Aby zlikwidować te stuki odkreć śrubę od słupka obruć ramię ogranicznika i o 180 stopni następnie odkręć dwie od drzwi icałość znowu o 180 pozakręcać i gotowe
1. Wykręcić ogranicznik i wymyć benzyną - trzeba ściągnąć tapicerkę z drzwi
2. Wkręcić i posmarować smarem do łożysk - tylko nie ŁT43, ja miałem taki czerwony;)
3. Podkładkę można wziąć z drzwi tylnych i zamienić je miejscami uprzednio smarując uprzednim smarem;)
1. Wykręcić ogranicznik i wymyć benzyną - trzeba ściągnąć tapicerkę z drzwi
2. Wkręcić i posmarować smarem do łożysk - tylko nie ŁT43, ja miałem taki czerwony;)
3. Podkładkę można wziąć z drzwi tylnych i zamienić je miejscami uprzednio smarując uprzednim smarem;)
1. Wykręcić ogranicznik i wymyć benzyną - trzeba ściągnąć tapicerkę z drzwi
2. Wkręcić i posmarować smarem do łożysk - tylko nie ŁT43, ja miałem taki czerwony;)
3. Podkładkę można wziąć z drzwi tylnych i zamienić je miejscami uprzednio smarując uprzednim smarem;)
1. Wykręcić ogranicznik i wymyć benzyną - trzeba ściągnąć tapicerkę z drzwi
2. Wkręcić i posmarować smarem do łożysk - tylko nie ŁT43, ja miałem taki czerwony;)
3. Podkładkę można wziąć z drzwi tylnych i zamienić je miejscami uprzednio smarując uprzednim smarem;)
Strzelanie (trzaski) dzwi to niekoniecznie efekt wyciagania dzwi z zawiasów w celu ich pomalowania wrecz przeciwnie dzwi tak glugo siedza na swoich miejscach ze w wyniku ich czestego lub dlugotrwalego uzytkowania zaczely sie wygniatac i w efekcie trzaskaja koszt orginalów w aso to cale 1.50zł a wymiana jest dziecinnie prosta i mozna ja wykonac w ramach relaksu
Tulejki do ogranicznika drzwi można kupić przez internet po 2zł za sztukę plus wysyłka 8zł. Tak więc nie jest to duży wydatek a wymiana zajmuje pięć minut. Większość typowych usterek Vectry B można usunąć w podwórkowych warunkach, tanim kosztem, wystarczy trochę chęci i brak dwóch lewych rąk.
Nie zawsze strzelanie ogranicznika objawia się zużyciem tulejki (podkładko-tulejki). Gdyby była uszkodzona, to trudno nawet wyjąć jej część bez rozkręcania. Więc jej brak może sugerować, że drzwi były rozkręcane, ale w jakim celu, to już inna sprawa. @Sławek47 ja do ASO Opla mam ponad godzinę jazdy, więc na paliwie za dużo bym stracił. A z innych firm, to nawet nie wiem, czy będą pasować.
Te tuleje na mocowaniu ogranicznika po prostu się wyrabiają i stąd te strzelanie.
Najlepsza rada to zamiast bawić się w jakieś prowizorki z izolacją podjechać do ASO i kupić nowe po 1,50 PLN/szt.
Wymiana 1 szt.to góra 5 min. roboty.
Przeważnie demontuje się drzwi w celu ich pomalowania lub po prostu wymiany na inny egzemplarz. Ale i również mógł ktoś demontować drzwi, aby lepiej mu było zamontować np. głośniki. Różnie to bywa... Jak będziesz miał możliwość, to sprawdź w innych Vectrach pod warunkiem, że nie trzaskają. :) Będziesz widział, gdzie ta podkładka jest umieszczona.
Dzięki bardzo za podpowiedź jak zniwelować te nie przyjemne trzaski.Mam tak we wszystkich czterech dźwiach więc tzn. że z wszystkimi dźwiami było coś robione tak???
Fabrycznie przy mocowaniu ogranicznika do słupka jest plastykowa podkładka do śruby. Dzięki niej nie słychać tego trzaskania. Jeżeli jej brak, to świadczy, że ktoś demontował całe drzwi i nie włożył jej z powrotem lub w ogóle jest uszkodzona. Bardzo trudno dobrać jest podkładkę ze względu na jej kształt. Wystarczy, że otwór ogranicznika (kształt jest trochę kwadratowy) każdy bok obwinąć (ale nie za grubo) taśmą izolacyjną i zamontować całość (cztery krótkie paski taśmy przełożyć przez środek i wywinąć na zewnątrz). Może nie będzie to wyglądało estetycznie, ale pomaga.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu