przez 2 lata padlo mi 6 cewek...jak kupilem uzywane auto to mialo 4 cewki sagema...padaly jak myuchyy te sagemy...najpierw wymienilem na jakas firme mgk czy cos takiego..okazuje sie ze padly tez szybciutko...teraz kupilem beru..zobaczym,y ile pojezdze...dodam ze swiece sa w miare nowe bo wymienialem je tez...ogolnie nie polecam cewek sagem...
właśnie u mnie tez coś sie dzieje jak nagle chcę przyśpieszyć, pszydusi sie i strzeli w filter powietrza,zadna legulacja gazu nie daje rady,ciekawe czy to też cewki ,a są SAGEMA.
mam reno megan 2004 19 tdi cabrio mam taki problem ze jak jest zimny strasznie trzesie buda swiece wymienione ale jak sie nagrzeje jest wszystko ok czasami tez schodzi z obrotow jak jade i wrzucam na luz a jak wcisne sprzeglo obroty sie wyrownuja pomurzcie
cewki sagema można wymieniać w ciemno - jedyne co można o nich powiedzieć to to, że padną. Dwa razy nie miałem czasu i kupiłem nową cewkę Sagema (niby juz lepszą) - oczywiście obie padły! Więc Sagema wywalamy od razu. Wystarczy kupić cewki np BERU i spokój (koszt kompletu to ok 500 zł - wymiana nie jest problemem i można ja zrobić samemu). Koszt Sagema w sklepie lub ASO to 300-400 zł...
Siwy mi też tak gasł tylko na zimnym silniku i musiałam mocno przygazować, żeby ruszył i nie zgasł. Okazało się, że wystarczyło przeczyścić przepustnicę i teraz już odpłukać działa
jakie są objawy awarii cewek zapłonowych? bo mi gaśnie na wolnych obrotach ale tylko jak jest zimny, gdy złapie temperaturę jest ok. To mogą być cewki czy raczej coś innego?
Pierwsza cewka przy 35tys. tuż po gwarancji -1rok i wydatek. Kolejna po niespełna pół roku - wymieniona wraz pozostałymi dwoma w ASO - gratis! niestety na Sagem (ASO). Po 3 latach spokoju - znów, ale nietypowo, auto było zmulone na skrzyżowaniach, po czym nagłe skoki i normalnie. Losowa wymiana cewek na nowe bez efektu - wymiana przy 120tys. - 4x Beru i śmiga do dziś (178tys).
Posiadam megane 1 z silnikiem 1.6 mam pytanie do właścicieli , od pewnego czasu chwilami pojawia się przeraźliwy pisk w okolicy pasków, pisk ten jest uzależniony od obrotów silnika, wraz z większymi obrotami bardziej piszczy, co ciekawsze pisk ten ustaje i pojawia się, zauważyłem że przy dłuższej jeździe i osiągnięciu pełnej temperatury, nie pojawia się piszczenie, jeśli ktoś miał taki przypadek proszę o podpowiedź co trzeba wymienić?
jakie sa objawy awarii cewki?u mnie wyswietla sie awaria silnika wczesniej mrygala,silnik chodzi nierowno,i brakuje mu sily.renault megane 1,4 16v.czy to moze byc cewka
Mam megane 1,4 16V 1999R.Kupiłem jak miał 62000 na 65000 założyłem instalacje LPG , a teraz mam 145000 i pierwsza usterka z elektrykom to czujnik temperatury zewmencznej.
NIEMOGE NIC ZŁEGO POWIEDZIEĆ
Mam Megane 1.4 2001r benzyna/gaz.Kupiłem jak miał 120tys.km. Przejechałem 30 tys.km. Cewki sprawne.Za to mam problem: na jałowym biegu dostaje wysokich obrotów -szaleją od 1 tys. nawet do 2.5 tysiąca obrotów, zwłaszcza jak jest zimny. Wymienili mi sondę lambda, trochę się zmniejszyło, ale nadal drgania się utrzymują. Co to może być ?
cewki Sagem sa wadliwe i renault dobrze o tym wiedział.Mozna próbowac reklamowac w salonie ale to chyba walka z wiatrakami.Lepiej wymienic.10, minut pracy samemu.Mam 1.4 16V 2001r.i juz 3 nowe cewki.
Mam 1.6 16V i tylko raz wymieniałem cewke na beru, odrazu po zakupie auta a teraz mam przejechane juz 13000km i nadal nic. Więc nie można mówić o nagminnej awarii, zwłaszcza w tym modelu.
WITAM WAS POWIEDZCIE JAKIE OBJAWY MA ZEPSUTA CEWKA BO MAM DZIWNY PRZYPADEK AUTO TAK JAK BY SIE DUSI I NIE ROWNO PRACUJE A DO TEGO SWIECI SIE KONTROLKA SILNIKA WYDAJE MI SIE ZE TO CEWKI MAM SAGEMA :(((((
Trzy dobre cewki Sagem miały po 10 kiloomów oporności na cewce wysokiego napięcia,na cewce niskiego napięcia 12V w granicach poniżej jednego oma.Zła cewka miała 115 kiloomów.Po "męczeniu" jej,drogą iskrzenia poprzez cienki 0.5mm grafit(od ołówka)w szczelinie świecy, opór zmalał do 70 kiloomów, co dało polepszenie,czyli jakąś szczątkową iskrę. Nowa cewka Beru typu ZS 052 ma na wysokim napięciu oporność 6,8 kilooma, co świadczy,że jest nawinięta grubszym drutem niż Sagem. Sagem na końcu cewki ma trzy odkryte złączki,dwie do 12V i jedna od masy cewki wysokonapięciowej,przykryte szarym dekielkiem, a Beru ma wszystko w tym miejscu zalane żywicą,co chroni przed wchodzeniem wilgoci do wewnątrz cewki.Zatem Beru ma grubszy drut,co daje większą odporność na spalenie się cewki wysokiego napięcia przy chwilowym zmostkowaniu elektrod świecy. Dodatkowe uszczelnienie żywicą powiększa niezawodność i wydłuża bezawaryjny czas pracy, z powodu ochrony przed wilgocią,która w elementach wysokiego napięcia jest najczęściej powodem awarii. Niech Sagem zmieni konstrukcję, ale póki co, to cewka Beru jest lepsza i odporniejsza na trudy pracy.
jak padnie Ci któraś z cewek to samochód zaczyna się bujać jak stoi na luzie przy włączonym silniku. Tak jakby się z 4 cylindrowej "renówki" zrobił maluszek. Przynajmniej ja się spotkałem z takim efektem. Po wymianie cewek (Sagem) telepanie ustało.
Do s_y: Witam. Mam podobny problem z moją Renia, od pewnego czasu po dłuższej jeździe i ponownym odpaleniu silnika(około 15mni.)odpala z dużą opornoscią(pedał gazu pracóje, inaczej nie odpali). Gdy już uda mi się jakoś odpalić to silnik brzmi ja 3-y celindrowiec,zaś po przejechaniu około km.wraca do normalnej pracy. Jeżeli jest ktoś kto zna się konkretnie na tego typu silnikach to prosiłbym o kontakt e-mail. Dzięki i powodzenia.
jakie są objawy awarii cewek zapłonowych? Bo mi gaśnie na wolnych obrotach ale tylko jak jest zimny, gdy złapie temperaturę jest ok. To mogą być cewki czy raczej coś innego? mam meganke 1.6 90km
1,4 ECO 96 przejechałem 121000 km jak go sprzedałem miał 141000 km, zadna cewka nie padła. w 1,4 16 v mam obecnie 165000 km sam przejechałem 105000 km cewki Denso żadna nie padła.
Kilka lat temu serwis prowadził akcję "padła cewka - wymieniamy 4, płacisz za 2". Po wymianie (padły 2) nie było więcej problemów (silnik 1.6 16V). Podobnie padły mi cewki w poprzedniej (1.6 90KM). Co dalej to nie wiem bo tamta Meganka poległa na polu chwały ratując mi zdrowie i życie w spotkaniu z szalonym studentem w 125P. Po uderzeniu bocznym tylko otrzepałem się ze szkła
9 letnia megane 1,6 16v 159tyś na liczniku(4 cewki sagem). Po przejechaniu 5 tyś poszła 1 cewka, 2 dni później poszła druga ale na własne życzenie (bo...zrobiłem jeszcze 50 km zanim odwiedziłem mechanika:-( )Założył 2x beru i ok. Teraz po kolenym tyś. Poszła 3 cewka sagem i założyłem kolejną beru. Ostatnią sagem wymieniam na dniach profilaktycznie bo też siądzie (beru i sagem nie współgrają ze sobą i lepiej mieć komplet tej samej firmy.) Polecam beru.
wystarczy kontrolować stan elektrod w świecach i cewki nie padną,kupiłem megankę z silnikiem k4m czyli 1,6 16v przebieg 92tyś. Po ok 4tyś padła cewka ,kupiłem cewkę BERU i świece żeby wymienić rzy okazji okazało się ,że ś iece w aucie były niewymieniane od 7 lat tj. były org.fabryczne nie szło ich wykręcić tak były zapieczone-odstęp na elektrodach był 2mm po ok 100tyś km. o filtrze pow nawet nie wspomnę też był fabryczny 7letni-syf z obudowy filtra to 1,5kg śmieci,po wym świec i tej cewki wsio ok z silnikiem,cewki SAGEM są bardzo \"czułe\" na zużycie świec i wtedy padają-lepsze są BERU zamawiane przez internet różnica między hurtownią mot. a allegro to ok. 40-50zł na sztuce
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu