Silniki biorą olej - nie jest to częste jak w VB, ale jednak jest.
Opel Vectra C
Autor: ~SW
Kategoria: silnik
W TIS również jest o tym mowa. Zaleca się wymienić pierścienie tłokowe w silniku. Są podane numery, od których silniki są już pozbawione tych wad.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 76
Nie wystąpiła: 39
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~artur
8 lat temu
Rozwiązanie problemu
14
Witam. Mam vectrę c 2.2 147 km. Jazda jednorazowa 1300 km jak często jeżdżę musze w połowie drogi dolewać olej bo kontrolka sie zapala. To jest normalne? Co zrobic? Olej castrol 5w 30. Mechanik powiedzial ze najwyżej zmienić na 4w 40 jak myślicie?
I mnie dopadł problem, Miałem va 1,8 bez problemów od wymiany do wymiany (6.5 roku LPG), VB 1,8 tak samo (8,8r. LPG), Treaz kupiłem VC 1,8 122KM było dobrze "koło komina" 3tys. km nawet nie było widać, trasa do stolicy 140km/h tempomat a 530km zassał 0,5L (kontrolka), spowrotem troche ponad 600km, zassał 2L :/. Nie dymił, teraz na zimnym rzuca dymem jak diesel, czy tak nagle mogły póść pierścienie czy uszczelniacze? Jutro oddaj do mechanika, ma zerknąć, ale zakładam remont silnika (choć wielu mówi, ż eto nic nie da), używka nie pewna a koszty podobne - sam nie wiem, bardzo się rozczarowałem, 3 vectra z kolei i od początku problem, tak jeszcze nie miałem a silniki przecież dobre sprawdzone.
Do ~tom: Widocznie coś puściło... Norma Opla 0,6 l / 1000 km (wg mechanika o połowę za duża) to raczej średnia, bo w trasie przy 140 km/h to tak jak piszesz, raczej 1 l / 1000 km Po mieście zużycie w granicach błędu pomiaru ok. 0,2 l / 1000 km na oleju 5w50. Przy małych przebiegach można przeżyć, przy dużych raczej kłopotliwe dolewanie w trasie...
~Veccik
~Veccik
9
Do ~użytkownik opla: Vectra C 2002 1.8 b + Lpg po założeniu gazu piła olej jak szalona (1600 km = 4l oleju) i teraz cud ! wymieniłem świece na pojedyncze z przerwa 0.7 i o dziwo zrobiłem już 1500 km i olej nie ubywa. A już miałem robić remoncik pierścienie i uszczelniacze. No ale zobaczymy dalej :-) Chyba pewnych rzeczy nie można logicznie wytłumaczyć.
tak jak kupiłem to jeszcze nie wymieniałem świec. Wymienie i świece i zobaczymy czy to w czymś da. Coś moze się poprawi.
Mam vectre c 2002 rok - bierze olej przy wyzszych obrotach to normalne - przestaje jezdzic tym badziewiem, biore starego Nissana , wszystkie awarie opisane tutaj mialem, nigdy wiecej Opel, Opel ma sie psuc by w Niemczech nie bylo bezrobocia, tylko po co byc wlascivielem samochodu by go stale naprawiac i siedziec w syfiastch serwisach?
Vectra C GTS 2003r 2.2B 147KM Po wymianie pierścieni i regeneracji głowicy zalana olejem 5w30 GM i nadal chla jak opętana. Zrobiłem 850Km i na bagnecie minimum. Co tu robić? Ktoś napisał że wymiana świec pomogła? Może wymienić te świece na pojedyncze z przerwa 0.7
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/autorentgen/opel/vectra/c/silniki-biora-olej-nie-jest-to-czeste-jak-w-vb-ale-jednak-jest-1891295563/#ixzz3ImmEkv6E
Od roku mam vectrę C 1.8 122KM , jeździ na LPG przejechane 143000 . Auto przy niskich obrotach bierze olej w małych ilościach . przy wysokich obrotach i ciezkiej nodze ok 200ml/1000 . raz przeraziła mnie po jeździe na autostradzie przy predkościach 170- 210. na 200 kilometrów dolewka 300ml :/ ogolnie silnik pracuje super .ZERO problemów ! ZERO tak samo jak reszta idealnie. do oleju można sie przyzwyczaić. fajne auto aczkolwiek te duże predkości to masakra z olejem ... poprzednia viki 2.0dti brała tylko minimalnie
Do ~użytkownik opla: Vectra C 2002 1.8 b + Lpg po założeniu gazu piła olej jak szalona (1600 km = 4l oleju) i teraz cud ! wymieniłem świece na pojedyncze z przerwa 0.7 i o dziwo zrobiłem już 1500 km i olej nie ubywa. A już miałem robić remoncik pierścienie i uszczelniacze. No ale zobaczymy dalej :-) Chyba pewnych rzeczy nie można logicznie wytłumaczyć.
