Szukaj

Odłączenie się turbiny przy dużych prędkościach.
Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002

  • Autor: ~Mati T
  • Kategoria: silnik
Generalnie nic wielkiego ale przy większych prędkościach (tak około 140km/h) turbina się odłącza (tak mi się wydaje że to turbina gdyż przestaję słyszeć ten charakterystyczny świst). Samochód zaczyna zwalniać a po ponownym uruchomieniu silnika wszystko jest ok i turbina chodzi. czym to może być spowodowane?

Komentarze

mati2009
Dzięki za pomoc ale to był jednak czujnik ciśnienia doładowania.
Odpowiedz
jeśli w momencie spadku mocy, na tych wysokich obrotach, zapala się żółta lampka awaryjnej pracy komputera, to prawie na 100% nie trzyma grzybka w górnej pozycji zawór EGR (zawór recyrkulacji spalin), a wtedy nie puszcza spalin na kanał dolotu do turbiny, ewentualnie psuje się czujnik podciśnieniowy, ale to wykazuje komputer. EGR można skleić samemu lub oddać fachowcowi do regeneracji (koszt ok. 150 zł). Nowy na wolnym rynku 350-500 zł, ale poza serwisem, bo tam chcą za komplet z kolektorem wydechowym ok. 1200 zł.
Odpowiedz
auto przechodzi w tryb awaryjny, po wyłaczeniu jet okey-
proponuję spr. również EGR, bo najczęściej on jest przyną padania kolejnych elektrozaworów.
Odpowiedz
elektrozawór sterujący turbiną jest padniety
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Opel Vectra B Sedan 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra B Sedan