Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 VTi 82KM 60kW 2013-2014
Autor: guga
Kategoria: układ napędowy
usterka wystąpiła przy przebiegu 50 tys. km
luźny pedał sprzęgła ,problem z włączeniem biegów Początkowo tylko jedynki ..przy 50.000 km Czy to możliwe ...Miał ktoś podobny problem
Komentarze
Marek
2 lata temu
Rozwiązanie problemu
1
Typowa usterka w tych autach , zewnętrzny wysprzęglik za ok. 150 zł wymiana prosta w kilka minut. Ważne wymienić podkładkę teflonową w pedale sprzęgła po wymianie wysprzeglika bo pedał może nie odbijać. Niektórym pada to po 30 tys km innym po 150 tys km.
Poniżej inne typowe usterki tego modelu z tym silnikiem
Kolejny po pedale sprzęgła jest błąd silnika P0420 co wiąże się z pęknietym katalizatorem ;) albo wymiana 800-1200 zł ale rozsądnie jest pospawać ok. 200-300 zł.
Pierdzenie podczas obrotu kierownicą to wilgoć na uszczelce przy pedałach( spray do smarowania z silikonem rozwiązuje sprawę)
Warto też profilaktycznie kontrolować stan paska i wymienić 80 tys. lub 8-10 lat. ( koszt z wymianą ok 1500 zł , ASO ok. 5000zł)
Zmieniać olej co 10 tys km i nic więcej z autkiem nie powinno się dziać.
Poniżej inne typowe usterki tego modelu z tym silnikiem
Kolejny po pedale sprzęgła jest błąd silnika P0420 co wiąże się z pęknietym katalizatorem ;) albo wymiana 800-1200 zł ale rozsądnie jest pospawać ok. 200-300 zł.
Pierdzenie podczas obrotu kierownicą to wilgoć na uszczelce przy pedałach( spray do smarowania z silikonem rozwiązuje sprawę)
Warto też profilaktycznie kontrolować stan paska i wymienić 80 tys. lub 8-10 lat. ( koszt z wymianą ok 1500 zł , ASO ok. 5000zł)
Zmieniać olej co 10 tys km i nic więcej z autkiem nie powinno się dziać.