Szukaj

Silnik - szarpanie
Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017

  • Autor: piotr665
  • Kategoria: silnik
Jestem właścicielem Peugeot 301 Allure 1,6 z instalacją LPG. Samochód nowy zakupiłem w 2014 r. w salonie. Od jesieni ubiegłego roku mam problem z którym ASO nie może sobie poradzić a mianowicie szarpiący silnik podczas jazdy. Nie jest to objaw codzienny ale pojawia się co jakiś czas. Panowie w ASO biorą samochód "na komputer" i nic, żadnych informacji. Objawy rozpoczynają się przy zmianie na II bieg i czuje się że silnik niem ma mocy i szarpie, przy zmianie na III jest podobnie a przy IV samochód nabiera płynności jazdy ale szarpanie jest odczuwalne. Taka sytuacja dzieje się na różnych dystansach raz na 1 km a innym razem 3-5 km. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG.

Komentarze

Witam, czy ktoś może napisać czy problem został rozwiązany a jeżeli tak to jaka była przyczyna tego szarpania. Mam podobny problem.
Odpowiedz
Witam od niedawna jestem posiadaczem 301 1,2 benzyna , nie znam tego modelu i wiele rzeczy nie jestem w stanie ustalić , chodzi mi głównie o obroty jałowe ile fabrycznie powinny wynosić , przy ruszaniu z jedynki drży mi ( jak by silnik - skrzynia ) ale jak wcisnę gaz na 1000 lub wyżej obrotów to nic się nie dzieje .
Odpowiedz
sebastian_kłoda
Witam, <br>
również mam problemy z 301 w LPG.<br>
Przy 14800 i 29 400 km. rozleciały się świece. <br>
Świeca" skakała " tzn. przerwa na świecy miała raz 0 raz 3mm, przerwa luźno w palcach się zmieniała. Silnik chodził bardzo nie równo a elektronika szalała. Totalny brak mocy, kończyło się na lawecie do serwisu. Mimo, że było przejechane 14800 i 29400 to za obie wymiany uszkodzonych świec skasowali raz 150 zł raz 210zł. Świece powinny wytrzymać po 15 tys. km. na gazie. <br>
Jaki ta awaria miała wpływ na silnik nikt mi już nie powiedział. Zastanawiam się nad reklamowaniem tych świec. Skoro pisze ze wymiana co 15 tys. to powinna tyle wytrzymać.
Odpowiedz
Witam mam podobny problem już rok w aucie wymienili przepustnice oraz soft czyli oprogramowanie cale niestety nic nie podziałało kontaktuje się z prawnikiem w tej sprawie jeśli jest ktoś zainteresowany pozwem zbiorowym zapraszam serdecznie koniec czekania ponad rok. piotrkapral1@wp.pl zapraszam do kontaktu im nas więcej tym łatwiej wygrać
Odpowiedz
Ja mam peugeota 301 1.6 hdi. Ostatnio niemogłem opalić auta. Komunikat błąd silnika. Okazuje się że sterownik silnika uszkodzony w aso 600 sterownik + wymiana. Kupiłem urzywany. Elektryk powiedział że to wada fabryczna a serwis umywa od tego ręce. Samochód z 2016 r przebieg 91000 km
Odpowiedz
Witam, proszę mi powiedzieć o co tu chodzi, bo jest opis dla silników do 2015 i po 2015roku, w opisie po 2015 roku widzę wpisy osób mających auto z 2014. i zgłupiałem.
czy wada występuje w tym nowym silniku? czym on się różni od tego produkowanego wcześniej?
zastanawiam się nad zakupem tego auta, ale jeśli występuje taka wada zagrażająca zdrowiu czy życiu pasażerów to chyba sobie podaruję, i pójdę do Opla.
pozdrawiam
Odpowiedz
Do : Nie wiem jak jest z silnikami po 2015 ale te do 2015 mają pewne problemy tj.
1. w niektórych egz. przy dodawaniu gazu pedał nie reaguje i samochód zwalnia bardzo groźne przy wyprzedaniu bo tracimy moc.
2 w innych egz. przy zimnym silniku samochód szarpie przez nawet parę km.
Był na ten temat program w TVN Turbo. Jeśli mogę doradzić to lepiej omijać ten model z daleka a czy u Opla będzie lepiej tego nie wiem. Osobiście złamałem swoją żelazną zasadę żadnych samochodów na F czyli fiatów, fordów i wszystkich francuskich. Polecam toyotę mam od nowości 12 lat i nic oprócz spraw eksploatacyjnych.
Odpowiedz
Witam. Mam identyczny problem. Czy znalazł Pan już rozwiązanie?
Odpowiedz
piotr665
Do ~Piotr: Witam. Niestety nie znaleziono problemu a minął już rok. Złożyłem oficjalną reklamację do Peugeot Polska i czekam na odpowiedź. Tak dla informacji wymieniono mi ostatnio cewki zapłonowe ale problem pozostał.
Odpowiedz
Do piotr665: No właśnie. Moja 301-ka znowu stoi w serwisie, podobno Panowie coś znaleźli, ale wyniki zostały przesłane do analizy do Francji.
Odpowiedz
Do : do Piotr: Witam czyli sprawa lekko ruszyła z martwego punktu. Ja nadal czekam na odpowiedź reklamacyjną. Zanim napisałem reklamację Serwis Peugeot obiecywał że fachowcy z Francji przyjadą do Polski i będą diagnozowali problem ale na obietnicach się skończyło. Nawet pytano mnie czy udostępnię im samochód ale jak wspomniałem do dziś cisza w eterze. Mam pytanie w związku z tą sprawą czy często to szarpanie pojawiało się w Pana samochodzie i na jak długim dystansie ono trwało. I na koniec mam prośbę jak by się coś wyjaśniło z Pana autem to proszę o informację. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Do ~piotr66: Witam. Szarpanie ostatnio pojawiało się prawie codziennie. Jak były mrozy, to w ogóle nie występowało. Odnośnie fachowców z Francji, to też mi tak mówili. Dwa tygodnie temu miałem nowy objaw: na zimnym silniku nagły spadek obrotów do 500 obr./min. i brak reakcji na gaz. Nadal czekam na wyniki analizy. Dobrze jak by się znalazło kilka takich osób z tym problemem i wtedy można by złożyć zbiorowy protest do Peugeot Polska lub jakby to nie pomogło to do UOKiK, że samochody posiadają ukrytą wadę, z którą producent nie potrafi sobie poradzić. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Do : Witam. Właśnie dziś otrzymałem odpowiedź na moją reklamację odnośnie peugeota 301. Jeśli jest Pan zainteresowany proszę o podanie e-maila to prześlę skan dokumentu. Mój adres piotr665@op.pl
Odpowiedz
Do ~piotr665: Witam. Wysłałem Panu maila, proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Była podobna sytuacja. Samochód nie reagował na gaz. Był na ten temat program i producent zdeklarował naprawę. U nas była akcja serwisowa i wgranie nowego softu. Od 7 lat spokój. Druga akcja serwisowa i wezwanie do serwisu dotyczyło możliwości samozapłonu.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,2
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 301 Sedan