Szukaj

Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009

  • Autor: ~Krzysztof
  • Kategoria: silnik
Witam!
Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??

Komentarze

Mam problem gaśnie mi w trakcie jazdy, najpierw opada wskaźnik temperatury i ponoszą się obroty silnika po czym gaśnie. Od stoi chwilę i odpala. Co może być przyczyną?
Odpowiedz
Czy ktos wie jak zdobyc łącznik {spinkę} regulacji wysokosci swiecenia ksenonow w zaleznosci od obciążenia . Powyzsza czesc znajduje sie na tylnej belce i jest polaczona z regulatorem -chodzi o ten plastik .A moze ktos wie jaka jest długość tego elementu by moznna było go zastąpic innym
Odpowiedz
Witam wszystkich uzytkownikow meganek.Mam problem.moja meganka nie odpala wciaz pali info stop .serwis.co robic
Odpowiedz
Być może komuś się przyda - też miałem podobny problem. Winny być impulsator, po wymianie nie widzę już problemów z odpalaniem (czasami silnik gaśnie po włączeniu, ale to inna awaria, znana mi już, ale niestety 2 mechaników nie wie jak naprawić - niemniej, niepowiązane raczej)
Odpowiedz
Krzysiek jak nic to są cewki.
Mi jeszcze szarpał podczas jazdy, szczególnie jak silnik się zagrzewał
Odpowiedz
Najprościej jest powiedzieć, żeby wymienić czujnik wału karbowego. Mi mechanik psiknął jakimś płynem i już odpala normalnie od 2 lat.
Odpowiedz
Najprościej jest powiedzieć, żeby wymienić czujnik wału karbowego. Mi mechanik psiknął jakimś płynem i już odpala normalnie od 2 lat.
Odpowiedz
Mam Renault-Megane II Combi, prod.2008, disel.Po zapaleniu silnika, i przejechaniu 1km, właczyła się, informacja ;usterka wtrysku;, oraz STOP.Zatrzymałem sie i silnik zgasł.Paliwo w baku jest, czy może to byc wina, zimna i zamarznietej ropy w pompce.Co robic.
Odpowiedz
Witam ponownie po naprawie usterki. Zgodnie z wcześniejszą hipotezą po podłączeniu do kompa okazało się że uszkodzony jest czujnik wału korbowego, były też dwa inne błędy związane z rozrządem. Koszt naprawy: Koło KZFR na allegro 500 zł (tylko oryginał Renault firmy Delphi) zestaw do wymiany rozrządu ok 500 zł taki wyższej klasy, czujnik wału korbowego ok. 70 zł, robocizna 200 zł. Łącznia taka przyjemność kosztowała mnie jakieś 1300 zł... Auto działało już po samej wymianie czujnika ale przy odpalaniu słychać było niekiedy trykotanie i generalnie miał dalej problemy z paleniem za pierwszym razem. Szczęście w nieszczęściu że rozrząd i tak już dawno wymagał wymiany... Paweł, dzięki za po części właściwą diagnozę. Przy okazji zaraz po tej inwestycji auto odmówiło po raz kolejny posłuszyństwa, tj. zdechł rozrusznik... :) Jeśli mielibyście problem, że po naciśnięciu start auto nie startuje lub odpala po kilku,kilkunastu razach wciśnięcia przycisku, a pod maską słychać takie "cyknięcie" to przygotujcie się na wymianę automatu (włącznika) w rozruszniku, koszt z robocizną 200 zł... Pozdrowienia dla Renomaniaków ;-)
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane II Kombi