- Autor: ~Arturf
- Kategoria: silnik
Podczas jazdy nagle traci moc, zapala się pomarańczowa kontrolka. Musze się zatrzymać zgasić, a następnie odpalić ponownie auto, nie zawsze to pomaga. Po wizycie u mechanika dodatkowo obojętnie na którym biegu nie wchodzi na obroty, najgorzej jest z ruszaniem. Wymieniłem przepływomierz nic nie pomogło już 3000zł zapłaciłem za remont silnika i nic to nie dało. Może miał ktoś podobny problem i wie co powinienem wymienić żeby znowu móc normalnie jeździć.
Średni koszt
przejechania 100 km
26,00 zł
Komentarze
Witam mam identyczny problem z vB 2.0 DTL 98r
Zrobiłem już niemal wszystko pompa po regeneracji,głowica po regeneracji,EGR,turbo,czujniki ,siłowniki wszystko sprawne.
A auto dalej muł :( rece opadają
Czyscilem dzisiaj kolektor dolotowy i zawor EGR przy pomocy preparatu VALVOLINE EGR TURBO CLEANER. Po oczyszczeniu danych elementow i zlozeniu wszystkiego w calosc,okazalo sie ze moja viki nie ma takiej mocy jak powinna. Dodam,ze czyscilem,bo podczas jazdy na niskich obrotach strasznie szarpalo i przerywalo. Teraz objawy te zniknely,ale pojawia sie kontrolka i brak mocy jakby turbo nie zalaczalo:/ co moglo pojsc nie tak??? wezyki sprawdzane po 4 razy!
Czyscilem dzisiaj kolektor dolotowy i zawor EGR przy pomocy preparatu VALVOLINE EGR TURBO CLEANER. Po oczyszczeniu danych elementow i zlozeniu wszystkiego w calosc,okazalo sie ze moja viki nie ma takiej mocy jak powinna. Dodam,ze czyscilem,bo podczas jazdy na niskich obrotach strasznie szarpalo i przerywalo. Teraz objawy te zniknely,ale pojawia sie kontrolka i brak mocy jakby turbo nie zalaczalo:/ co moglo pojsc nie tak??? wezyki sprawdzane po 4 razy!
Czyscilem dzisiaj kolektor dolotowy i zawor EGR przy pomocy preparatu VALVOLINE EGR TURBO CLEANER. Po oczyszczeniu danych elementow i zlozeniu wszystkiego w calosc,okazalo sie ze moja viki nie ma takiej mocy jak powinna. Dodam,ze czyscilem,bo podczas jazdy na niskich obrotach strasznie szarpalo i przerywalo. Teraz objawy te zniknely,ale pojawia sie kontrolka i brak mocy jakby turbo nie zalaczalo:/ co moglo pojsc nie tak??? wezyki sprawdzane po 4 razy!
a dodam jeszcze jedna ciekawostkę :) ze przy sporych przebiegach tych silników łańcuszek napędzający pompę i wałek wyciąga się i zmienia się kat wtrysku co prowadzi do odczuwalnego spadku mocy nawet gdy cała reszta jest sprawna :)
Proszę o sugestie, może ktoś już to przerabiał.
KIolega enzo miał rację 100% odnośnie usterki u krzysztofa, miałem identyczne obiawy.Po wymianie czujnika położenia wału Viki śmiga jak nowa.Brawo enzo.Pozdrawiam
Pompka ssąca naciągnęła oleju,bardzo łatwo się to czyści i u mnie tylko to było problem ! :o
Ona jest pod plastikową pokrywą po prawej stronie:
http://zapodaj.net/21668e427fb0.jpg.html
przykręcona dwoma śrubkami zwykła 6tka bez problemu je odkręci:
http://zapodaj.net/0c9c526f24fa.jpg.html
potem zdejmuje się plastikowy tłoczek (trzeba obrócić pompką w odpowiednie miejsce) i wyciąga na wierzch, a potem to już tylko śrubokrętem rozebrać i wyczyścić !
...sorry za tak dziecinny opis...
Powodzenia
Posprawdzalem wszystkie doloty, wężyki i odkryłem gumowa rure od turbo ktora spadla z chlodnicy ( interkulera). Pekla opsaka. Wymienilem metalowa opaske ( bylo ciezko dojsc- na dole chlodnicy od spodu). Koszt opaski 2,70 pln.
Moc odzyskana!!! Turbo działa.
pozdr
To wszystko wina zaworu EGR ten zawor znajduje sie na gorze silnika jak odkrecicie pokrywe silnika ona jest przykrecona na 3 torxy.
