- Autor: ~aro78wro
- Kategoria: układ wtryskowy
Zrobiłem remont kapitalny silnika przy 205000 km. Wszystko było ok do pewnego momentu, gdy podczas wyprzedzania odcięło zapłon, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki STOP i STOP na silniku. Zapalił po krótkim kręceniu rozrusznika. Potem rano lub po dłuższym postoju palił do tyka, ale jak był rozgrzany po krótkich postojach miałem problem z odpaleniem. Od tamtej pory wymieniłem akumulator na nowy. Nowy akumulator jakby trochę poprawił sytuację, ale problem po jakimś czasie powrócił. Pomagało zalanie obudowy filtra paliwa do pełna, ale na parę dni, później było to samo. Wymieniłem obudowę filtra paliwa, założyłem zaworek bez powrotu przed filtrem. Niby była poprawa. Ostatnio trochę pojeździłem po mieście, palił normalnie do momentu gdy już nie zapalił w ogóle. Pompka niskiego ciśnienia, ta w baku, po przekręceniu kluczyka włączała się na sekundę podając z 5 ml paliwa do filtra, a wcześniej zalewała całą obudowę. Pompkę wymieniłem i dalej to samo. Wymieniłem przekaźnik pompy paliwa dalej to samo. Akumulator naładowany. Paliwo lałem dobrej jakości verva, v-Pover. Czy można jeszcze coś bez diagnostyki samemu zrobić? Dodam, że gdy wyciągnę przekaźnik od pompy wtryskowej gaśnie kontrolka błędu, ta STOP na silniku i pompa przestaje bzyczeć.
Komentarze