Szukaj

Problem z odpaleniem silnika.
Renault Clio II Hatchback 1.4 75KM 55kW 1998-2010

  • Autor: ~kricket
  • Kategoria: silnik
Wielokrotne przekręcanie kluczyka w celu odpalenia silnika bez skutku czy to zimny czy gorący nie ma znaczenia. Kręcę 10 razy i nie mogę odpalić, a czasami odpala za pierwszym razem. Zabrudzony czujnik położenia wału korbowego. Wystarczy przeczyścić czujnik położenia wału lub go wymienić (koszt około 100 zł). Samochód pali jak nowy!

Komentarze

Druga sprawa to jeśli dioda od immobilizera świeci światłem ciągłym i nie chce zgasnąć po przekręceniu kluczyka. Wiele jest postów na temat immo na forach Renault. U mnie tak to wyglądało... czasami odpalał za pierwszym razem a czasami można było siedzieć 30 minut i przekręcać kluczyk aż dioda zgaśnie. niezależnie od pogody i innych czynników. Zmiana kluczyka i pierścienia (cewki, antenki) nic nie dały. Szukałem dalej przyczyny, zbagatelizowałem fakt że od dłuższego czasu zanikała masa na tylnych światłach. Aż wkońcu wszystkie światła zaczęły wariować. Przeczyściłem styki, nagiołem blaszki i miałem spokój ze światłami i... jak narazie ani razu nie miałem problemu z immobilizerem. Zawsze odpala za pierwszym razem:) Najwyraźniej brak masy miał wpływ na immo.

Renault Clio 1,5dci 82KM
Odpowiedz
Może być awaria imobilizera (zepsuty kluczyk). Dioda pulsuje wolno kiedy silnik nie odpalony i stacyjka bez kluczyka. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka do oporu (ale nie odpalaj) powinieneś usłyszeć "szmer" pracującej pompy paliwa i dioda powinna zaświecić na kilka sekund światłem ciągły, a następnie zgasnąć. Odpal silnik.
Jeśli natomiast dioda po włożeniu i przekręceniu kluczyka zaczyna szybko pulsować to masz kłopot z kluczykiem(komputerem). Jeśli masz drugi kluczyk spróbuj nim odpalić. U mnie tak było - koszt naprawy 250 zł. Powodzenia
Odpowiedz
Renault Clio II Hatchback