To na srodku bedzie taka gruba rura i do tej rury bedzie przykrecony na 2 torxy ten zawor wielkosci srednica okolo 15 cm.Aha i musicie wypiac jeszcze 1 kabelek od EGR-a to jest taki cienki kabel ciagniecie i wychodzi. W tym zaworze najczescie pada ten grzybek w srodku nie otwera sie i turbina nie dostaje powietrza przy czym nie pracuje.Moj tata mial to samo. jak chcecie sprawdzic czy to napewno to to jak odpalicie i nie pali sie ta pomaranczowa kontrolka to wcisnijcie gaz do oporu wtedy powinno byc okolo 5 tys obr/min prawie na czerwonym a jak juz sie zaswieci pomaranczowa kontrolka to tez gaz do oporu i wtedy oboty nie powinny przekraczac 3.500/4.000 obr/min. W czasie jazdy mial to samo jechal i wlaczyla sie kontrolka wtedy mulil a jak sie wylaczyla pedal w podloge i szedl bylo czuc jak turbina pracuje.Jezeli to sie pali to znaczy ze turbina nie dostaje powietrza przy czym sie nie wlacza. z ta usterka mozna jezdzic nic sie nie stanie lec lepeij ja wymnienic i wtedy macie komfort z jazdy ! Wymnieniacie to samemu nie wartu u mechanika jeszcze wam powie ze przewody trzba wymienic czy cos i wyjedzie wam okolo 1000 a tak 300
Ja również mam podobny Przypadek jak Wy Wszyscy.Kupiłem samochód Opel Vectra B 1997r. 2.0 DTL i tak samo włącza się kontrolka Pomarańczowa i ma okropnego muła jak jest ciepły silnik natomiast gdy jest zimny to pracuje znakomicie usterkę mam od kilku dni.Pojechałem do Mechanika sprawdził wszystko co było możliwe i nic nie stwierdził lecz ustalił że może to być TURBINA a sami chyba wiecie ile takie nowe cacuszko kosztuje jestem więc umówiony u Mechanika na montaż turbiny ponieważ zakupiłem rzecz jasna używaną Turbinę i wtedy zobaczę rezultat działań ale czytając wasze wszystkie Posty macie nie omal takie same lub podobne przypadki ale różniące się w nie wielkiej skali chodzi o to że Turbina jest sterowana nie tylko pracą silnika lecz i małym urządzeniem zamatowanym przy TURBINIE i ono może nie działać koszt tego urządzenia kosztuje zaledwie 80zł tak więc można się głowić całymi dniami lecz to na próżno.A jeżeli chcecie naprawić samochód samochód samemu to radze wpierw poczytać troszkę o Turbinie a mianowicie o jej działaniu.
Dużo czynników wpływa na te problemy. I ja miałem to samo. Są Trzy podstawowe w zasadzie cztery rzeczy na które należy zwrócić uwagę.
1) Przewody muszą być szczelne, najlepiej powymieniać na nowe gumowe końcówki łączące wszystkie zawory. Musi być szczelnie.
2) Zawory podciśnienia są trzy, muszą być czyste. Jeśli jest uszkodzony, nie naprawisz, (dmuchanie sprężarką przez mechanika i branie za to 50 złoty x 3 uważam za stratę pieniędzy - sami to możecie zrobić). Jak nowy to 3 sztuki koszt 350 za jeden.
3) Kolejny problem to zawór recyrkulacji spalin tzw. EGR słyszałem, że chłopaki czyszczą go WD i podobno działa. Nie wiem - kupiłem używany i wraz to samo. Nowy ok 500 złoty.
4) A właściwie pierwsza rzecz jaką należy sprawdzić to Pompka Vacum jeżeli ona przepuszcza olej do układu układ nigdy nie będzie działał prawidłowo. Również polecam nową.
Jeżeli te 4 rzeczy będą nowe i sprawne nie ma bata musi chodzić. Ja zacząłem wymieniać od punktu 1. Czyli od najtańszego. Poprzez używane - skończywszy na nowych częściach. Jeżdżę Vectrą 99' 2.0 DTH.
Teraz jestem zadowolonym użytkownikiem tegoż modelu :))
Nie dało mi to spokoju, poszedłem i znalazłem. Pomiędzy turbiną, a małą chłodniczką jest gruba gumowa rura i to ona się odczepiła na dole :)))
pozdro i dzięki wszystkim za info.
pozdro
Jadąc dziś do pracy auto zaczęło dymić i straciło na mocy, słychać świst, jak przyśpieszam ok 70km/h auto zwalnia i przyśpiesza i tak w koło, jak zmniejsze prędkość do 60km/h jest ok. Czytakąc wasze posty zacznę od wężyków. Jak sprawdzić , czy to nie przypadkiem turbina ?