Szukaj

Zabezpieczenie koła koronowego dyferencjału.
Renault Laguna I Kombi 2.0 115KM 85kW 1995-2000

  • Autor: ~cooler
  • Kategoria: układ napędowy
po niewielkim zużyciu zębów układu różnicowego,zostaje wypychany pierścień osadczy zabezpieczający koło koronowe od strony kierowcy.niby wszystko jest ok zakładamy nowe zabezpieczenie i jeździmy parę dni po czym znowu samochód staje w najmniej oczekiwanym momencie.rozwiązaniem jest wymiana skrzyni lub dyferencjały.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 14
Nie wystąpiła: 5

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Nikt z komentujących się nie zna i piszecie bzdury. Wystarczy nowa podkładka z językiem przeciw obrotowi i tak samo w zegerze. Jak to nie pomoże wymieniać koło koronowe na nowe albo ze skrzyni w której nie wystąpiła awaria.
Słuchacie tych mechaników co w ogóle już nie myślą tylko jadą z automatu z robotą i rozkładają ręce gdy pojawi się nie szablonowy problem. Wymieniajcie olej w skrzyni i sprawdzajcie poziom.
Powodzenia przy naprawach
Odpowiedz
witam ja ma taki problem że na kole krokowym nie mam wycięcia na podkładkę i zabezpieczenia seger co można z tym zrobić?
Odpowiedz
Wymiana skrzyni nie rozwiązuje problemu. Prędzej czy później usterka ponownie się pojawi. Występuje częściej jeżeli rusza się raptownie, a tym bardziej na skręconych kołach.
Są 3 rozwiązania tego problemu. 1 szybki prosty i nawet w miarę prosty. Dwa pozostałe są jednak bardziej trwałe.
Pierwszy to po zdjęciu segera (pierścienia osadczego) oraz podkładki, kupujemy oryginały takie same, lecz wkładamy je dodatkowo używając kleju do zabezpieczania śrub przed odkręceniem (klej musi być użyty ten najmocniejszy, bo są 3 rodzaje). Zarówno pierścień i podkładkę tym smarujemy czekamy 3 godziny i dopiero później montujemy resztę. Ważne jest by dokładnie odtłuścić miejsce przylegania, czyli tam gdzie klej.
2 sposób do kupno pierścienia w sklepie z częściami do maszyn rolniczych (od traktora bądź kombajna) wymiary ma takie same jeżeli chodzi o grubość jednak jest on znacznie masywniejszy. Bardzo cięzko go umieścić na miejscu a wyciągnąć już tym bardziej. Podobno rozwiązanie na lata.
3 sposób to nawiercenie w kole zębatym 4-5 dziur i zagwintowanie ich. następnie trzeba dorobić pierscień który bedzie pasował i przykręcić go do koła zębatego.
Sposoby 1 i 2 da się zrobić bez wyjmowania skrzyni. Trzeba tylko spuścić olej i zdemontować koło, wahacz nadkole i zaciski hamulcowe. 3 sposób podobno można zrobić też bez demontażu skrzyni, ale na 100% nie jestem pewien.
Odpowiedz
Zgadzam się z kolegom coolerem. W tej chwili najtańsze i najszybsze jest wymienienie skrzyni. Ja to już robiłem 2 razy w swojej Lagunie 1,6. 16V i próbowałem ratować starą skrzynię wymianą pierścieni zabezpieczających mechanizm różnicowy, jednak to tylko podratowanie się na kilka dni, bo usterka powraca. Problemem jest wyrobienie się zębów mechanizmu różnicowego, oraz gniazda pierścienia zabezpieczającego.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Renault Laguna I Kombi 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna I Kombi