Szukaj

Awaria systemu start-stop
Seat Arona Crossover 1.0 EcoTSI 115KM 85kW 2017-2021

  • Autor: Krystian Suchanek
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 1000 tys. km
1.Po 5 tygodniach od zakupu SEATA ARONY z silnikiem TSI 115KM wyświetla się komunikat o usterce systemu start-stop a także wyświetlił mi się raz komunikat o pracy silnika.
Czy jest to ukryta wada w tym samochodzie z tym silnikiem. Czy przy tak niskim przebiegu może wystąpić taka awaria? Gdzie samochód jest całkiem nowy zakupiony w salonie.
2. Zauważyłem że pod silnikiem jest tylko częściowa osłona dolna silnika (w ogóle nie jest osłonięty czujnik temperatury cieczy i oleju). Brak jej pod całą komorą silnika. Natomiast Seat Leon, Ibiza, Atteka takie osłony posiadają. Czy to możliwe żeby fabrycznie nie montowano tych osłon?. Trochę dziwna sprawa?. Bo po przejechaniu np. przez zamarznięty śnieg lub koleiny można urwać to wszystko. A inne samochody z grupy VW z tym samym silnikiem posiadają osłony dolne silnika. Czekam na odpowiedzi czytelników albo Dilera Marki Seat.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 29
Nie wystąpiła: 8

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

ZBYT NISKI POZIOM NAŁADOWANIA AKUMULATORA PO NAŁADOWANIU USTĘPUJE
Odpowiedz
Wymień baterie w kluczyku ,lub sprawdź czy jest odpowiednia a nie zamiennik.
Odpowiedz
Widzę, że problem Start-stopu dotyczy nie tylko mojego egzemplarza... Moja Arona to 1.5 TSI FR z ręczną skrzynią i analogową deską rozdzielczą (to podobno istotny szczegół), z 2018r., czyli przedliftowa. Na to, ile razy zgłaszałem w serwisie Seata (Carsed Łopuszańska, Warszawa) problem wyświetlającej się ”Usterki systemu start-stop” spuśćmy zasłonę milczenia (chyba z 8, może więcej). Najpierw czekano na update software’u, potem próbowano mi wmówić, że to nie „usterka”, ale po prostu chwilowy błąd start-stopu związany z chwilową sytuacją samochodu (np. zbyt niska temperatura zewnętrzna, skręcone koła na postoju, zbyt wiele odbiorników energii włączonych jednocześnie, etc.). Przez cały czas w tle narracji przewijała się informacji, że: „problem zgłoszony jest do Seata w Hiszpanii i trzeba czekać na informację od nich. Nic nie wymieniać (np. deski rozdzielczej) bo hiszpańska centrala serwisowi w Polsce za taką naprawę kosztów nie zwróci. Sprawa trwa już 3 lata (!) i pokazuje, jak centrala Seat’a postrzega swoich klientów, obnaża całkowity brak szacunku i chęci wywiązania się z gwarancji (5-letniej przecież niby). Stanowisko Seata podczas ostatniej wizyty było następujące: „Seat informuje, że w celu zapobieżenia pojawianiu się komunikatu o „Usterce systemu start-stop” należy po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji zapłonu odczekać 1-2 sekundy aby dać czas na uzbrojenie się systemów. Szybkie i natychmiastowe uruchomienie silnika od razu po włożeniu kluczyka do stacyjki może powodować pojawianie się komunikatu o wspomnianej usterce.” Owszem, trzymanie się tej instrukcji znacznie zmniejsza częstotliwość pojawiania się komunikatu, ale problemu kompleksowo nie rozwiązuje - nadal błąd czasami się wyświetla.
Nie mam już siły, czasu, cierpliwości ani chęci walczyć z Seatem w tej sprawie, zdecydowałem o sprzedaży samochodu jak jest jeszcze na gwarancji - może ktoś będzie miał więcej szczęścia w próbach wyegzekwowania tego, co się szumnie w Seacie nazywa gwarancją. Jedno wiem na pewno: to był mój pierwszy i ostatni Seat w życiu Takiej obsługi klienta nie polecam najgorszemu wrogowi, kopanie się z koniem to przy tym rozgrzewka.
Odpowiedz
Jak poradziłes sobie z usterką start-stop , mam podobny problem i również przy tym samym przebiegu ..
Odpowiedz
W moim egzemplarzu zakupionym we wrześniu 2021 zabudowany szczelnie jest cały spód auta do tego stopnia że chyba bardziej nie można mysz się nie prześlizgnie do komory silnika. Auto po FL
Odpowiedz
Seat Arona Crossover