- Autor: ~k77wawa
- Kategoria: silnik
Witam
Jestem posiadaczem Peugeota 607 z 2001 r, 2,2 HDi, 140 KM, 160.000 km.
Sprowadziłem samochód z Belgii od kuzyna, więc znana mi jest historia i użytkowanie pojazdu. Przejechałem samochodem ponad 3.000 km i nie miałem z nim żadnego problemu. Miesiąc temu wymieniłem u mechanika rozrząd, wszystkie filtry, płyny, tarcze i klocki hamulcowe. Mechanik skasował mi również kluczyk serwisowy który pokazuje się co 20.000km. Od tamtej pory przy normalnej jeździe miejskiej czy na trasie po przejechaniu 30-50 km (z predkością ok. 130km/h) wyskakuje mi komunikat "engine anti-pollution system default".
Następnie przestaje działać turbo i prędkość nie przekracza 110 km/h. Odczuwalny jest wyraźny spadek mocy (nie można wydobyć więcej niż 2.200 obr/min). Po kilkunastu godzinach postoju lub przez zatrzymanie wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie - problem znika. Wczoraj przejechałem 500 km przy prędkosci 110km/h nie przekraczając 2.100 obr/min i turbo działało podczas wyprzedzania, ale gdy przyspieszyłem do 130 km/h i jechałem tak dłuższy czas - wyswietlił się znowu komunikat i samochod przeszedł w tryb serwisowy. Oczywiscie po dojechaniu do domu, zgaszeniu samochodu i ponownym rozruchu - wszystko wrocilo do normy.
Byłem juz w kilku serwisach w Warszawie i po wymianie elektrozaworu sterowania turbo zapewniano mnie, że problem zniknie i będzie wszystko ok. Niestety, za każdą wizytę płace 200 zł za podłączenie pod komputer diagnostyczny i wyjeżdzam ze skasowanym błedem i nic poza tym. Wymieniłem też FAP na nowy, wlali też nowy 4,5 l dodatku i ustawili na nowo kalkulator i komputer. Myslałem, że to pomoże, ale turbo nadal się wyłącza przy dluższej jeździe z większą prędkością. Na komputerze serwisowym wychodzi, że przeładowane jest turbo.(?) Pomóżcie bo ręce opadają i portfel chudnie ;-)
Proszę o pomoc.
kgross@op.pl
Komentarze
proponuje sprawdzenie przepustnicy... u mnie ciagle tracil moc, kontrolka po wykasowaniu bledu zapalala sie po przejechaniu kilkuset metrow. Filtr czyszczony 3 razy i nic, mialem go juz wymieniac ale... dobry mechanik w pore podpowiedzial mi o przepustnicy! koszt ok 800zl - bylo warto, wszystko gra ;)
to moze byc nie tylko fap nieraz wystarczy tylko plyn dolac moze to byc czujnik roznicowy cisnienia spalin fap,elektro zawor egr,jest na to tez specialny emulator na obejscie fap-a.pozdr.
Pozdrawiam.
# Pojawienie się takiego lub podobnego napisu na konsoli powinno skłonić użytkownika do wizyty w serwisie celem uzupełnienia EOLYSE. W takiej sytuacji komputer może (w niektórych modelach) włączyć tryb awaryjny: ogranicza prędkość obrotową do 2500 obr/min i wyłącza turbosprężarkę. UWAGA NA RODZAJ płynu EOLYS
Pozdrawiam Mechanik
Zbiornik z płynem znajduje się pod podwoziem przy tylnym kole lewym, gdy patrzysz z tyłu samochodu