Szukaj

Drgająca kierownica przy prędkości 100 km/h
Renault Laguna III

  • Autor: ~klm
  • Kategoria: układ kierowniczy
drgająca kierownica przy prędkości 100 km/h
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 14
Nie wystąpiła: 16

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Drgania kierownicy pojawiające się w okolicach 95-100 km/h i znikające przy prędkościach nieco wyższych, tj. ok 130 km/h to jest ewidentnie wina źle wyważonych kół. Trzeba umyć felgi, ale pozbyć się całego syfu i do wulkanizacji na wyważanie. Jak wychodzi, że jest OK to do innego warsztatu. Jak kolega wyżej pisał, maszyny bywają zepsute.
Tanie oponki nawet nowe ciężko jest wyważyć. Taki brak idealnego wyważenia może dawać taki efekt.
Odpowiedz
hahahaha
Odpowiedz
Bezsprzecznie to wina opon badz uszkodzonych felg .Raz mialem podobna przypadlosc ale w Chevrolecie Nubirze . Bicie kierownicy ponizej i powyzej 100 km/h , jechalem do kolegi ,sadzilem ze dojade do niego i zobacze co jest grane .W pewnym momencie bicie kierownicy nasililo sie ,zrozumialem ,ze to koniec jazdy .Zatrzymalem samochod na pasie awaryjnym ,okazalo sie ze strzelila opona .Ta jej usterka objawiajaca sie drganiem kierownicy zaskoczyla mnie , bo opony z zewnatrz byly w bardzo dobrym stanie i do tej jazdy nie odczuwalem zadnych objawow .Chcialem zadzwonic do kolegi i poinformowac o klopotach ,ale w tym momencie obok mojego samochodu mignal cien , Jakis samochod zatrzymal sie przed moim .Co jest grane ,pomyslalem czyzby Szwajcarzy byli tak wrazliwi na klopoty innych ? Poniekad to byli Szwajcarzy ,ale Policja . Szef patrolu zapytal czy mam zapasowke ,odpowiedzialem ze tak ale po pierwsze musze wystawic trojkat za samochodem . Tym sie zajmie kolezanka , odpowiedzial i zobaczylem jak policjantka draluje z trojkatem .Policjant poprosil o wyjecie z bagaznika zapasowego kola i narzedzi . Podniosl Auto na podnosniku i wymienil kolo .Po wszystkim zyczyl przyjemnej jazdy i milego popoludnia . Podziekowalem i pojechalem dalej .W Lagunie nie odczuwam zadnych drgan na kierownicy ,jest cichsza od Nubiry ,ale powiem szczerze , Nubira palila conajmniej o litr mniej i byla jakas taka bardziej swojska .Powiem ,ze wbrew danym odczuwalem ze lepiej przyspiesza i bardziej wyczuwa sie reakcje na ruchy kierownica .Laguna ma z kolei lepsze hamulce i Radio .Dzwignia zmiany biegow w Lagunie porusza sie dosc ciezko , w Chevym leciutko,intuicyjnie .
Odpowiedz
Macie oryginalne felgi? Czasem luz między otworem felgi a piastą daje takie objawy, gdy koło jest źle przykręcone.
Odpowiedz
Po prostu wymien tylne tarcze !!!!!!!
Odpowiedz
Acha, podstawa to proste felgi i dobre wyważenie kół. Wymiana tarcz, czy klocków to wyrzucanie pieniędzy. Bez sensu. Drgania kierownicy w czasie jazdy to wyłącznie objaw problemu tkwiącego w PRZEDNICH kołach. Układ hamulcowy daje objawy podczas hamowania - chyba, że w czasie zmiany klocków nie oczyszczono zacisku i klocek nie ma luzu - to wtedy przegrzewa się tarcza hamulcowa, co może w krańcowej sytuacji doprowadzić do jej deformacji a nawet spękania. Oczywiście będzie to mocno czuć na kierownicy w czasie normalnej jazdy. Jeśli pęknięta tarcza zablokuje koło i zniszczy zacisk hamulcowy, to dalej pojedziesz na lawecie, ale wcześniej krzywa tarcza tak zacznie trzepać kierownicą, że ze strachu sam się zatrzymasz. :))
Uszkodzenia tarcz odczuwa się podczas hamowania na kierownicy i pedale hamulca. Na długo przed spękaniem tarczy :)) Warto czasem sprawdzić czy podczas jazdy któreś z kół samoistnie nie hamuje. Jeśli tak, to pozostaje oczyścić zacisk i sprawdzić ruchomość tłoczka - ale nie powinno być zapieczenia - to zdarza się tym którzy przez "10 lat" nie wymieniali płynu hamulcowego. Temat zamknięty. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Potwierdzam. Paulo napisał prawdę. Czasem zdarza się że opona wewnątrz się rozklei. Z zewnątrz bez zarzutu. Daje się nawet wyważyć - a w czasie powolnej jazdy po równym słychać "mlask" "mlask" tak jakby w połowie obwodu opony był kapeć. Jest to także odczuwalne na kierownicy jako drgania - zwłaszcza podczas bardzo powolnego skrętu z jazdy na wprost. Tak niewielkiego, że nawet ze swojego pasa nie zjedziesz. Wykonując takie minimalne skręty kierownicą czujesz jak siły powstające w związku z obrotem koła kołyszą nią w lewo i w prawo. Opony dają czasem naprawdę dziwne objawy.
Odpowiedz
kiedy kierownica drga podczas jazdy to zawsze jest to wina kół czyli felgi lub opony inne elementy zawieszenia nie mają na to wpływu chyba ze przy hamowaniu to wtedy tarcze hamulcowe pozdrawiam laguna III 2.0 dci
Odpowiedz
Do : Druga mi kierownica przy hamowaniu przy prędkości 130 km/h ,na pedale od hamulca nic nie czuć ,tarcze są nowe , zawieszenie całe sprawdzone,koła wyważone ,?
Odpowiedz
Renault Laguna III