- Autor: ~piotr
- Kategoria: silnik
W czasie jazdy ,przy redukcji biegów,gdy silnik jest na luzie,gaśnie.po odpaleniu można jechać ,ale bez zdejmowania nogi z pedału przyśpieszacza.powtarza się to dosyć często ale nie regularnie.Po zamknięci i ponownym uruchomieniu silnika problem znika.Pojawia sie po jakimś czasie bez względu na pokonany dystans.Wyświetla się awaria ,czujnik wału rozrządu.Wymieniłem,problem nie zniknął,czyżby uszkodzony nowy czujnik?????????I czy w ogóle ma to związek??i jeszcze jedno czy te obroty mogą mieć związek z e zwarciem przy sondzie lambda???? nie mam pojęcia co się dzieje
Średni koszt
przejechania 100 km
23,00 zł
Komentarze
Możemy wziąć CLIP-a , nie Delphi, Autocom czy inne ścierwo ale rasowego CLIPA i siedzimy dukając co boli ten wynalazek motoryzacji. Wartości pedału gazu w normie, wartości czujników temperatury w normie, wartości ustawień przepustnicy w normie, a to bydle w magiczny sposób zaczyna pracować na wolnych obrotach dopiero kiedy przeskoczy 90C.
Jeszcze nad tym siedzę ale myślę że ma to związek albo z kołem ZFR albo z jego zaworem olejowym. Dziwne bo wiele przypadków kiedy koło ZFR potrafi zamienić naszego benzyniaka w rasowego TDI nie powoduje braku wolnych obrotów ani gaśnięcia silnika. Jeżeli ktoś ma błąd czujnika wałka rozrządu (3 pinowy) nie mylić z czujnikiem wału głównego (2 pinowy) to najczęściej uwalony jest sterownik silnika. Na przewodzie sygnałowym czujnika wałka powinno być 5 V , pojawia się 12V. Możecie wymieniać milion razy czujniki wałka i słuchać osłów że markowy jest lepszy...posadzony czujnik wałka rozmywa nam synchronizację którą można odczytać CLIP-em.
Reasumując silnik 1.6 16V to ścierwo, masakra i wieczne problemy. Jak już chodzi to chodzi ale pływanie, gaśnięcie i inne cuda potrafią rozwalić nam wiarę w ostatni nadający się do LPG silnik na tej ziemi.
Chce kupić w Niemczech Megankę 2, z 2004 r, silnik 1,6 benz 113 KM, na liczniku oryginalne 98 tys km. Warto się w to pchać ??????
Odpowiedzcie, proszę !!!
Kod radia jeżeli zajdzie potrzeba wprowadzamy pokrętłem zgodnie z instrukcją.Całe doprowadzenie samochody do porządku po odłączeniu akumulatora trwa 5 minut.
miałem te same problemy z moją megi 1,6 16v 2005r - auto gasło zaraz po uruchomieniu, na skrzyżowaniach. Mechanik stwierdził, że to przez elektrozawór koła zmiennych faz rozrządu - wymieniliśmy i dziś odebrałem auto - jest ok, nie gaśnie, silnik lepiej pracuje - koszt 700 zł z robocizną.
Po pobycie w ASO i zawrotach głowy z powodu podawanych cen naprawy siedziałem w nocy i trochę pogłówkowałem.
Rano wstałem i na zimnym silniku odsączyłem akumulator . Po kilkunastu minutach ponownie podłączyłem .Odpaliłem silnik. Sinik nie gasł na wolnych obrotach zachowywał się jak najbardziej poprawnie .Pojechałem ponownie do ASO komputer nie wykrył żadnych błędów. Samochód działał poprawnie.
Jakie z tego wnioski:
Panowie mechanicy traktują wskazania komputera jak wyrok ostateczny. A prawda jest taka przyczyną wskazywania błędów wcale nie musi być wadliwie działając czujnik .czy inne urządzenie. Przyczyną może być sterownik źle załadowany/ sterownik to program pozwalający na komunikowanie się komputera z podłączonym do niego urządzeniem/.Powodem takiego stanu rzeczy może być: słaby akumulator, zanieczyszczone styki ,wilgoć i tym podobne.
