Wymiana tylko w ASO.Podobno ten typ tak ma.Tak mówią w serwisie.Co 3-4 m-ce wymiana.Bardzo kłopotliwe i denerwujące.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 115
Nie wystąpiła: 19
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Lukasz
3 lata temu
0
Ten sam problem. Co parę miesięcy wymiana żarówek H7. Testowałem inne firmy do 30pln za żarówkę i takim samym rezultatem. Musze sprawdzić kość o której była mowa i ewentualnie wymiana kabli. Dziękuje za info.
Skoda favorit miała podobny problem i załatwili to kabelkami oporowymi które wpina się w kostkę.Zero filozofii a koszt około 40 zeta .W moim Clio III to się sprawdziło i od 3 lat spokój.
Przepadają mi się regularnie co 9 miesięcy przy przejechaniu ok.15000 KM.jak ktoś robi rocznie 5000 to i wymieni co 3 lata.czas eksploatacji jest ważny.a kupuje niby lepsze ok. 70 zł.Philips Vision.ale teraz założyłem Philips longlife gwarantują ha 100000 KM.mam już takie pozytywne naraził ok. 22000 KM i działają jak się spala wszczesniej zmienię firmę .
Sprawdzić należy bezpiecznik przy akumulatorze, czerwona kostka rozbieralna. Występuje tam zwarcie. Nowa 75pln. Dodatkowo montujesz kabel miedziany. Problem z głowy. Żarówki nie będą wam się palic. Nawet serwis wam tego nie powie. Dokładnie pamiętajcie o tej kości na klemie dodatniej. Tu chodzi o przepięcia.
Bez urazy, Loku, ale słabo znasz temat, więc staraj się być bardziej powściągliwy w ocenach autorów innych postów.
Otóż w Clio III jest automat, który gładko zapala światła dopiero chwilkę PO URUCHOMIENIU SILNIKA.
Z automatyki można zrezygnować naciskając przycisk na czubku manetki kierunkowskazów, tylko po co?
A nawet w moim przedpotopowym Palio`2001 steruje tym włączaniem świateł przekaźnik (odcina je na czas pracy rozrusznika), choć nie tak elegancko jak automacik w CLIO.
Czyli nie jest tak, że światła cierpią katusze skoków napięcia w momencie rozruchu. Kiedyś tak było, ale dziś to już historia.
BTW: Mój kolega się skarży że wymienia po kilka żarówek rocznie (C.III Grand Tour). Ja za krótko jeszcze jeżdżę swoim, lecz już wiem, że będę miał kłopoty z wymianą w lewym, bo w 1.5dCi coś tam całkowicie zastawia dostęp. A do prawego trzeba mieć małe dłonie i jeszcze zimny silnik; chłop w rękawiczce nie da rady.
nie chce nikogo urazic.ale jak ktos wlacza silnik i go gasi na zapalonyhc lampach to nie jest dzwine ze sie beda szybko przepalaci dwa wymiana zarowki z jednej strony to 5 minut. jezlei robi sie to pierwszy raz i jest sie w miare kumatym (bez urazu to 10)
Po roku eksploatacji przepaliła mi sie żarówka H7 od strony kierowcy. Poza zdjęciem osłony gumowej nie mogę dojść jak dokonać wymiany, a nie chcę specjalnie z tym jechać do serwisu. Prośba o krótki instruktaż.
Po stronie kierowcy dostęp dość dobry, po prawej bardzo trudny (pomaga demontaż zbiorniczka spryskiwaczy). Czynności:
1. Zdjąć gumową osłonę tyłu reflektora,
2. Ściągnąć z bagnetów żarówki kostkę z kablami,
3. Żarówka mocowana jest sprężynką na zawiasie. Spężynkę trzeba docisnąć, wysunąć z gniazda i wtedy odchyli się na zawiasie w dół,
4. Teraz można wyjąć żarówkę.
Montaż w odwrotnej kolejności. Kolejność punktów 2. i 3. można zamienić.
Do wymiany po prawej stronie trzeba bardzo dużo cierpliwości!
Tylko, Panie GHE trzeba mieś małą chińską rączkę. Z normalnymi nie podejdziesz.
Dziś poległem na pozycyjnych: prawa zablokowana przez przewód klimatyzacji, lewa przez obudowę akumulatora i skrzynkę bezpieczników - próbowałem rozebrać bez skutku. Trzyma się jak jasna cholera.
Od 2011 wymagania jasno każą tak konstruować samochody, aby wymiana żarówek była łatwa. A co z posiadaczami starszych modeli, tych z usprawnieniami producenta? Może już czas, aby rzecznik ochrony konsumentów nakazał serwisom ASO wymieniać żarówki gratis?
Czy ktoś ma informacje, czy może już tak się stało?
Wymiana żarówek w Clio III jest prosta wystarczy trochę pomyśleć. Czas wymiany kompletu H7 (światła mijania) zajmuje ok. 30 minut
clio 2010 nie trzeba pomyslec tylko miec male dlonie i nie zajmuje 30min tylko 15min - pierwszy raz ok!! 30 min,ale jak juz sie "pomysli" jak twierdzisz to idzie nawet w 10min
Żarówki fabryczne w Clio 3 są kiepskie (firma O...m) wymienić żarówki na inne (również z filtrem UV Block) można samodzielnie i nie trzeba jechać do serwisu. Właśnie wymieniłem obie (czas operacyjny ok. 1h ale następnym razem będzie dużo szybciej).
Clio III mam od 01.02.2010 pierwsza żarówka H7 wysiadła w lewym reflektorze pod koniec listopada,udało się wymienić samemu,druga w prawym wysiadła 13.01.12,lecz tej wymienic nie potrafię.Chyba nie obejdzie sie bez fachowca.Racja że trzeba wymieniać obie żarówki na raz.
Zarowki czesto sie przepalaja, nie wiem dlaczego, moze lepiej jak odpalasz auto wez odpal bez swiatel po czym je wlacz ;)
A co do wymiany to trzeba poprosic kogos kto ma mniejsza reke to spokojnie wyjmie i wlozy zaroweczke ;)
U mnie w miescie gosc za wymiane zarowki bierze 5pln, mowi ze ma wprawe, wiec wiecej mu nie potrzeba, wiec wole jemu dac te 5pln niz samemu kombinowac ;D
Ja nie zauwaĹźyĹem aby czÄstotliwoĹÄ wymiany ĹźarĂłwek w reflektorach Clio III odbiegaĹa jakoĹ bardzo od "normy". Ĺťona jeĹşdzi od 13 miesiÄcy (kupiony nowy w salonie) i jak dotÄ d po ok 10 miesiÄ cach sam wymieniĹem ĹźarĂłwkÄ w lewym reflektorze, oraz po roku przepaliĹa siÄ w prawym gdzie pojechaliĹmy juĹź do ASO. BaĹem siÄ uszkodziÄ przewĂłd od klimatyzacji. W tym samym czasie w sĹuĹźbowej Octavii ktĂłrÄ jeĹźdĹźÄ na co dzieĹ w analogicznym okresie wymieniĹem juĹź 3 komplety ĹźarĂłwek.
Fakt przepalanie się żarówek to standard co 6 m-cy , ostatnio jednak przy wymianie żarówki zauważyłem i sprawdziłem w drugim aucie że jest dobra a tu w clio nie świeci, postojowe i długie światła sa a tu lipaa (sprawdziłem bezpieczniki jest ok), nie wiem czy pod komputer nie trzeba bedzie podpiąć i sprawdzić.
A ja jeżdżę renówką w wersji rip curl trzeci rok i wymieniłem właśnie w prawym reflektorze żarówkę H 7 (światło mijania). Sposób jest taki: należy kluczykiem 10 odkręcić z wieszaka przewód klimy i odchylić, wypiąć szyjkę zbiornika spryskiwacza, która jest osadzona w gardzieli zbiornika na oringu. Tym sposobem mamy dostęp do pokrywek gniazd żarówek i reszta to już banał.A lewa strona od strony akumulatora to już przysłowiowa. pestka
niestety po 9 miesiącach i prawie 10 tys. padła żarówka od świtła mijania po prawej stronie, wymiana kłoptliwa. natomiast ta sama po lewej można samemu wymienić
Zarowka H7 padla w clio po 5 latach.Wymiana doslownie 2 minuty.Zgadzam sie z opinia ze wymiana w serwisie to mit.Najlepiej wlaczac swiatla chwile po uruchomieniu silnika.
Mam Clio 3 od nowości - już ponad 3 lata. W tym czasie wymieniłem ponad 10 żarówek (spalają się na przemian prawa-lewa, średnio co 6 m-cy).W serwisie powiedzieli oczywiście ze to znany problem i tak to jest. Doradzili jedynie wymieniaćobie żarówki naraz. Wymiana nie jest super prosta,ale przy takim stażu nabiera się wprawy :)
Mam clio III osiem miesięcy przejechałem 34 tys km Wymieniłem juz ósmy komplet żarówek H-7 Coś jest z nimi nie tak
Mam też skode Fabię 2 lata i wymienilem tylko 1 H-7
Podczas 26 miesięcy użytkowania Clio-3 spaliła się jedna H7 (w lewym reflektorze) po 1,5 roku eksploatacji. Wymieniłem ją samodzielnie, ale trzeba było przy tym trochę "pogłówkować". Prewencyjną wymianę H7 w prawym reflektorze zleciłem już w serwisie, więc zgadzam się z opinią, że jest to kłopotliwy problem...
Awaria alternatora i automatycznej skrzyni biegów a auto ma przejechane tylko 19 000
ASB po przejechani dwóch trzech kilometrów wchodzi w tryb awaryjny i nie wiedzą w ASO
jaki tego jest powód
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu