wysiadł ci przepływomierz powietrza
przyklej tawałek taśmy klejącej na tą kratkę w środku przepływki tak żeby jej silnik nie porwał do środka i zobacz jaka jest różnica
Witam mam problem z moją viki 2.0 diselek a mianowicie powoli się rozpędza słabo reaguje na gaz nic mi się nie zapala zadna kontrolka normalnie pali nie gaśnie obroty nie skaczą nie wiem o co kaman..bylem u mechanika powiedział ze prawdopodobnie pompa..macie jakies pomysły co to może jeszcze być bo nie uśmiecha mi się dawac 2000 za regeneracje ?
Ja również mam problem;( moja vika 1.6 16v zaczęła gasnąć. Wymieniłem cewkę, kable, świece i sondę. polepszyło sie. Ale podczas jazdy gdy porządnie nacisnę gaz problem powraca. zaczyna szarpać i gasnąć. Jaka moze być tego przyczyna? byłem na kąpie gość powiedział że ERG działa z małym opóźnieniem .
Witajcie. Mam problem trochę chyba zbliżony do Waszych, mianowicie: Vika (1.6 16V) zaczyna szarpać przy ok. 3000 obr. ale dopiero na IV i V biegu (przy przyspieszaniu lub przy puszczeniu pedału gazu), jest minimalnie słabszy. Cewka i świece wymienione, brak błędów na komputerze, Check też się nie pali. Wdzięczność i pokłony dla każdego, kto okaże chęć pomocy dobrą radą. P.S. Jutro wymieniam filtr paliwa.
witam mam verke 1,8 16v mam problem z obrotami-wchodzi na 2000 i nie chce zejść samo na gazie na wolnych a na benzynie jest ok. Poza tym pali 12-13 proszę o radę co może być powodem dużego spalania i tych obrotów.
Witam Forumowiczów! Posiadam VB 2.2 DTI i mam problem z zapalającym się check. Momentami czuję, że auto szarpnie ale check nie wyskoczy. Miałem niedawno wymienioną przepływkę chyba jakiś zamiennik. Komputer wykazuje błędy P0400 i P0100. Ostatnio robiłem trasę ok. 100 km było wszystko ok. dojechałem na miejsce wyłączyłem silnik i po małej przerwie odpalam auto i wyskakuje przy odpaleniu check. Dzięki za każdą pomoc
Koledzy ja miałem ten sam problem a mianowice zapalała sie kontrolka wtrysku(2.0 DTI) więc do mechanika,okazało sie ze zawór EGR nie działa poprawnie.Więc zkupilem koszt ok 400 zł.Po włożeniu znowu to samo i mechanik rozłożył ręce.Więc wstawiłem wiki do serwisu opla-myśle tam dadzą rade.Guzik prawda.Co sie okazało przepływomierz powietrza był zepsuty.Tak wiec radze zacząć od tego.pozdro
mam vektre 2.0 z2000r prz odpalaniu strasznie mulowaty jak sie rozgrzeje nabiera mocy jeden mechanik powiedzial ze to pompa adrugi stwierdzil ze to usterka spalania i moge miec zatkany katalizator
czesc LUKAS25.z tym szarpaniem opel 1.6 16v to jest napewno zawor EGR!!!,tym bardziej ze zapala ci sie kontrolka silnika to rzecz normalna mozna z tym jezdzic,ale po jakims czasie ona sie zapali na caly czas wtedy tylko jechac na komputer i sprawa zalatwiona,mialem to samo koszt naprawy ze wszystkim wynosi ok.500zl.POZDRAWIAM WSZYSTKICH.CHCE MOJE AUTKO SPRZEDAC JEZELI KTOS JEST ZAINTERESOWANY PISZCIE AUTO JEST ZAMELDOWANE JESZCZE NA NIEMIECKICH BLACHACH STAN BARDZO DOBRY!!! JEZELI KTOS BY CHCIAL PISZCIE!!!
Tak się zastanawiam nad jednym bo skoro zawór recyrkulacji nie działa prawidłowo albo sonda lambda źle mierzy to będzie to widać na pomiarze spalin (nadmiar O2, CO). Byłem ostatnio na przeglądzie i poprosiłem o sprawdzenie spalin. Wynik był więcej niż zadawalający czyli w normie i poza tym stabilny. Niemniej jako że jestem nowym posiadaczem vectry to pewnie jeszcze nie raz tu zajżę (chociaż wolałbym nie zaglądać )
pozdro
Posiadam Vectrę B kombi 1,6 16V, miałem typowe objawy, szarpanie i zapalanie kontrolki silnika z piorunem,po czym gaśnięcie, oczywiście miałem "szczęście",że działo się to na skrzyżowaniach i rondach lub ulicach gdzie nie ma zjazdu, podjechałem do elektromechanika, podłączył pod komputer, diagnoza- zawór recyrkulacji spalin- trzeba wymienić,dzwoniłem do Opla- zawór 600zł+ koszt wymiany. Na forum przeczytałem o możliwości przeczyszczenia. W Oplu oczywiście usłyszałem,że to nic nie daje i że trzeba kupić nowy. Podjechałem do profesjonalnej stacji kontroli i naprawy pojazdów, gdzie usłyszałem, że oczywiście czyszczenie zaworów jest na porządku dziennym, w każdego typu autach. Jednak jest małe ryzyko, jeżeli czujnik jest zapchany, czyszczenie pomaga, jeśli jest zepsuty to niestety...Zapłaciłem 150zł, za ponowne podłączenie do kompa, przeczyszczenie i przesmarowanie czujnika specjalnym smarem. Vectra odzyskała moc, od 3 tygodni wszystko jest ok. Ponownie przekonałem się,że zawsze w przypadku usterki należy poszperać na forum, potem jechać do mechaników. Przy okazji pozdrawiam Panów z Opla:)
witam. mam Vectre b 2001r 1.8 125KM. czasem mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, co to może być??? a gdy już raz zapali to potem nie ma żadnych problemów z następnym odpaleniem jedynie następnego dnia gdy znowu silnik jest zimny. Myślałem że to immobilaiser ale wymieniłem pestke w kluczyku i dalej to samo... co robić... pomóżcie...
mam vectre 1.6 16v przerywa mi szarpie i pali sie kontrolka od wtrysku paliwa gasnie podczas jazdy. Wymienilem sade ale robi to samo tylko kontrolka sie nie pali .pojechalem na komputer i okazalo sie ze ma wine zawor EGR tez go wymienilem i dalej to samo co robic??????????
witam mam vectre 1,8 16v 125km mialem uszkodzony zawór EGR (jest to wada fabryczna tego auta) i go wymienilem jesli ktos ma ten sam problem proponuje nie zaslepieć tyko wymienić gdyż jesli go zaslepicie wzrosnie wam splanie u mnie na uszkodzonym EGR wzroslo o 2 litry. Jest to drobi drobiaz w aucie w oplu kosztuj ponad 800zl ale proponuje poszukac go u zagranicznych dilerów opla moj EGR kosztowal mnie 120 eur wiec prawie polowe taniej. A jesli chodzi o falowanie obrotow sprawdzcie ja wkyglada pustnica jesli bede brudna to jeden z powodów i jeszcze jest mozliwosc ze jest uszkodzony czujnik walka rozrzadu bo od temperatury murszeje izolacja przy samym czujniku i nie ma morzliwosci naprawy czujnika nowy okolo 400zl
moja wiki tez szaleje na obrotqach a zaruwno szarpie bylem na kompie iwykazalo mi blond egr znajomy powiedzial mi zeby go odloczyc poprawilo sie niesamowicie ale wydaje mi sie ze niema mocy czy moc silnika zalezy tez od zaworu egr prosze o pomoc
cześć mam vectre B 1,6 16V i mam urwaną wtyczkę od zaworu recyrkulacji .Co mam zrobić lepiej kupić nowy czy zaślepić blaszką ? nie ma takiego przyspieszenia może to być tym z powodowane?
wszyscy piszą o zaślepieniu zaworu, a czy ktoś z was wogóle wie jak on działa i po co ?? naczytaliście się różnych porad na dziesiątkach forum i nic tylko wyczyść krokowca albo zaślep EGR,
ja mam 2.0 16V ecotek i przerobiłem już prawie wszystko odnośnie falowania obrotów, szarpania i mulenia
oczywiście wyczyściłem krokowca i EGR jak wszyscy radzą (i dupa za przeproszeniem), nowa cewka śwoece i przewody, sprawna przepływka, sprawdzone przewody czy aby izolacja nie struchlała (oczywiście tak, ale to nie była przyczyna) i jeszcze parę innych rzeczy
teraz sobie sczytałem błędy z kompa i okazuje się że sonda lambda błądzi :) wykręciłem, wyczyściłem z sadzy i jak ręką odjął, ale teraz problem powraca więc kupiłem sondę i będę wymieniał
moja podstawowa porada - sczytać kody usterek z kompa
powodzenia
witam mam vectre b 1,6 16v w czasie jazdy dosc mi szarpie,ale tylko na małym gazie to znaczy od 1600-2400obrotow jak jade po wyzej2600 jest ok.prasze o rade dzieki z gory..
Witam ponownie.Dzieki za rady.wymieniłem EGR.I to nie było to .Oczywiście wymieniłem cewke.Która Była jeszcze na gwarancji.Opelek odrzył.A gaz jest mi po to zeby jezdzic taniej.Robie kupe kilometrów.
Najlepiej wymontuj instalację gazową i zaślep miejsce po zaworze EGR a napewno pomoże. Po co ci w 1.6 gaz. Ja mam 2.5 i nie narzekam. Pali w mieście średnio około 11-12L/100km, na trasie 7,5L, cykl mieszany 8,5L. Pozdrawiam
Powodem zamulania nie był EGR tylko cewka. Wymieniłem na nową oryginalną Boscha i pomogło. Myślałem, że koszt naprawy będzie kosztowny ale tak nie było. Jestem zadowolony.
Oddałem viki do fachowca, sprawdził parametry, wymienił ....? i opelek odżył. Zero jakiego kolwiek zamulania. Dopiero teraz czuć że to 2.5 V6. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Vectry B z V6 pod maską :)
Vectra (2.5 V6 98r.) kiedy wciskam pedał gazu silnik zamula wrażenie jest takie, że na początku jak by coś blokowało a po pewnym czasie puszcza i viki mknie do przodu (jak na V przystało). Przygladałem sie zaworowi recyrkulacji spalin. Stwierdziłem po pewnym czasie, że jest uszkodzony. Jak kupiłem VIKI to nie zwróciłem na to uwagi. Zawór jest prowizorycznie zamocowany (ma zerwane 3 śruby M4 mocujace cewkę z korpusem zaworu). Myślę że to może być główną przyczyną zamulania. Proszę o pomoc.
vectra (2.0 16v)kiedy wciskam sprzęgło autko nie możne utrzymać obrotów i często przy tym gaśnie co może być przyczyną ?? często się tak dzieje gdy zatankuje jakieś lipne paliwo. czy to tez możne być EGR???
Miałem to samo. Wystarczło dokładnie przeczyścić ten zawór po zdemontowaniu, bo było tam dużo "syfu" i otwierał się tylko 3-4 mm, a powinien 7-8 i to bardzo lekko. Dwa lata mam spokój.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu