Mój problem jest taki: na luzie klekocze i drga drążek zmiany biegów,zapaliła się tez kontrolka pomarańczowa-Układ Oczyszczania Spalin.Mam Renault Megane Classic 1-2002 prod.
Często jeżdzę na rezerwie i to też może być przyczyną?A może kiepskie paliwo,filtr powietrza?
Samochód mam od ponad 3 lat i taka sytuacja pojawiła się po raz pierwszy!
Co wy na to?
WITAM MAM PROBLEM ZE SWOJA MEGANKA 1.6 8V 97 ROK WIEC NIE CHODZI NA JEDEN GAR I OBROTY SA WYSOKIE NA GAZIE CHODZI NA WSZYSTKIE GARY ALE OBROTY DO CHODZA DO 2-TYSIECY CO MOŻE BYĆ NIE TAK????
JA MAM TAKI PROBLEM Z MOJĄ MEGANKĄ Z 96R JAK CIEPLA JEST POSTOI OD 5 DO 10 MINUT TO ODPALA ALE PO 3 SEKUNDACH NIECHCE WEŚĆ NA OBROTY CO TO MOŻE BYĆ POMOCY
Witam, Ja mam Megane 1,4 16V i tez mam problem z obrotami.
Jak silnik jest zimny to pracuje równo i na wolnych i podczas jazdy jest wszystko ok. Zapala też bez problemów. Jak tylko silnik złapie temperaturę to na wolnych i podczas jazdy nierówno pracuje (skubie) jakby nie chodził na jeden cylinder. Co jeszcze zauważyłem czasami przy obrotach w granicach 2 tyś coś pstryka - dźwięk spod maski jakby za kokpitem od strony pasażera.
Będę wdzięczny za porady od czego zacząć gdzie szukać problemu.
Dzięki i Pozdrawiam
Wymieńcie sobie czujnik podciśnieniowy albo pierwsze sprawdzić wężyki czy nie popękane czy nie łapie lewego powietrza. Czujnik jest jak staniecie przed samochodem otworzycie maskę to na wprost rawie kierownicy pod podszybiem ,miałem to samo i na kompie wyszedł błąd czujnika ale był pęknięty wężyk , wymienił mi mechanik i wszystko OK a spalanie spadło o 2 litry
W megance 1.6 8v miałem problem z obrotami tyle że były za wysokie (ok. 2 tyś i wyższe) i ostatecznie okazało się że był problem z silniczkiem krokowym. Zamówiłem w sklepie motoryzacyjnym za całe 50 zł i narazie chodzi bez zarzutów. Wcześniej jeszcze wykręciłem przepustnice i wyczyściłem ją środkiem do czyszczenia gaźników oraz założyłem nową uszczelkę pod przepustnicę co okazało się konieczne gdyż stara po prostu się rozpadła. Jak ktoś radził operacje te wykonałem na rozłączonym akumulatorze.
Pozdrawiam
mam renault megane 1996 silnik 1.6 16V.gdy mam na luzie obroty spadaj prawie do zera i auto drga.kilka razy prz skrecaniu i dohamowywaniu auto zgaslo.co moze byc przyczyna>>>silniczek krokowy????
Do : witam. kupilem megane 1.6 8v z 99 r po jezdzie do domu auto zaczelo drgac i stracilo moc. wymienilem swiece kable cewki ale nic to nie dalo. silniczek krokowy czysty. slychac delikatny stuk pod maska. Prosze o pomoc, auto kupilem w niemczech i do polski dojechalo bez problemu
mam problem po odpaleniu silnika obroty sie wachają od 1000 do 500 i tak macha nieustannie jak dodaje gazu uspokaja sie jak dojeżdzam do skrzyzowania jest to samo macha obrotami i czasem gaśnie prosze o pomoc renault megane 1.6e 90km 1996rok
jeżeli silnik pracóje nie równo nie ma mocy i "dziwnie" pracuje jak by sie dławił to wymieńcie cewki. miałem taki problem wymieniłem kable świece bylem na komputerze i nic. dopiero na ktorymś forom wyczytale o cewkach. wymienilem i dziala.
Marcin, przy wymianie silniczka krokowego musisz odpiąć akumulator, żeby zresetował się komputer. Po zmianie na nowy podpinasz ponownie akumulator i włączasz zapłon. Mam nadzieje że pomogłem.
Marcin, przy wymianie silniczka krokowego musisz odpiąć akumulator, żeby zresetował się komputer. Po zmianie na nowy podpinasz ponownie akumulator i włączasz zapłon. Mam nadzieje że pomogłem.
Marcin, przy wymianie silniczka krokowego musisz odpiąć akumulator, żeby zresetował się komputer. Po zmianie na nowy podpinasz ponownie akumulator i włączasz zapłon. Mam nadzieje że pomogłem.
Witam kupiłem zonie meganke 98r., 1.6l, 75 KM., stale nie równo pracował silnik na wolnych obrotach. Wczoraj zakupiłem silniczek krokowy i go wymieniłem. Na benzynie po odpaleniu ma prawie 4000 tyś obrotów, na gazie nie chce odpalić, odpala po dodaniu trochę gazu. Proszę o pomoc nr
Do "siwy" nie żadne czujniki położenia wału itp, itd, po prostu znajdź kiedyś wolne popołudnie, w ciepłym garażu, kup w sklepie lub w serwisie Renaulta komplet uszczelek do przepustnicy, uszczelkę kolektora ssacego, i silikon do uszczelniania na wysokie temperatury. Zdemontuj cały układ dolotowy, wyczyść przepustnicę w benzynce, pozakładaj nowe uszczelki możesz dla pewności dołożyć niewielkie ilości silikonu, poskręcać wszystko i obroty jak i na gazie tak i na benzynce są jakby autko co dopiero wyszło z fabryki. Ja ustawiłem sobie na benzynie 900obr/min, a na gazie 800obr/min. Skończyło się falowanie obrotów. Gdzieś na megane.com.pl jest to fajnie opisane jak to zrobić, ja robiłem wg. tego i naprawdę pomogło. Koszt uszczelek to ok 60 zł( w moim przypadku w serwisie reno) silikonu ok 6-7 zł i 2-3 godzinki wolnego czasu. Aha nooo i komplecik jakiś dobrych kluczy troxy (odradzam klucze biedronkowe lub jakieś marketowe) W razie pytań chętnie podpowiem, moje gg 2989592
witam wszystkich ja mam podobny problem:skacząmi obroty jak szalone,przy czym zapala mi sie kontrolka ekg.Wymienilem filtry,świece,kable.nadal to samo.co mam robic????z góry dziękuje
po 1 niejezdzimy renault na rezerwie gdyż zasysa wtedy syf z dna baku i mozemy narobic sobie sporo problemow, jazda na rezerwie w przypadku renault clio, megane I ma duzy wplyw na prace silnika
po 2 silniczek krokowy trzeba sprawdzic albo go wyczyscic albo wymienic
po 3 przepustnica równiez to samo
po 4 sonda lambda
po 5 zasysanie powietrza / nieszczelny układ wydechowy
Witam, mam następujący problem: nierówna praca silnika- czasem na luzie gaśnie (obroty całkowicie spadają) , natomiast podczas dłuższej jazdy niekiedy dostaje dzikich obrotów i nawet po spuszczeniu nogi z gazu obrotu mu się zwiększają i świrują, przy czym zapala się kontrolka (wygląda jak sprężyna) co może być przyczyną?
warto sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym lub wypiąć kompa z innego auta o tym smym numerze i sprawdzić.Dosyc często fachowcy wymieniają kupe rzeczy za kupe kasy a to komputer.Ja też połowe osprzętu wymieniłem bez skutku aż trafiłem mechanika dobrego i wszysko wygadał
Miałem podobny problem. Falujące obroty, gaśnięcie na jałowym biegu. Jak się okazało wystarczyło wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym, ponieważ ww kolektor zasysał lewe powietrze. Po wymianie sytuacja wróciła do normy...
mam megane 2.0 wymienilem sonde, czujnik polozenia walu kable swiece cewki i sprawdzalem zawory i auto nadal mi chodzi jakby na trzy cylindry i pali za duzo co robic?
witam ja mam również podobne problemy tyle za ja wymieniłem już czujnik niskich obrotów,czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i wąż który idzie od tego czujnika dwie cewki kable do świec i dalej to samo jak jest zimny to gaśnie i na jałowym biegu falujące obroty panowie proszę o pomoc
witam chcialbym podzielic sie doswiadczeniem i zapytac uzytkownikow renault o rade. Niedawno zakupilem renault megane silnik 1.6e sedan, rocznik 11 miesiac 97 (98) przejzalem forum i znalazlem kilka odpowiedzi na pytania mianowicie kontrolka ekg palila sie u mnie po wlaczeniu silnika sciacila stale, usterka byl pekniety kabelek zasysal powietrze, lampka juz sie nie pojawia, lecz neka mnie inny problem to jest nierowna praca silnika, skacze silnik, przy dojezdzaniu do skrzyzowania to jest wysprzeglanie go silnik silnik nierowno pracuje (obroty) gasnie. Wsluchiwalem sie w silnik i uslyszalem dziwny dzwiek (chyba to jest ten czujnik podcisnienia lub cos pod nim, jakis czujnik ? ) dzwiek ma charakter elektryczny to jest bzyczenie (bzyczy) jakby probowal regulowac przelaczac cos, czy taki odglos powinien dochodzic z silnika ??? niedlugo jade do mechanika podpiac go pod komputer moze cos wykaze zobaczymy, aha silnik oczywiscie benzyna jak wiadomo przebieg to 120 tys km. z gory dziekuje za odpowiedzi i za zainteresowanie sie tematem (gdzie znajduje sie filter paliwa?)
siemka pisałem ostatnio i musze wam powiedzieć ze znalazłem bardzo mądrego mechaniora i wade w moim autku znalazl w 3 minute . co się okazało pękniety węrzyk, samochód łapał lewe powietrze i to była cała przyczyna koszt 40 zl.
Objawy szarpania i kłopoty z zapłonem mogą powodować zanieczyczczenia na czujniku położenia wału (taki magneśik z cewką)
Przyczepiające się tam opiłki metalu sprawiają, że komputer źle steruje silnikiem.
Naprawa polega na odkęceniu o oczyszceniu.
Witam.Mam to samo,jak dojeżdżam do skrzyżowania to nic się nie dzieje,najgorzej jak cofam,albo trochę gazuję,to potem gaśnie.Problem przy odpalaniu również jest,ale nie zawsze.
Potwierdzam diagnozę i lekarstwo bembenka. Falujące obroty, gaśnięcie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, komunikat „INJECTION A CONTROLER” przy renault Megane 1,6 to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym- wydatek około 100-200 zł. Dodatkowo przy szarpaniu silnikiem w czasie jazdy trzeba wymienić cewki zapłonowe jeżeli są firmy SAGEM (są wadliwe) - wydatek 0k. 400-600 zł (4 szt). W serwisie nigdy mi tego nie zrobili – komputer nie ujawnił.
ja mam meganke 1.6 ale nie 16v. miałem podobne objawy, podłączałem pod kompa chyba z 5 razy, ale gdy podłączyłam wszystko nagle było ok. za 6 razem wyszło co jest.. u mnie był uszkodzony "map sensor" czyli czujnik podciśnienia przy kolektorze ssącym. w celu sprawdzenia możesz wypiąć od innej,nie koniecznie od renault, ja próbowałem od opla,byle wtyczka była taka sama.. wymieniłem i jest ok :)
pozdrawiam
silniczek krokowy to nie będzie bo już go wymieniałem, podobno to możne coś być z przepustnica bo nawet zapalała mi się jakaś kontrolka i wymieniłem czujnik położenia przepustnicy, kontrolka zgasła a dalej było bez zmian, i nawet podłączyłem go pod komputer tylko ze nie pokazał żadnego błędu, tylko jakiś właśnie na sondzie lambda ale powiedzieli ze jeśli mam z gazem to może jakiś wystąpić, no i dalej jestem w kropce.
Komentarze
Często jeżdzę na rezerwie i to też może być przyczyną?A może kiepskie paliwo,filtr powietrza?
Samochód mam od ponad 3 lat i taka sytuacja pojawiła się po raz pierwszy!
Co wy na to?
Jak silnik jest zimny to pracuje równo i na wolnych i podczas jazdy jest wszystko ok. Zapala też bez problemów. Jak tylko silnik złapie temperaturę to na wolnych i podczas jazdy nierówno pracuje (skubie) jakby nie chodził na jeden cylinder. Co jeszcze zauważyłem czasami przy obrotach w granicach 2 tyś coś pstryka - dźwięk spod maski jakby za kokpitem od strony pasażera.
Będę wdzięczny za porady od czego zacząć gdzie szukać problemu.
Dzięki i Pozdrawiam
Pozdrawiam
U ciebie zaciąga lewe powietrze możliwe że przy kolektorze ssącym
po 2 silniczek krokowy trzeba sprawdzic albo go wyczyscic albo wymienic
po 3 przepustnica równiez to samo
po 4 sonda lambda
po 5 zasysanie powietrza / nieszczelny układ wydechowy
tyle mam wiedzy w tym temacie
Przyczepiające się tam opiłki metalu sprawiają, że komputer źle steruje silnikiem.
Naprawa polega na odkęceniu o oczyszceniu.
pozdrawiam