ja mam problem z turbo mianowicie odlacza sie podczas jazdy niezawsze ale czasem sie zdarza po wylaczeniu silnika wraca wszystko do normy czy ktos wie co moze byc przyczyna .Model 407 2.0 HDI 136 KM
witam, kupiłem peugota 407 1.6 hdi 2006r. czy lekkie dymienie na ciepłym silniku z korka oleju to norma? silnik pracuje równo, na komputerze nie było żadnych błędów. dzięki
siemka.nabyłem 407sw 2.0 hdi.komputer pokazuje komunikat o cząsteczkach stałych.kontrolka silnika włączona mimo powyższych rad jazdy na wysokich obrotach kontrolka dalej czynna.czyta kontrolka będzie dalej, aż podłącze auto do kompa?czy to dało rade?najgorsze jest to że jestem daleko od kraju.jak długo można z tym jeżdzić? dzięki za info
Panowie wyskoczył mi komunikat Despollutin system faulty... i najprawdopodobniej tryb awaryjny silnika zupełnie inaczej pracuje silnik a obroty na jałowym biegu wznosza sie tylko do 2 800 przy zgaszeniu i odpaleniu ponownie bład znika a silnik pracuje normalnie , zdarzyło mi sie to juz kilka razy co zrobic?
Sylwia ! Particle filter regener action cycle urgent jesli ci to wyskoczylo to music tak dlugo jezdzic az zgasnie to wlasnie jest wypalanie filtra czastek stalych ! Po zgasnieciu lampki nie gas odrazu silnika bo beda chodzic wentylatory !!! Jak wentylatory sie wyłączą to wtedy zgaś silnik i dolej plynu chłodzącego do chlodnicy bo troszke ubędzie !! Pozdrawiam Jacekpost@wp.pl
Witam posiadam peugota 407 2.0 HDI z 2007. Musze dolać płynu cząstek stałych tylko nie moge znaleźć nigdze tego wlewu:( bardzo bym prosił o pomoc z góry dziękuje:) pozdrawiam.
177000 i wciąż mniej jak 50% zapchania (projektowany na 180000 km).
Jak zapali się komunikat: Particle filter regener action cycle urgent należy
Udać się na drogę gdzie można jechać ~ 90km / h przez 10 minut, po czym to uczynić. Najlepiej na biegu 3 utrzymywać 3000 obrotów - powinno pomóc. Jak nie to udać się do ASO na wypalanie, jak nie pomoże udać się Castoramy (celem zakupienia acetonu - tak z 10 litrów) a następnie do mechanika celem wyciągnięcia FAP (6 śrób mocno pordzewiałych)włożenia go do wiadra z acetonem na noc, przedmuchania kompresorem po tejże nocy a a nestepnie włożenia go do samochodu. Teraz pozostało cieszyć się spokojem.
PS aceton rozpuszcza popioły pozostałe po spaleniu sadzy
witam ja mam peugota 206cc z 2006r 16hdi i juz musze wypalac filter fap gdyz moj mechanik stwierdzil ze skoro wyswietlilo na kompie ze filter staly jest zapchany wystarczy tylko go dobrze przegonic zrobilam to lecz nic to nie dalo teraz musze wydac sporo kasy na wypalanie filtra
Filtr cząstek stałych możesz sobie sam wyczyścić. A wiec podczas jazdy na 3 biegu od 3 do 4 minut trzymać 4,5 tysiąca obrotów i gra muzyka mój peugeot 407 to miał robione na tempomacie trzymałem 4,5 tys obrotów przez 3 min jak podłączyłem pod komputer to komputer pokazał ze filtr cząstek stałych zawalony jest z 2% a był zawalony w 66% wiec po co wydawać dużo pieniędzy na serwisy jak samemu można !!! POLAK POTRAFI !!! W razie usterek odnośnie peugeota 407 pisać na email Jacekpost@wp.pl
Mam włąśnie zamiar zakupienia 407 z roku 2008 o otym sodzicie czy to jest w miare bezawaryjny samochud czy kupa złomu ktura bedzie mi się psuci (samochud sprowadziony z Niemiec) prosze o opinie
Filr mozna wyjąć,czujniki filra wyłączyc a jesli chodzi o płyn....he,he wlac zwykłej ropy.W serwisach tez tak robią.Cały ten obieg to wymysł markeingu.
Nie róbcie tragedii z tym filtrem FAP Jeśli fitr się zapcha to najgorsze co możecie zrobić to pojechac do serwisu i wymienić za 2500zł.Biedny jest ten co nic nie potrafi sam zrobić przy aucie.....
Jeśli ktoś ma zamiar jeżdzić kilka lat peugeotem to radze natychmiast zakupić W allegro lub na innym protalu interfejs diagnostyczny do produktów PSA z softem "PLANET 2000" koszt ok 400zł.
Zapewniam że koszt zwróci się szybko a potem można zawsze odsprzedać .Dużo rzeczy zrobicie sami , zaden mechanik nie będzie z was robił "wała".
Wracając do filtra FAP...
Jeśli komputer wyświetli zatkanie filtra sami za darmo przez interfejs właczycie proces wypalania , i skasujecie usterke.
Jeśli ciągle jeżdzicie w cyklu miejskim filtr mimo wypalania serwisowego dolej wykazuje zatkanie ,lub tylko krótko jest drożny ,trzeba przeprowadzić czyszczenie mechaniczne ,rozpoławiając filtr ,przy pomocy myjki ciśnieniowej lub dla bardziej cierpliwych cieńkim wyciorem ,otworek po otworku.Jest to dokładniejsze czyszczenie.To wszystko możecie wykonać sami, dysponując kanałem , lub u zaprzyjażnionego mechanika.Po tej operacji sami kasujemy usterke.
Oczywiscie sami też uzupełniamy i wpisujemy w komputerze dolanie dodatku do paliwa , jeśli wykazuje niski stan.
Kiedy dojdzie jednak do sytuacji że w wyniku stałej jazdy w cyklu miejskim , złej jakości paliwa , złej jakości oleju i dużego przebiegu auta filtr jest tak zaklejony że stoimy przed koniecznością wymiany całego filtra nie wpadajcie w panikę .Samemu lub z zaprzyjażnionym mechanikiem rozpoławiamy filtr i robimy we wkładzie filtra 3 ,4 otwory fi 10mm ,na wylot przez cały wkład.Wykonując tą ilość otworów o takiej średnicy ,czujniki ciśnienia filtra widzą sprawny drożny filtr.
Kasujemy błąd...
Od tego momentu do zbiorniczka dodatku do paliwa nie musimy wlewać drogiego dodatku do paliwawl ,tylko olej napędowy, oczywiście tylko jak komputer będzie wyświetlał niski stan .
Podzielam opinię Cezara,mojego Puga 407 z 2005 r.kupiłem od pierwszego właściciela w Paryżu w 2009 roku przebieg udokumentowany w serwisie 136 000 km,tak więc ludzie nie wierzcie w cuda że pojazdy starsze jeśli mają około 50 000 km
to okazje,to są okazje handlarzy którzy trafili jelenia.
Z doświadczenia wiem że pojazdy w Polsce przejeżdżają rocznie około 25 000km a za granicą więcej więc łatwo policzyć ile auto może mieć nabite km,a okazja to auto kupione od ojca.
Mam Peugeota 407 i po przejechaniu niewielkiego odcinka nawet ok 10 km włącza się wentylator, co gorsze chodzi ok 5-7 min. Mamy styczeń więc temp nie wielkie. Dodam (jeśli ma to jakieś znaczenie) włączam dmuchawy dosyć mocno. Czy przyczyną może być jakaś awaria filtra?
ja mam problem z turbo mianowicie odlacza sie podczas jazdy niezawsze ale czasem sie zdarza po wylaczeniu silnika wraca wszystko do normy czy ktos wie co morze byc przyczyna .Model 407 136km diesel x-line
Do waldek: witam Cie mialem podobny problem z moim pugiem na kompie wyszlo uszkodzxenia czujnika cisnienia doładowania zaczelem szukac samemu i okazalo sie ze ukruszyl sie przewód sterujacy czyjnikiem znajduje sie pod serwem taja elka gumowa tera cmiga jak rakieta koszt naprawy 5.50 zl pozdrawiam radek
zbiorniczek na płyn eolys 176 od 2005 r. znajduje się obok lewego tylniego kola,dolewka ok.5l co około 180 000 km po wyświetleniu komunikatu o niskim stanie,koszt 3l 450 zł,koszt usługi ok.800 zł,konieczność podpięcia kompa w celu kalibracji czujnika
2.0 hdi 135. przy stanie ok 65 tys komputer wyświetlił błąd filtra. występował jeszzcze ok 1000 km, potem przepalił się samoczynnie przy jeździe stałą prędkością ok 180 km/h i potem ok
Mam Peugeota 407 z 2005r. 2.0 HDI. Aktualnie ma przebieg 50000km. Żadnych poważniejszym problemów (troszkę uciekał płyn ze wspomagania, ale przestał).Poza tym super.
Niestety też już mam kłopoty z filtrem cząstek stałych a mam przebieg 89tys., moja 407 wyświetla mi komunikat o niskim poziomie tego płynu - czyli pozostaje tylko uzupełnieniem płynu. Dowiedziałem się że że jest go około 3 litrów (czyli jakieś (450zł) plus usługa. Wiem też że nie można tego zlekceważyć (grozi usterką filtra).
Może i nie ma zamienników,ale przede wszystkim należy kontrolować płyn (dodatek FAP) do filtra cząstek stałych.Następnie jest możliwość przepalenia komputerem tegoż filtra.Płyn (300zł) plus przepalenie (100zł) tyle ja wydałem.Jak dobrze poszukasz w internecie znajdziesz fachowców co zregenerują filtr,uzupełnią płyn i zaprogramują komputer pokładowy za 800zł.Mi się udało znalezć,ale pierwszy sposób pomógł.
Moja 407 co jakies 1000 km szarpie i nie trzyma obrotow ale jak przetrzymam ja na wysokch obrotach ok 3.5 4 tys obrotow przez 3, 4 min wszystko wraca do normy. co trzeba zrobić? proszę o podpowiedz
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu