Szukaj

Wadliwa Automatyczna Dwusprzęgłowa skrzynia
Renault Megane IV GT 1.6 TCe 205KM 151kW 2017-2020

  • Autor: Senegalczyk
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 55 tys. km
Dotyczy rocznika 2016. Są produkowane od 2016.

Po zakupie samochodu z salonu już czułem coś nie tak. Redukcja biegów z parzystych na nieparzyste było zawsze szarpaniem. Przy ruszaniu z 1 na 2 i z 3 na 4 słychać wyraźne szuranie jakby butem ktoś szurał o podłogę.
Odpuszczenie pedału gazu i hamulca powoduje czasem ostre spowalnianie silnikiem, aż człowieka rzuca, najlepiej nie odrywać nogi od jakiegokolwiek pedału. Ciężko tym samochodem zwolnić na światłach do 0 płynnie bez szarpnięcia. Kilka miesięcy wprawy i można to wyczuć.

Nie jest to odosobniony przypadek. W Salonach często o nich się mówi. Dużo wymiany skrzyni było plus akcja Renault z przyuczeniem sterownika skrzyni. Nie wiedzieli co jest powodem takiej reakcji skrzyni i szybko zużytego wysprzęglika.

Komentarze

Czy wadliwa automatyczna skrzynia biegów jest w roczniku 2016, czy w młodszych też?chcę kupić z rocznika 2017 no i teraz mam dylemat.
Odpowiedz
prawda jest taka że jak się chce mieć samochód a nie wozidło to trzeba było nie kupować renówki mam 60 tys i szarpie jak wszystkimi innymi ajeżeli jesze komuś nie szarpie to niebawem zacznie
Odpowiedz
Tak. Kup sobie Golfa za cenę wyższą o 30 tyś. Tam też szarpie, przynajmniej w moim
Odpowiedz
W sumie jest to pewne pocieszenie :D
Odpowiedz
U mnie ten problem nie występuje, ma przejechanie ponad 40tys. Km. Jest to model z 2017r. Pozdrawiam
Odpowiedz
Podobno to uszkodzony wysprzęglik - jednak skrzynia jest cała do wymiany jeśli na gwarancji. Renault nie robi żadnych problemów z jej wymianą i to jest dużym plusem, podejście do sprawy poważne i super.

Problem jest ogromny w tych skrzyniach. 14 letnia skoda fabia w automacie lepiej zmienia biegi niż te dwa sprzęgła w Renault. Używana nie szanowana skrzynia w Renault szarpie, jest wolna i spowalnia ten samochód.

Na nowej skrzyni długo trwało zanim sterownik nauczył się ją obsługiwać. Często redukuje bezsensownie biegi w korku z 2 na 1 - jazda w korku to tragedia, lepiej przerzucić na łopatki i samemu nią sterować. Albo nauczyć się z tym żyć.

Odnosi się wrażenie, że tak skrzynia spowalnia samochód - obiera koni, których mogłoby być znacznie więcej.

Silnik i skrzynia jest jak małżeństwo Japonki i Senegalczyka.
Odpowiedz
Musiałeś dostać wadliwą sztukę. Według mnie praca tej skrzyni to bajka (przejechałem 25tysięcy km).
Odpowiedz
Chyba auta Ci się pomyliły.Skrzynia jest ta sama co w Clio 4 RS i popatrz na Allegro jakie są ceny tych skrzyń.Serwisuje te samochody na co dzień i mają przejechane po 150tys.km. i nic tam się nie psuje.
Odpowiedz
On ma rację. Skrzynie z 2016 r. były wadliwe, miałem wymienioną na nową, a kilka miesięcy temu sprzęgła w nowej też zostąły wymienione. Mam nadzieję, że teraz będzie ok, ale nie ma pewności. Auto kupione w ,,Zakupie kontrolowanym'', bez problemu znajdziecie w sieci odcinek.
Odpowiedz
Clio 4 RS nie ma tej samej skzyni co Meganka. Ani silnik nie jest ten sam, ani skrzynia. W Clio siedzi wzmocniona DC4 stara wadliwa na suchym sprzęgle znana z Meganek, Sceników, Laguny III z silnikiem 1.5 dci 110 km. Natomiast w Megane IV 1.6 tce siedzi DW5, czyli nowa skrzynia 7-biegowa na mokrym sprzęgle. Nawiasem mówiąc projekt wspólny z fordem. Tam ta skrzynia nazywa się powershift. I również ludzie narzekają na nią. Skrzynia jeśli zadbana jest ok, ale sterowanie nie do końca jest w pełni przemyślane i trzeba raz na jakiś czas ją na nowo przyuczyć.
Odpowiedz
Renault Megane IV GT