- Autor: czerto
- Kategoria: inne
klekotanie, tyrkotanie przy skręcaniu w prawu przy dodawaniu gazu
Witam serdecznie chciałbym podzielić się z wami moim doświadczeniem z seatem leonem 1,6 16v 105KM.
Przy skręcaniu wprawo, na biegu przy dodawaniu gazu wystąpił klekot, terkot. Po oględzinach mechanik wymienił lewy przegub. Niestety terkotanie nie ustąpiło. Kolejna diagnoza tego mechanika to mechanizm różnicowy czyli najłatwiej skrzynia biegów w całości do wymiany koszt około 1500 zł używana. Jeździłem z tym hurgotem rok, w miedzy czasie odwiedzając jeszcze dwóch innych mechaników. Jeden z nich nie umiał powiedzieć jaka jest przyczyna nawet po podniesieniu samochodu na podnośniku a kolejny gdy usłyszał objawy stwierdził "wsiadać i jeździć i nie myśleć o tym. W monecie gdy przede mną staneło widmo dalekiej podróży postanowiłem jeszcze raz odwiedzić Pana "wsiadać i jechać". Gdy sobie przypomniał że już u niego jakiś czas temu byłem stwierdził przyczynę: coś ewidentnie wali o coś. Po podniesieniu samochodu wskazał miejsce palcem na tłumik, którego wspornik był źle zamocowany lub zamontowany. W monecie skręcania w prawo silnik wraz z tłumikiem przechylał się na lewą stronę powodując terkotanie klekotanie. W taki oto sposób zaoszczędziłem około 1470 zł. Przy okazji sprawdził i wykasował błędy podpinając pod kompa nie licząc dodatkowy opłat Polecam Auto serwis P&P Pruszków ul, Grunwaldzka 43 (wjazd od sosnowej) ewentualne przyczyny (nie potwierdzone): przegub lewy do wymiany, przegub wewnętrzny, ocieranie koła o nadkole, ocieranie czegoś o coś, brak oleju w skrzyni, mechanizm różnicowy, skrzynia biegów.
Przyczyna potwierdzona i osunięta: stukający tłumik o uchwyt trzymający czas naprawy około 15 minut
Komentarze