Do : Mam Vectrę C 1.8 16V 122 km 2003 rok. 1.5 roku temu był remont silnika. Nie kopci na niebiesko, nie ma wycieków, bo sprawdzałem. Uszczelkę pod klawiaturą wymieniłem. Silnik jest suchy, ale żre olej 5w30. Przebieg 250000 tyś km. Co może być przyczyną. Czy olej jest za rzadki? Pomóżcie!
Witam posiadam Opla Vectre C 1.8 Gts gaz zaczął mi brać olej 1,5 litry na 600 km i z wydechu co jakis czas po przejechaniu 40km wydobywał się dym trwajacy zaledwie 6 sekund byłem u mechanika i wymienił mi uszczelkę pod głowicą splanował głowice oraz wymienił pierścienie i nalał nowy olej 10w40 Lotos i usterka dalej taka sama Kompresja jest bardzo dobra i auto nie straciło mocy czy przerywało po prostu co jakiś czas wydobywa sie dym i bierze olej.Proszę o pilną odpowiedz może ktoś miał podobny problem To moj E-mail krystian4@vp.pl
niedawno kupiłem vectre C GTS 2.2 benzynke (113000km), 4 wymiany oleju ma już za sobą, olej fuulsynthetic 0W-40 ale po przejechaniu ok. 400km zapaliła się kontrolka od oleju, zajechałem na stacje ale akurat takiego nie mieli, powiedział mi gościu, że nic się nie stanie jak doleje 5W-40 więc tak zrobiłem, wlałem ok 750 ml castrolu. Po następnych 500km znowu zapaliła się kontrolka? Co tu robić, co tu czynić? Noga ciężka 3000-5000 obrotów na minute na porządku dziennym.
witam mam od tygodnia vectra c 1.8 16v kombi v-line piekan wymazona i juz chcialem do garazu wjechac bo mi sprzedali olejozerce zrobilem 900km i mi 1.2litra wypil oleju 10w40 taki mialem wlany i tak czytam i niewiem czy mam sie wrocic do tego garazu czy to zostawic mam 3 miesiace gwarancji
pozdrawiam
michalgrud81@gmail.com
drodzy koledzy posiadam silnik z16xe mialem przypadek ze po długim spoczynku w aucie staneły pierscienie i zmuszony bylem do rozbiorki silnika skonczylo sie na wymianie pierscieni i remoncie głowicy i powiem tak nadal oleju ubywa okolo 100ml/1000km nie jest zle i mimo ze cylindry nie mialy duzego owalu i zadnego absolutnie progu widoczne slady po honownicy i tak olej ubywa z silnika wiec koledzy rada taka komu to przeszkadza trzeba made in japan zakupic a jesli nie to opel ma naprawde cichy i kulturalny silnik choc konstrukcja jest naprawde nie za swierza :) pozdrawiam . ps dla tch ktorym olej biora w wieszej ilosci niz 3 setki na tys sprawdzie koledzy prowadnice zaworowe wydechy maja czesto luzy warto sprawdzic przy jakies wymianie rozrzadu pare zlotych wiecej a moze sie okaze ze cos przy glowicy sie znajdzie :)
silniki opisane powyżej, czym starsze tym gorzej,vectra b potrafi wciągnąć nawet 2l/1000, wymiana pierścieni czy uszczelniaczy może ale nie musi pomóc, taka wada silników
Witam. Mam Vectre C Z22SE 2003 rok GTS przebieg 180 000km. Auto ma udokumentowany przebieg i raczej tak jest. Mieszkam w Holandii i w Maju wybralem sie do polski. Jakie bylo moje zdziwienie jak w polowie drogi komputer zasygnalizowal koniecznosc dolania oleju gdzie przy wyjezdzie byl pelny stan. Rezultat-wciagnela na 1200 ponad litr gdzie auto nie puszcza ani grama niebieskiego dymu i nie ma wyciekow. Taki duzy ubytek powstaje na trasie na wysokich obrotach na miejscu jest to okolo 0.5l/1000km. Jestem milosnikiem marki Opel i jest to Moja trzecia Vectra a ogolnie czwarty Opel ktorym jezdze i powiem tak. Astra 1 1.4 60KM nie bierze, Vectra A 2.0 116KM nie bierze, Vectra B 1.6 16V 101KM bierze wiadrami, Vectra C 2.2 16V 147KM bierze ale zalezy od modelu i tez nie malo. Najlepsze silniki byly 8 zaworowe 16V biora z regoly na potege taka jest ich opinia. Dlatego mysle ze w nowszych modelach jak np. Vectra C bledem bylo robic serwis tak jak w Moim przypadku co 30tys km i lac olej 5w/30 to chyba za rzadki na ta konstrukcje silnika i dlatego tak szybko sie zuzywaja plus za dlugie dystanse miedzy wymiana 30 tys to zdecydowanie za duzo. Mysle ze olej 5w/40 lub 5w/50 jest odpowiedni ale to tylko Moja opinia. Wiec wlasciciele aut ktorych silniki biora okolo 0.2 na 1000km lub okolo 2l na 10000km oleju-NIE MACIE SIE CZYM MARTWIC-POZDRAWIAM MARIUSZ.
