Ostatnio wymieniałem osłonę gumową przegubu zewnętrznego model 1.6 8v. Półoś nie ma zdejmowanego przegubu, jak to bywa w innych markach. Żeby wymienić osłonę trzeba wymontować półoś ściągnąć krzyżak półosi (o ile się nie rozpadnie)i zdejmować po kolei osłony półosi. Założyć nowe osłony (dodając smar znajdujący się w komplecie z osłoną)i założyć całość wykonując czynności odwrotnie do demontażu. Jeżeli chodzi o same wyciągnięcie i założeni półosi to nie ma najmniejszego problemu nie trzeba całkowicie demontować zwrotnicy. Na założonym kole odkręcić śrubę mocującą półoś, zdjąć koło, zdjąć hamulec z tarczy (uwaga na kabelki od abs'u), odkręcić śruby mocujące amortyzator ze zwrotnicą i używając ściągacza ( lub dla umiejętnych pobijaka i młotka) wypchnąć półoś ze zwrotnicy. Na koniec zostanie wyciągnąć półoś ze skrzyni i nie dać się oblać przez wylewający się z niej olej :D (lepiej go wcześniej spuścić).
Komentarze