Co do linki najlepiej poczytać na forum poniewąz kiedyś przerabiałem ten temat. Te najtańsze sąwykonane z słabej jakości stali, są twarde i szybko pekają, i trochu sie rużnią wymiarem wzgledem orginału lub linki leprzej klasy. Jesli sie dołozy 20 zł wiecej kupi się cos co posłuzy i sie odwdzięczy bezawaryjnoscia przez dłuższy czas. Kolega "Kierowca" tez napisał dobre rady aby sprawdzić półksięzyc i sposób montazu poprzez ściane grodziową.
najtrwalsza jest linka fabryczna. Ale wiadomo że takiej już nie znajdziemy :-( Natomiast warto wozić linke zapasową w bagażniku (ja tak robie )na 5 lat jazdy pękła mi raz ale ewentualna wymiana nawet na trasie to jakieś 20 minut i śmigamy dalej :-)) to naprawde bardzo wdzięczne auto :-)) pozdrawiam
mi tez pękała, dopóki nie odkryłem, że: 1)trzeba sprawdzić czy mechanik dobrze wcisnął w karoserję plastikowy zacisk na lince, inaczej linka obciera o ostrą część karoserii
2) dobrze jest nasmarować linkę smarem, całą, a szczególnie właśnie końcówkę, która ociera o "półksiężyc".
Ale i tak dobrze jest sprawdzić jej stan co jakieś 6 m-cy, czyli odpiąć przy silniku i wyciągąć w kabinie, a później jak jest dobra znów wpiąć. Tak na wszelki wypadek, żeby nie zdziwić się gdzieś w trasie
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu