Szukaj

EGR i koło dwumasowe.
Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008

  • Autor: ~Niezadowolony
  • Kategoria: inne
Kompletna porażka.
Jeżdzę OPLEM Vectra C 2006 rok kombi 150KM.
Przy 75000 przebiegu samochód stanął na drodze. Komputer uniemożliwił urochomienie silnika.
Wezwana laweta, odstawienie do ASO.
Stwierdzenie usterki: zanieczyszczony filtr cząstek stałych! Koszt wymiany na nowy, bagatela 9000 zł!!!
Na szczęście dało się go wyczyścić, ale gdyby w serwisie nie bylo znajomego napewno by mnie naciagnięto na wymianę!
Czyszczenie wydatek 850 zł.
Nie zrobiłem nawet 200 km, auto znowu nie ma mocy nie przyśpiesza. Wizyta w ASO. Stwierdzają, że zawór EGR odpowiedzialny za sapliny do wymiany. Koszt- 870 zł, bo sporych rabatach!
Przy przebiegu 80100 km, gdy byłem 700 km od domu, auto zaczyna szwankować a w zasadzie nie da się wbijać biegów. Ponownie tel do Assistance laweta i hol 70 km do Rzeszowa do ASO.
Po rozkręceniu słyszę, że rozleciało się sprzęgło kompletne i koło dwumasowe. Wydatek do wyboru: na orginalnych częściach 7000 zł, na zamiennikach 4500 zł. Dla porównania wszędzie można przeczytać, że koło dwumasowe pada przy przebiegu 200-250tyś km, ale nie w oplu. W serwisie mówili, że to nagminna naprawa w vectrze c.
Wziąłem zamienniki, bo gwarancja na części i robociznę 1 rok a napewno nie będę nim jeździł dłużej!!!
A szkoda. Gdyby nie moje wydatki pewnie byłbym bardziej zadowolony. Auto naprawdę się świetnie proawdzi, dużo miejsca i dobre wyposażenie.
Niestety z moimi wydatkami jest to mój drugi i zarazem ostatni opel. Może teraz czas na na japońca lub coś z wielkiej trójki: BMW, Audi, Merc?
Sugeruę przemyślenie tematu zakupu tego wozu.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 34
Nie wystąpiła: 16

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Zaświecił mi się ikonka silnik co to znaczy
Odpowiedz
DPF wytrzymał o mnie 175 000km koło dwu masowe 220 000km EGR jak na razie raz czyszczony plus drobiazgi exploatacyjne wynikające z wieku i przebiegu obecnie przekroczone 240 000 i jest super!!!
Odpowiedz
Może ktoś podać jakiś link z naprawami zaworów do 1.9 cdti 150 km i 120
Odpowiedz
Do ~Edward: poszukaj na allegro wpisz Piekary śl zawory z trzy letnia gwarancja po regeneracji niecałe 200 zeta ja brałem przeszło dwa lata temu i do dziś działa bez problemów a napewno warto gość dalej naprawia bo ostatnio znajomy od niego brał jak znajdę numer to tu napiszę pozdr.
Odpowiedz
Do : ceny kolega podaje straszne.
Ale mozna zrobić to tak: usuniecie zaworu EGR (elektronicznie 200-300zł.) i mamy spokój na zawsze.
O działaniu zaworu EGR mozna dużo poczytac ale wnioski trzeba wysnuc samemu czy ten zawór jest potrzebny. Samosobiście naprawiam te samochody pod względem elektroniki i znam się na budowie i zasadzie działania silników. Usuniecie DPF-a to koszt 600 zł. z wycięciem mechanicznym i elektronicznym. Niestety dwumasy w tych wozach nie da naprawić się elektronicznie :)
Także nie jest tak strasznie jak kolega wcześniej napisał.
www.autokluczyki.com.pl
Odpowiedz
Viki z 2006 roku , 1.9 cdti 150km wszystkie naprawy w ASO , przy 92kkm padł EGR 700zł , wymieniłem od razu z kolektorem dolotowym bo listwa(znana usterka klap wirowych) leżała obok , 1200zł , przy 108kkm turbo zaczęło puszczać olej , regeneracja turbo 1500zł , teraz przebieg 136kkm dwumasa do wymiany , wysprzęglik + likwidacja wycieków silnika bagatela 5500zł
i tak kocham ten samochód i nie zamienię na żaden inny.
Odpowiedz
Poszukaj na aukcjach za 220 kupisz regenerowany EGR z gwarancją oryginał opłaca się trzy lata gwarancji
Odpowiedz
Do ~Dodos: witam a na kolach czy tez soprzeglach dwumasowych tez sie Pan zna? maja vectra wlasnie stoi u mechanika z przepustnica i wykryli ze trzeba ta dwumase wymienic. nie chce zeby mnie naciagneli bo jestem koburta moze nie blondynka ale na samochodach srednio sie znam. to mozna jakos taniej ztobic czy musi byc nowe. a jak nowe to jakie najlepiej?
Odpowiedz
kupiłem corsę,. Idzie do 3 tys obrotów i za muła. gruszka, turbina przewody filtr paliwa powietrza co padło , nie wydaje mi się że przy tym przebiegu 38 tys padła turbina ... jeździła tą maszyną dziewczyna przez 3 lata 15 tys i to po mieście ... samochód rozpędza się do 120-130 km/h

ps

jest power np na 2 biegu, przeciągam na 3 i nagle 2.8 tys tak jakby przerwało załącza się kluczyk ... hm...? i znowu niema turbo
Odpowiedz
Do ~bzn: trochę sie dziwie ze tak szybko wam sie sypnęły vectry u mnie 195tys przy 135 zrobiono 184km/420nm wycięty dpf wyłączony i zaślepiony egr, i dopiero czuje dwumas zawieszenie fabryczne dalej w stanie idealnym ogólnie poza rozrządem nic nie tykalem dopiero teraz sie zaczyna ;) co mogę dodać to autko dostawało często ładne baty także z moim stylem jazdy oceniam b dobrze i szybko go nie zmienię ;)
Odpowiedz
Opel Vectra C Kombi