W dieslach jest to może nie najczęściej występująca usterka, ale silniki diesla Renault szczególnie 1.9 dci mają taką przypadłośc.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 51
Nie wystąpiła: 14
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Łysy
5 lat temu
0
"Nie jest to na pewno wina braku zamków, zamki nie zabezpieczają przed obróceniem panewek ! " buahahah . Niby jak mają się obrócić skoro jest zamek? Człowieku czy ty kiedyś chociaż raz widziałeś korby i panewki z zamkiem?
Zależy co się trafi ja 3 lata temu kupiłem Megane II 2007r 1.5 dci 106KM niby 80tyś. przebiegu lata jak wściekła tylko płyny klocki i żadnego innego wkładu żadnych problemów z elektroniką jak to mnie straszyli i wcale nie jeżdżę jak emeryta raczej bardzo dynamicznie
Witam ,przy mojej Lagunie 2005 r. 1.9 dci 120 km przy 265000 obrocilo panewke, wymiana silnika doszło do tego ze kolo dwumasowe trzeba też wymienić w tym przypadku dałem do regeneracji .Mechanik może odpali dzisiaj moje auto zobaczymy .Mam pytanie czy wymiana penewek tak dla świętego spokoju jest kosztowna i czy przy tym dużo roboty może ktoś mi odpowie ?!
to żadna propaganda jak inni mówią taka jest prawda 1 raz jak przekręciła się panewka zrobiłem remont 2 raz się przekręciła to kupiłem już motor a za 3 razem auto oddałem na złom szmelc francuski śmieć jeżdżę teraz oplem astrą h 1.9 cdti inaczej jtd z fiata i po za wycięciem dpf nic nie robię i latam 2 rok !
Do : i pewnie całym sercem jesteś za niemiecką propagandą...więc nie pisz bzdur... Wejdź sobie na forum PASATA i zobacz jakie tam jest ujadanie... hahahaha
Nie słyszałem żeby w wersji 130 KM 1.9 dci coś takiego się przytrafiło, Myślę że więcej wad mają silniki VW niż 1.9 dci - tu chodzi o propagandę niemieckich koncernów,
Problem jak udaje się wyczytać z opinii użytkowników dotyczy silników 120KM, wersje 130KM nie maja tego problemu (między innymi zmieniono interwał wymiany oleju), Olej oczywiście musi być zmieniany częściej tzn.10 - 15 tyś max.
Panewki zacierają się jeśli występuje problem ze smarowaniem (mogła nałożyć się na to wada fabryczna), Nie jest to na pewno wina braku zamków, zamki nie zabezpieczają przed obróceniem panewek ! to cecha służąca identyfikacji półpanewki przy montażu, jest wiele silników baz zamków na panewkach i takie historie nie występują. Silnik 1.9 DCI powinien wytrzymać co najmniej 400 tyś. bez remontu.
tak jak ktoś wcześniej napisał dobry olej a nie wodę bo nie wiem czemu moda jest lać 0w30 przecież to nie syberia! acha i olej nie jak producent zaleca co 30 tyś tylko co 10-15 tyś maksymalnie wymieniać, obrócenie panewek występuje w niektórych modelach silnika ale z reguły jest spowodowane utratą właściwości oleju po prostu przepracowany olej ma większą tendencje do zerwania filmu olejowego takim przykładem jest bodajże 2,7 V6 chryslera tam nagminnie padają panewki co ciekawe w stanach gdzie wymienia się olej co 3-6 tys mil problem jest marginalny.
W moim przypadku 132000km (silnik 1.5 dCi K9KP732 78kW, 106KM, wtryski Siemensa), panewka się zatarła (ta najdalej oddalona od pompy oleju), korbowód się rozerwał, podstawa korbowodu została wystrzelona przez miskę olejową na zewnątrz, a korbowód został wbity w blok silnika przez wał korbowy. Nie było objawu stukania przy luźnym korbowodzie, przez wytartą panewkę.
Koszt samego słupka (głowica, blok, miska z wnętrznościami) około 3000pln + 700pln wymiana z płynami, uszczelkami. W moim przypadku trzeba było jeszcze kupić koło zębate 300pln na wale zaworów.
wada jest doprowadzenie smarowania do jednego korbowodu,,, gdzies zle skonstruowane kanały doprowadzajace olej. czas jaki trzeba poswiecic do jego nasmarowania jest wiekszy niz np w modelu 2.0 dci juz poprawionego i pozbawionego tego mankamentu... wymieniac olej i trzymac na nieco wyzszym poziomie blizej maximum... i nie zalowac na jakosci.
właśnie w moim egzemplarzu obróciła się panewka, ale nastapiło to przy przebiegu ok. 220.000 km. Krótko po wymianie silnika wymienić trzeba było turbo. Teraz pracuje bez zarzutu.
Pracując w serwisie Renault od 2003 pamiętam tylko 1 przypadek gdzie w silniku 1.9 obróciła się panewka. Natomiast w silnikach 1.5dCi przy przebiegach 115-160 tys.km bardzo często zdarzają się takie przypadki. Przeważnie kończy się to wymiana silnika i turbosprężarki.
awarie miały miejsce w samochodach flotowych, gdzie użytkownicy nie byli właścicielami. A jak to mówią: najlepszy samochód terenowy to samochód firmowy:)
Zapraszam na moją stronę związaną za usterkami w Renault.
www.renault.aq.pl
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu