Szukaj

Pulsowanie kontrolki cieczy.
Skoda Fabia I Kombi 1.4 68KM 50kW 2001-2003

  • Autor: ~szczepaniak1959
  • Kategoria: układ chłodzenia
Po uruchomieniu zimnego silnika jest 3 razy sygnał dźwiękowy i pulsuje kontrolka cieczy. Po przejechaniu ok.3 km. wyłączam silnik i uruchamiam ponownie i wszystko jest okej. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury. Mam zamiar wymienić zbiornik cieczy ,ale nie wiem czy to coś da. Badanie komputerowe nic nie wykazuje. Płynu jest odpowiednio. Jakaś rada?

Komentarze

Po wymianie uszczelki pod głowicą przejechałem około 40 tys. km.Dziś wiem że to była przyczyna tej usterki.Najlepsze jest to ,że 3 mechaników nie potrafiło zdiagnozować usterki.Uczynił to 25 letni samouk.wstyd panowie mechanicy!!!
Odpowiedz
slawekpay
Podstawową przyczyną takich objaw są zaśniedziałe elektrody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej. Owe elektrody maja za zadanie pilnować ilości płynu chłodzącego i w razie jakiego kolwiek wycieku informować kierowcę o jego zbyt niskim poziomie poprzez wyświetlenie czerwonej lampki na kokpicie i trzykrotnym sygnale dźwiękowym.
W takim przypadku należy wymienić zbiorniczek wyrównawczy i problem znika. Czyszczenie elektrod nic nie pomoże co jedynie załatwi problem na lato a zimą i tak znowu powróci. Powodem zaśniedziałych elektrod jest upływający czas lub dolewanie niewłaściwych płynów do chłodzenia.
Odpowiedz
U mnie wystarczyło przeczyścić zbiornik wyrównawczy cieczy i jak ręką odjął. Przyczyną był zabrudzony czujnik.
Na następną zimę dzieje się tak samo..muszę chyba znów wyczyścić ;)
Odpowiedz
Po 4 miesiącach jest wszystko dobrze.To była ta usterka.
Odpowiedz
W płynie chłodzącym pojawiły się śladowe ilości oleju.Wymieniłem uszczelkę pod głowicą ,płyn chłodniczy,zbiorniczek wyrównawczy i wszystko jest okej.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Kombi 1.4 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,67 zł
8,3
l/100km
8,9
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Kombi