Aby to wykryć należy zresetować komputer / najprościej odłączyć akumulator/ale najpierw należy przy pomocy komputera usnąć z pamięci komputera w samochodzie wszystkie błędy zapamiętane. Następnie / po odłączeniu akumulatora /odczekać chwilę i ponownie włączyć i dopiero podłączyć komputer testowy.
Gdyby zastosowano taka procedurę to wielu chyba zaoszczędziło by na kasie.
do wymiany cały rozrząd,
sonda lambda / ta ostatnia
usunięcie zwarć w zasilaniu 12 V
wymiana sondy po katalizatorze
wadliwie działająca przepustnica
reszty nie pamiętam bo dostałem zawrotu głowy
szacunkowy koszt około 7000 zł.
W związku z tym zaproponowałem im aby wykasowali wszystkie błędy w moim samochodzie i sprawdzili swój komputer- bo powiedziałem im ,że nie wierzę ,gościu zaczął mnie przekonywać do swoich racji – ja mu powiedziałem ,że co prawda nie znam się na mechanice samochodowej ale dość dobrze znam się na komputerach – zresztą to szczera prawda i to muszą być całkowicie inne przyczyny tego gaśnięcia.
A to dlatego że : po przejechaniu 200 300 no może 500 metrów samochód całkowicie poprawnie chodzi przyśpiesza, przez ostanie tydzień co dugi dzień jeździłem autostradą tyle ile sejm pozwolił – i nic się nie działo ,gorący na postoju trzyma obroty , „lampki” prawidłowo się zapałają i gasną przy odpaleniu – i pytam gościa czy gdyby była faktycznie jedna z tych usterek to czy byłbym zadowolony z samochodu no nie odpowiedział.
Napisałem tak dużo bo coś mi się wydaję ,że mechanicy absolutnie nie wiedzą co jest przyczyna problemu – a przyczyna może być drobnostką.
Należy raz w roku oczyścić przepustnicę i po problemie
miałeś też ten sam problem z gaśnięciem silnika przy wysprzęgleniu podczas dojeżdzania do skrzyżowania, i to czyszczenie co rok likwiduje problem?
ale spokojenie :) mogłem sobie ją u nich nabyć za kolejne 90zł + Vat + koszt lakieru :) - o koszty lakierowania juz nie pytałem :). złożyłem skargę ale co tam... jak nawet była zaslepka w zderzaku to warunki klimatyczne a były niekorzystne typu śnieg i mróz.
thc7650@o2.pl
silnik 1.6 16V
Pozdrawiam
samochód gaśnie czasami 2-3 razy zanim wyjadę z garażu czy parkingu po rozgrzaniu jakoś chodzi ale niezbyt czysto czasami na wolnych obrotach np.na światłach też zgaśnie oczywiście nie odpala za pierwszym razem,zapomniałem dodać,.ze mam inst. gazową.proszę wszystkich o pomoc nie mam już siły na kolejne wizyty u mechaników bo żaden z nich nie wie o co chodzi,tylko każą wymieniać kolejne części!!!
Te same objawy. Zbyt niskie obroty i telepie autem aż miło.
Problemy rozpoczęły się po wizycie w serwisie firmowym, gdzie ponoć zaktualizowano oprogramowanie, bo stare było zagrożeniem dla użytkownika. Do tego telepie sprzęgło gdy się rozgrzeje, więc unikam korków i jeżdżę wyłącznie w niedzielę do marketu.
Generalnie problem z odpalaniem jest nierozwiązywalny. Stałem się stałym bywalcem serwisów, które proponują wymianę samochodu.
ja mam podobny problem z RM II 2003 1,6 16 na karte
w tym przypadku opisywany problem pojawia sie co jakis czas niezaleznie od pory roku i sam ustaje
komputer pokladowy nic nie wykazuje o błedzie ale takie TRRRRRRRRRRR jest irytujaco- wk...e
Tak zwany TTTM (ten typ tak ma) w przypadku Fiatów Brava(-o) 1.2 16V
Tu całkiem możliwe że również.