Ja mam pytanko do was użytkowników Laguny.
Mam taki problem z czujnikiem, że podczas jazdy gdy wpadnę kołem w dziurę czujnik pokazuje brak koła na komputerze w aucie. Po przejechaniu jakiegoś kawałka gdy znów wpadnę na nierówność na drodze koło z powrotem się pojawia.
Moje pytanie brzmi czy to będzie popsuty czujnik ?
Czy po wyłączeniu systemu dla nieobecnych kół (wg instrukcji Pawła-Aleksandra) można później samemu ten system przywrócić? Np. po założeniu ponownie felg z czujnikami?
Do misiek: ma pasek i łańcuch. Na pasku jeździsz zimą a łańcuch zakładasz latem. Gdy jest zimno to pasek ma lepszą przyczepność. Latem łańcuch (stalowy) jest odporny na wysokie temperatury.
Przed zakupem używanej Laguny miałem duże wątpliwości(blogi w internecie "mówiły", że chłam."Dostałem" swoją Lagunę II Combi Privilige(2002)1,8 benzyna w spadku po synu,który miał ją jako służbową.On przejechał 113000 km.Aktualnie na liczniku jest 195000 km.
Prócz wymiany oleju,klocków,rozrządu,końcówek drążków,gumy stabilizatora(nasze drogi!!!),żarówek ksenonowych i.t.p.normali, wymieniłem zamek drzwi(kierowcy,skraplacz od klimy i zlikwidowałem (w komputerze) czujniki ciśnienia w kołach.
Miałem już kilka różnych marek:Warszawa M 20, "Maluch",Skoda 105,Ford Sierra 2,3D ,Mazda 626 2,0Benz/Gaz,Toyota Carina II 2,0D ,Passat 1,6 TD - wszystkie(prócz F126) po przebiegu niewiele ponad 100tys.km.Sporo jeździłem po kraju i za granicę i jak do tej pory Laguna sprawdza się naprawdę przyzwoicie.Nigdy mnie nie zawiodła w drodze o komforcie jazdy nie wspomnę.O każdy samochód trzeba dbać(bez przesady)i usterki usuwać na bieżąco a wtedy minimum kłopotów i narzekań.
Co do wymiany żarówek nie trzeba ściągać zderzaka tylko odkręcic plastikowy klosz zabezpieczający 3 żarówki. Jak byłem w serwisie to chciał za wymianę 40zł od 1-ej żarówki i podziękowałem za usługę.
Mam Lagune 2 Grandtour 1,9DCI, od 3 miesięcy. Auto super.
Mam tylko błąd czujników cisnienia (ale chyba dlatego, że kola są niezałozone na swoich miejscach. Każdy wentylek ma pierscien z kolorem i od tego zależy gdzie ma byc koło). Po zimie założe alu 17 i chyba problem minie.
Problem ogólnie jest z wymiana żarówek, a o halogenach nie wspomne. Podobno trzeba zderzak sciagać, choc mi się udało bez tego.
jestem nowym uzytkownikiem reno Laguny 1.9 TDI, rok pr. 2002 (od tygodnia), jakaś wielka masakra, najpierw spalilam sprzęgło, a jeżdze od 10 lat i nigdy przedtem mi się to nie zdażylo. Teraz walczęz tym samochodem, bo on odpala tylko przy zimnym silnuku. Wymieniono mi czujnik polożenia wałka rozrządu, powiedziano mi, że wszystkie usterki usunieto przez komputer, a objaw jest ciągle taki sam nie odpala przy cieplym silniku. Prosze o informację co może być powodem jeszcze..., Nigdy nie polecę tego auta nikomu. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być przyczyną, najczęstrzą wadą tych samochodów jest to, że bardzo często siada elektronika.
Na poczatku tez mialem problem z czujnikami, ale wpadlem na pomysl zeby obnizyc wartosc cisnienia przy ktorej wyswietla sie blad. (poczatkowa wartosc to 1,9 bar obnizona do 1,6 bar) Caly problem tkwi w tym ,ze inne cisnienie jest przy rozgzanej oponie a inne przy zimnej, roznica potrafi wynosic 0,3 bar. Zakladajac ze pompujemy kola w lecie do wartosci fabrycznej(2,1bar) w zimie moze sie ona zmienic na 1,8 w momecie kiedy komputer jest ustawiony na 1,9 zaczyna nam swiecic kontrolka. Czasami zdaza sie ,ze gasnie ona po kilku kilometrach, dla tego ze opona jest nagzana i tym samym cisnienie wyzsze.
Co do trwalosci czujnikow to bteria jest przewidziana na 5lat niestety jest nie wymienna.
Zalecam te drobne zmiany, moja Laguna ma 9lat i wszystko jest ok(przynajmniej z czujnikami, o reszczie lepiej nie mowic)
Jest na to sposob!!
1. Zlokalizuj skrzynke z bezpiecznikami z prawej strony przy przednich drzwiach.
2. Wlacz silnik i na wlaczonym silniku wyciagnij bezpiecznik od imobilaizera.(drugi od gory po prawej stronie 10A) -Silnik wylaczy sie!
3. Nie wyciagajac karty wloz bezpiecznik w miejesce skad go wyciagnales. To powinno wylaczyc system dla nieobecnych kol.
Jezeli powroci, powtorz to co napisalem.
Upewnij sie, ze sensor ktorego nie uzywasz nie znajduje sie w poblizu samochodu.
Pozdrawiam.
pawel-aleksander
co do złamanych czujników powietrza można też je zamontować na stałe(te złamane) wewnątrz koła ..przykleić i zabezpieczyć opaską przed oderwaniem i przemieszczaniem się. Zamontować zwykły wentyl i już.. Uwaga ostrzec o przeróbce tego kto to będzie potem rozbierał aby nie uszkodził ponownie czujnika bo po wentylu nie rozpozna koła z czujnikiem ..
Niewiem skąd jesteście, ale w Lublinie jest gość który naprawia te czujniki za ok 90zł. Robi też te od Peugeotów, VW i Mercedesów. Robiłem u niego i śmiga aż miło. Wysłałem mu w poniedziałek a w piątek już miałem u siebie. Mail do niego to kurquell88@gmail.com . Polecam.
Przestał mi działać jeden czujnik więc wymieniłem, koszt w serwisie ok. 170 zl (za czujnik) + 60 zl (za wymianę z zaprogramowaniem). Po tygodniu padł drugi (raz działał a raz nie) więc przy okazji jak byłem u mechanika w innej sprawie wyłączył mi w komputerze obsługę tych czujników i wszystko śmiga, nie ma żadnego komunikatu o błędzie, na wyświetlaczu \"są 4 koła\" i 230 zł w kieszeni. Polecam tą opcję dla tych którzy nie chcą wydawać na czujniki które i tak są niedokładne a drogie.
Czujnik Ciśnienia w kolach jest to nie potrzebny dodatek który sprawia tylko problemy. Ostatnio Złamał mi się wentyl w którym jest czujnik ciśnienia powietrza w kole. Jeden wentylek jest bardzo drogi w serwisie powiedzieli mi 50 GB czyli jakieś 250 zl. Wsadziłem normalne wentylki i mam problem z głowy a wskaźnik pokazuje mi ze auto nie posiada kół w czasie jazdy Bardzo zabawne skoro jadę :)
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu