Szukaj

Wibracje i "buczenie".
Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004

  • Autor: gpep73
  • Kategoria: układ wydechowy
Przy obrotach silnika 1700 do 1900 oraz od 2200 do 2600 odczuwalne są wibracje oraz "buczenie" układu wydechowego. Samochód kupiłem od kolegi, który stwierdził, że objawy powstały prawdopodobnie po wymianie łącznika elastycznego. Ja wymieniłem już tłumik środkowy, tylny oraz wstawiłem nowy łącznik elastyczny, który był już nieszczelny. Po wymianie objawy odczuwalne są w mniejszym stopniu ale nadal występują. Może przyczyna jest nieodpowiednia długość łącznika elastycznego? W serwisie rozkładają ręce ponieważ do wymiany pozostały jedynie dwa katalizatory i kolektor. Niestety nie znam nikogo kto ma takie auto z którym mógłbym porównać układ wydechowy. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny, może schemat układu wydechowego z wymiarami łącznika elastycznego. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam gpep73

Komentarze

Też ma podobny kłopot z buxzenie
Odpowiedz
witam ja też mam taki problem i też nie wiem co zrobić zależy jakie ma obroty silnik . 1.6 16v 105 km
Odpowiedz
koledzy winą wibracji jest żle dobrany łącznik. Zamienniki śą zbyt sztywne ja osobiście dobrałem od fiata seicento pozdrawiam Miras
Odpowiedz
Witajcie.U mnie problem "buczenia i wibracji" został zdiagnozowany w następujący sposób: łożysko prawego koła do wymiany - stąd to buczenie i wibracje, a same wibracje spowodowane były wybiciem gumy przegubowej, uszkodzony sworzeń i krzywa felga, która obcierała. Tłumiki, katalizatory wporzo.Nie wiem, jak u innych, ale u mnie te objawy zostały tak zdiagnozowane. Pozdrawiam
Odpowiedz
Witam. U mnie ten problem buczenia w samochodzie od silnika pojawił się po wymianie przewodu elastycznego odpowietrzającego pokrywę komory rozrządu (gumowy trójnik o długości ok. 27cm). Im szybciej jadę, tym głośniej buczy.Właściwie to silnik pracuje już jak pralka! I mało tego - jak mu depnąłem na prostej powyżej 120km/h, to w kabinie zaśmierdziało spalinami.Smród jak cholera.Podejrzewam że może coś odprowadzającego spaliny mogło się przedziurawić. Mam silnik 1.8T 20v 180KM. Jakieś inne pomysły? Pozdro.
Odpowiedz
Witam. U mnie ten problem buczenia w samochodzie od silnika pojawił się po wymianie przewodu elastycznego odpowietrzającego pokrywę komory rozrządu (gumowy trójnik o długości ok. 27cm). Im szybciej jadę, tym głośniej buczy.Właściwie to silnik pracuje już jak pralka! I mało tego - jak mu depnąłem na prostej powyżej 120km/h, to w kabinie zaśmierdziało spalinami.Smród jak cholera.Podejrzewam że może coś odprowadzającego spaliny mogło się przedziurawić. Jakieś inne pomysły? Pozdro.
Odpowiedz
nie bardzo można zastąpić atrapą, dlatego że masz dwie sondy: przed katalizatorem i za katalizatorem, nie mam pojęcia jak ta sonda za katem może się zachowywać po wycięciu kata.
A mam pytanie: kto zdjagnozował że musisz wymienić katalizator?
Jaki ma przebieg auto?
Naprawiam samochody może coś pomogę.
Odpowiedz
Witam ,a możecie mi napisać czy katalizator w seacie leon 1.6 16v można zastąpić antrapą katalizatora czy muszę wydać więcej kasy na zakup nowego katalizatora,czy nie wystarczy jakiś tłumnik w miejsce katalizatora???????????
Odpowiedz
Witam ja mam podobny problem z tym buczeniem. Nasilenie jest także w tym samym przedziale obrotów co ty. Silnik ten sam 1.6 16V. Nie mogę tego wyeliminować. Wiem że długość łącznika nie ma znaczenia, a wiem dlatego że mam jeszcze oryginalny, samochód ma przebiegu 50000 km. Układ wydechowy szczelny. Wszędzie także rozkładają ręce.
Jak coś będziesz wiedział to odpisz.
Odpowiedz
Seat Leon I Hatchback