Witam ponownie,muszę wszystkich rozczarować,właśnie przyjechałem z Anglii do Polski ponad 1500 km, i co się okazało znikł ojej nie wiem ile litrów bo dolałem ponad 1 litr było na minimum,tragedia,środek nie pomógł więc teraz nie wiem co jest nie tak, przebieg 140tys. MIL. Chyba kupiłem zły olej teraz kupię full syntetyk i zobaczę co będzie bo za tydzień wracam do Anglii i zobaczę czy silnik będzie mokry czy suchy.
Właśnie wyczytałem w MOTORZE nr 9/2012 że Vectra C 1.8 bierze olej prawie że standardowo. Tzn. mają taką wadę że biorą i nic się nie da z tym zrobić. Można remontowac ale i tak na dłuższą metę to nie pomoże. Przyczyną są ponoć nieszczelne pierścienie tłokowe.
jeżeli macie problem z braniem oleju to kupcie środek firmy STP który dolewa się do silnika (przed wymianą oleju!), uszczelnia,czyści silnik, pierwszy raz go użyłem i jest ok, nie bierze oleju i z wydechu też nie rzyga,wymieniłem wszystko razem (filtr,olej MG)
silnik 1.8 16V Z18XE w gazie
mam vectre 1.9 cdti 120
silnik nie ruwno chodzi i dlucze . gdy otwieram kurek od oleju wydobywa sie ze sinika dym bialy a z rury wdechowej niebieski dym sprawdzilem turbo jest ok! czy jest ktos wstanie mi powiedziec , co sie dzieje! dzieki tadek
PRZY STRACIE SINIK NORMALNIE PRACUJE PO CHWIL WARJUJE I NIE ROWNO CHODZI .GDY OTWIERAM KUREK OD OLEJU , WYDOBYWA SIE Z SILNIKA NIEPIESKI DYMEK . POWIEC , CO TO JEST!
Miałem Vectre B Silnik 2,0 benzyna. Od nowosci chlał olej ok 0,7 l na 1000 km!!! To wiecej niz uzywa Chińczyk w smażalni! Porażka, poza tym auto było fajne:} Nie wiem, jak w VC??
u mnie 167kkm i zużywa ok 0.3L /1000km w silniku Z18XE na LPG,ale są przypadki że komuś i 1L/1000km brała,wymianił same uszczelniacze zaworowe i olej przestało zjadać.Silniki ecotec mają problem z braniem oleju od zawsze ale najgorzej mają te silniki w programie ecoflex-wymiana oleju co 30kkm,fakt jest taki że GM nie ma dobrego oleju long life i to odbija sie na zużyciu uszczelniaczy w tych silnikach,kto miał VB to wymianiał olej co 15kkm i tam było mniej problemów z braniem oleju.Dla tych co mają problemy z braniem oleju polecam olej Motul lub Valvoline-któte konserwują uszczelki i zmniejszają branie oleju przy wysokiej jakości smarowania.Taki właśnie stosuje bo oryginalnego oleju 5w30 GM zjadało mi sporo.
Ja mam 1.8 122 KM z 2004 i bierze okolo 0.2 l/1000 km, chyba glownie przy jezdzie na wysokich obrotach (powiedzmy powyzej 3 tys). Niestety to auto ma tak zestopniowana sprzynie, ze 4 tys obr to 140 na liczniku... :(
Co ciekawe Vectra B V6 nie brala wcale oleju. Podobno to kwestia wciekania przez zawory do cylindrow, tak twierdzi moj mechanik.
Tak się składa, że w tym wypadku wadą fabryczną nie jest żarłoczność oleju, tylko nie umiejętność jego właściwego doboru przez użytkownika. Opel twierdzi, że normą jest 0,6l/1000km, co jest wg mnie wielką bujdą i o taki silnik trzeba już zacząć się martwić.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu