jak kopci olejem ,tzn że za dużo go nalałeś , zostaw auto na wolnych obrotach na jakis czas ,daj sie wypalić olejowi ,nie gazuj go przypadkiem , jesli wciaz bedzie dymił musisz odkrecic miske olejową i spuścić olej ,i nalać go spowrotem (wskaźnik bagnetu miedzy minimum a maximum )
16 16v pełny syntetic 5w 40 Shell, ani dymka nie puści,a strumiennica siedzi. nie dajcie sie zbajerować w servisie, inne 10w 40 i itp. to są wmiare technologicznie nowe siliki, (a o doktorze nie wspomne) Spróbuj a kapa gwarantowana hehehe
Do vec: jaki masz silnik? mi viki chodziła na 2 czasami 3 gary, silnik x20xev 2.0i 16v, przyczyną była instalacja elektryczna silnika wadą niektórych vectr z silnikami 2.0 i 1.8 benzyna była słaba instalacja silnika a m.i. ta na listwie wtryskowej bywały przypadki ze też niektóre kable od sondy i od czujników padały ,kable pękały od temperatury silnika i zaczynały się zwierać ze soba dlatego silnik albo nie odpalał albo nie chodził na wszystkie cylindry. Do tego sprawdź jeszcze wtryski i regulator na listwie małe ciśnienie też sprawia że nie na każdy wtrysk pójdzie taka sama dawka paliwa ;)
2,2 DTI od ostatniej wymiany, a bylo to ~13 tys km temu (olej GM syntetyk 5w30) nie wzial ani milimetra oleju. Woze w bagazniku "litra" i z niedowierzaniem sprawdzam co kilka mc-y bagnet. POZYTYW :)
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu