Szukaj

gaśnie na wolnych obrotach,bez względu czy silnik zimny czy ciepły.
Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009

  • Autor: ~piotr
  • Kategoria: silnik
W czasie jazdy ,przy redukcji biegów,gdy silnik jest na luzie,gaśnie.po odpaleniu można jechać ,ale bez zdejmowania nogi z pedału przyśpieszacza.powtarza się to dosyć często ale nie regularnie.Po zamknięci i ponownym uruchomieniu silnika problem znika.Pojawia sie po jakimś czasie bez względu na pokonany dystans.Wyświetla się awaria ,czujnik wału rozrządu.Wymieniłem,problem nie zniknął,czyżby uszkodzony nowy czujnik?????????I czy w ogóle ma to związek??i jeszcze jedno czy te obroty mogą mieć związek z e zwarciem przy sondzie lambda???? nie mam pojęcia co się dzieje

Komentarze

Witam.mam problem po wymianie rozrządu w scenic ll 2.0 16v auto gaśnie na biegu jałowym ale nie zawsze.wymienilem już uszczelkę przepustnicy ,uszczelkę korektora ssącego odmę oleju bo wydawała dziwne dźwięki i nadal to samo. Rozrząd robiony na blokadach .PROSZE O POMOC czy miał ktoś taki przypadek
Odpowiedz
Też mam ten problem rozwiązałes może?
Odpowiedz
Witam wszystkich. Kupiłem scenic 2 1,6 i na początku miałem problem. Silnik nierówno pracował na wolnych obrotach, nawet na wolnych obrotach nie mogłem jechać bi szarpał, na luzie czasem gasł. Okazało się, że ktoś wcześniej zmieni rozrząd i źle to zrobił, był trochę przestawiony. Co prawda niedużo ale bardzo to wpływało na pracę silnika. Zapalał się servis, ie widziały się czujniki walka rozrządu i wału głównego, Po ponownym ustawieniu rozrządu problem zniknął.
Odpowiedz
Clip pokazal bledy na rozrzadzie. Kzfr i czujnik. Nowy rozrzad czeka na mechanika. Napisze czy problem zniknal.
Odpowiedz
Art2s
Wystarczy wymienić czujnik położenia wału rozrządu. Koszt z robocizną około 200 zł brutto. Sam to dziś przerabiałem. :)
Odpowiedz
maialem ten sam problem,podjechalem do mechanika i zwiekszyl dawke cisnienia i auto chodzi
Odpowiedz
Ludzie nie piszcie bzdur jaki Wam wciskają "mechanicy". Do rzeczy jak mi ktoś napisze że wyczyścił i zaadaptował przepustnicę w Megane II , Scenic II 1.6 16V to padnę ze śmiechu i zrobię biedronkę. Tam nie można niczego adaptować, mało tego jeżeli już jest możliwa to wyłącznie adaptacja nowego ECU silnika. Podobnie z cudownym wgrywaniem programu do sterownika, może i można ale bez CLIP-a powiązanego z renault online nic nie zrobimy. Normalny CLIP np. v103 w górę nie ma funkcji adaptacji przepustnicy , co najwyżej jej wysterowanie dla sprawdzenia poprawności pracy.
Możemy wziąć CLIP-a , nie Delphi, Autocom czy inne ścierwo ale rasowego CLIPA i siedzimy dukając co boli ten wynalazek motoryzacji. Wartości pedału gazu w normie, wartości czujników temperatury w normie, wartości ustawień przepustnicy w normie, a to bydle w magiczny sposób zaczyna pracować na wolnych obrotach dopiero kiedy przeskoczy 90C.
Jeszcze nad tym siedzę ale myślę że ma to związek albo z kołem ZFR albo z jego zaworem olejowym. Dziwne bo wiele przypadków kiedy koło ZFR potrafi zamienić naszego benzyniaka w rasowego TDI nie powoduje braku wolnych obrotów ani gaśnięcia silnika. Jeżeli ktoś ma błąd czujnika wałka rozrządu (3 pinowy) nie mylić z czujnikiem wału głównego (2 pinowy) to najczęściej uwalony jest sterownik silnika. Na przewodzie sygnałowym czujnika wałka powinno być 5 V , pojawia się 12V. Możecie wymieniać milion razy czujniki wałka i słuchać osłów że markowy jest lepszy...posadzony czujnik wałka rozmywa nam synchronizację którą można odczytać CLIP-em.
Reasumując silnik 1.6 16V to ścierwo, masakra i wieczne problemy. Jak już chodzi to chodzi ale pływanie, gaśnięcie i inne cuda potrafią rozwalić nam wiarę w ostatni nadający się do LPG silnik na tej ziemi.
Odpowiedz
witam, w mojej Reni wyczyściłem przepustnicę i wolne obroty się pojawiły, jednakże silnik teraz pracuje nierówno...pewnie jeszcze czeka mnie ustawienie mieszanki...poinformuję o wynikach
Odpowiedz
Renault Megane II Kombi