Brak nawiewu we wnętrzu w położeniu 1, 2 i 3 dmuchawy
Opel Vectra C
Autor: Tabur
Kategoria: instalacja elektryczna
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 67
Nie wystąpiła: 12
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Karol
7 lat temu
10
Miałem ten sam problem. Wentylator zaczął pracować tylko na 4 biegu i zaczął piszczeć - łożyska chyba się już wyrobiły, przez co zwiększył się opór i bezpiecznik termiczny się spalił. Wystarczyło przelutowanie samego bezpiecznika za 8zł (227 stopni). Po tym zabiegu dmuchawa zaczęła pracować na każdej pozycji a nie tylko na 4.
Witam,mam pytanie jeśli pokrętło od dmuchawy od zimnego powietrza przekręcę do końca to wydawany jest dźwięk jakby terkotania przez parę sekund i przestaje. Dmuchawa normalnie działa. Jaki może być powód?
Do ~Ania: silniczek regulacji temperatury niekoniecznie do wymiany. Jeżeli główny tryb się wyszczerbił to można rozebrać moduł i go odwrócić. Tryb jest z obydwu stron taki sam i jak w jednym miejscu się wyszczerbi to można go obrócić i wtedy zębatka obraca się w innym miejscu, przez co moduł będzie działał :)
Witam ja mam po 5 sztuk nowe rezystory nowe dmuchawy I cale panele sterowania I dalej nie dziala tylko na 4 biegu to tylko zostal przekaznik albo bezpiecznik
Orginalny opornik to 10A 240*C i mi padł po 11 latach przy przebiegu 168 000km koszt nowego to 2,50zł. Nastepną rzeczą jaka mi padła związana z nawiewem to przekaźnik niestety już jest droższy.
A jeśli nawiew nie włącza się w ogóle ? Był okres, że raz działał raz nie a teraz już całkiem zdechł.
Jeśli jade powyżej 80 to lekko dmuca ale to raczej pęd powietrza z dworu.
Pomocy :)
jak ci pali bezpiecznik opornika sprawdz jak sie kreci wentylator lekko czy z oporem. Umnie było to samo był lekko przytarty i zwłaszcza na I i II biegu strasznie sie grzał. Demontaż, czyszczenie i smarowanie poprawiło sprawe. Narazie sie nic nie dzieje, a wymieniłem 2 bezpieczniki w ciągu 6 m-cy.
Opornik termiczny pod schowkiem a raczej sam bezpiecznik co kosztuje ok 3zł, mam ten sam dylemat tyle że po zdiagnozowaniu wyszło że problemem przepalania tego samego bezpiecznika (10V/172C) prawdopodobnie jest (w/g mnie) nadmierna wilgoć występująca w okolicach umiejscowienia go. Zmieniłem na drugi nawet z większym zakresem temp(do 184C) no i ten też uległ przepaleniu. Teraz bede próbował osuszyć jakoś te miejsce choć nie wiem czy to coś da. Jeśli macie domysły co jeszcze może być powodem przepalania piszcie. Pozdrawiam
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu