Opel Vectra B Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
Autor: ~rondelq
Kategoria: silnik
Obroty podczas wrzucania na bieg jałowy oscylują w granicach 1500/min gdzie standardem było 800/min. Stojąc w miejscu silnik pracuje jakbym naciskał pedał gazu.
Komentarze
~Konrad1991
7 lat temu
0
Witam Panowie u mnie problem jest troche bardziej skomplikowany...posiadam Vectre 2.0 136KM z tempomatem. I teraz tak bez znaczenia od wbitego biegu wciakam gaz w podloge i on juz tam zostaje auto wyje i zachowuje aie jakby tempomat przyspieszal ciagle wciskam hamulec spowalniam auto ale gaz dalej ciagnie i tak jest okolo 10-15sec. Co to moze byc cos z tempomatem czy calkiem inna przyczyna
a szarpanie przy instalacji gazowej to nic innego jak świece zapłonowe mimo że na paliwie jezdzi dobrze i siwece wygladaja wizualnie na dobre autko bedzie szarpac koszt 40zł szarpanie przestaje cie wkurzać:)
falujące obroty to na 100% lewe powietrze najprawdopodobniej pod kolektorem ssacym polecam Victor rainz i 1.5h pracy żadna nowa uszczelka najlepszy victor dokładnie patrzeć co się rozbiera i dokładnie patrzeć co się składa ps to mój 3ci ecotec z pęknietym kolektorem wydechowym ktory stuka jakby zawory miały luz i w każdym jednym falowanie obrotów zwłaszcza gdy jest instalacja gazowa to wina lewego powietrza przesledzcie cały dolot aż do miejsca gdzie kolektor ssacy przykrecany jest do głowicy jeśli bedziesz pewien że wszystko jest szczelne falowanie ustanie pozdrawiam
Witam mam podobne problemy. Auto przy dodawaniu gazu strasznie szarpie , dopiero od 3 tys obrotow idzie do odcięcia ale nie tak jak powinnien. Na zimno nie mam takich problemów po zapaleniu, natomiast jak sie zagrzeje to na gazie i benzynie problem powraca ;/ kolejna sprawa to falujace obroty ;/ mechanik wymienił pompke paliwa i czujnik położenia wału na orygianalne czesci , przeczyscilem kroka i nic ehh ..
Witam mam podobne problemy. Auto przy dodawaniu gazu strasznie szarpie , dopiero od 3 tys obrotow idzie do odcięcia ale nie tak jak powinnien. Na zimno nie mam takich problemów po zapaleniu, natomiast jak sie zagrzeje to na gazie i benzynie problem powraca ;/ kolejna sprawa to falujace obroty ;/ mechanik wymienił pompke paliwa i czujnik położenia wału na orygianalne czesci , przeczyscilem kroka i nic ehh ..
Witam mam podobne problemy. Auto przy dodawaniu gazu strasznie szarpie , dopiero od 3 tys obrotow idzie do odcięcia ale nie tak jak powinnien. Na zimno nie mam takich problemów po zapaleniu, natomiast jak sie zagrzeje to na gazie i benzynie problem powraca ;/ kolejna sprawa to falujace obroty ;/ mechanik wymienił pompke paliwa i czujnik położenia wału na orygianalne czesci , przeczyscilem kroka i nic ehh ..
Witam.
U mnie problem przejawia się w ten sposób że po odpaleniu chodzi normalnie. Musze przejechać około 3 km i kiedy zatrzymuje się na światłach to auto gaśnie(traci obroty do zera). Auto mam w gazie, vectra b 1.8 97. Z ciekawości wcisnąłem sprzęgło podczas jazdy 50km/h i auto straciło obroty i zgasło... Jestem kierowcą od 2 lat i to moje pierwsze auto. Jeszcze nic z tym nie robiłem, proszę o pomoc, poradę w tej sprawie.
Pozdrawiam
Dodam jeszcze ze dodatkowo całkiem zaślepilem przewód z tylu klawiatury ten górny co gdzie z obudowy do przepustnicy. Dzięki temu dodatkowy obniżyłem wysokie obroty
Witam moja viki też ma problem z wysokimi obrotam na luzie. Tyko ze silnik krokowy już dawno odłączyłem a obroty regulowałem śruba przy przepustnicy. Zaraz po ustawieniu było ok obroty były takie jak trzeba. Niskie i ładnie silnik pracował. Lecz nie długo bo po jakimś czasie albo łapał od nową wysokie albo całkiem gasł. Koledzy co to może być ???
Witam mam Vectre B 1,6 16V + gaz wczoraj jadąc po trasie zaczeły wariować mi obroty po wciśnięciu sprzegła obroty rosły nawet do 6000.
Po wyłączeniu silnika i odpalaniu na biegu jałowym obroty rosły ponownie do maximum i silnik "wył", znajomy mechanik doradził odłączyć czujnik podciśnienia, po odłączeniu problem z obrotami zniknął ale jazda moją Viki była dosyć toporna : problem z ruszaniem - brak mocy, szarpanie silnikiem, a po przełączniu na gaz zero reakcji pedał gazu do oporu a samochód zwalnia, ma ktoś jakieś sugestie? bo już całkiem zgłupiałem:/
Witam mam vectre b 1.6 8v na gaznie miałem problem z odpalanim a jak odpalił to wskakiławy wysokie obroty tak jak przy dodaniu gazu problem okazał sie błach było to czujnik temperatury co pokazuje temp na komp ustawiał za wysoka mieszanke , lecz do dzis mam problem jak go odpale to jeszcze szarpie a na gazie wiadomo spoko pozdrawiam jak ktos ma info to dzieki
witam mam vectre b 96 16v i mam mianowicie problem z tymi obrotami,na kapie nic nie wychodzi czyściłem przepustnice, wymieniłem 2 silniczki krokowe, czujnik położenia przepustnicy, a obroty jak były wysokie tak sa a dzieje mi sie tak kiedy zimne auto odpale to wtedy ma w granicach tak 2 2,5 do 3 tys. po przejechaniu paru km ponowne odpalenie silnika pomaga jest ok, tylko chciałbym aby tak było od poczatku a zawór egr tez czyściłem węzyki szczelne jeżeli miał by ktoś pomysł co moze być prosze o pomoc mój adres email michal_87-22@o2.pl
witam mam vectre b 2.0 16v i problem z tymi obrotami wyczyściłem wszystko co koledzy podali i nie ma żadnej poprawy. czy może ktoś mi powiedzieć co jeszcze moge zrobić? bardzo proszę o pomoc.
Witam, mam podobny problem, vectra b 99r. gaz kolteca, obroty np. przy staniu na swiatlach siegaja nawet 3tys. pokreciłam przy przepustnicy, wymieniłam ta uszczelkę(którą wyciełam z bloku technicznego) i niby jeden dzien bylo ok, teraz to juz wogole porazka samochod chodzi jak traktor, i do tego zaczela szaraqc, swiece sa wymienione wiec to nie to, dodam, że vectra nie ma mocy. Wiec stwierdzialam, że to wina przepustnicy, zamowilam nową. Zobaczymy co z tego wyniknie.
sprawcie sobie wszystkie weze dolototowe do przepustnicy miałem to samo a okazalo sie ze jeden waz uciekł i dlatego tak obroty szalały oraz koło zaworu egr
Witam mam problem z vectrą b 2.0 benzyna gaz. Przy biegu jałowym rosną mi obroty nawet do 2000. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy,przewody ciśnieniowe spoko, silniczek od obrotów na gazie został wymieniony i niestety nic nie pomogło. Mam problem bo jest to denerwujące jeśli ktoś ma jakieś domysły jak to naprawić to proszę o pomoc dziękuje.
dzieki jan naprawde pomoglo a robilem juz nimal wszystko wymienione swiece przewody wysokiego napiecia przepustnica,przewody podcisnieniowe kilkunastu mechanikow nie pomoglo.wymienilem uszczelke w krokowym dobrze dokrecilem do tego posmarowalem srodkiem ala silikon do wysokich temperatur i jak reka odjal.dzieki za rade.pozdro.
Posiadam Opla Vectrę 2.0 CD 1999 16v na benzynę. Od jesieni 2010 miałem podobne problemy z wysokimi
obrotami jałowymi - duże spalanie benzyny. Wymieniłem wężyki podciśnienia, świece,czyściłem gaźnik itp.
W dniu dzisiejszym 22.04.11 postanowiłem jeszcze raz spróbować opanować ten problem. Wymontowałem silnik krokowy,
przeczyściłem go naftą,założyłem nową uszczelkę (wyciąłem z kartonu bloku technicznego) i posmarowałem
smarem silikonowym z
jednej i drugiej strony, ponadto stwierdziłem że oring gumowy, który uszczelnia silnik krokowy jest
spłaszczony i może przepuszczać fałszywe powietrze. Nie miałem zapasowego więc postanowiłem wyciąć
z kartonu bloku technicznego pierścień średnicą i kształtem jak oring. Wycięty pierścień po posmarowaniu
smarem silikonowym nałożyłem na silnik krokowy i ten stary oring. Zespoliłem dwiema śrubkami silnik
krokowy z elementem regulacyjnym i całość przykręciłem do zespołu przepustnicy używając nowej uszczelki
wykonanej z kartonu bloku technicznego ( na smar silikonowy)
Dzisiaj przejechałem ok. 25 km obroty biegu jałowego za każdym razem po zdjęciu pedału gazu wracału
bardzo szybko na ok. 800 obr/min (jak nowy !!!). Prawdopodobną przyczyną było łapanie fałszywego powietrza na
złączu silnika krokowego. Cieszę się bardzo bo znacznie mi spadnie zużycie benzyny.
Mam nadzieje koledzy, że w czymś wam pomoże moje opisane doświadczenie i życzę powodzenia tym trudnym temacie .
Ten sam problem 1.8 16v 1995r z gazem. Na benzynie obr 500-1200. Na gazie 3000. Czyszczony egr,caly dolot z krokowym 2 razy. Bledow nie ma zadnych. Dodam ze zawsze po cyszczeniu autko idealnie chodzi po odpaleniu pierwszy raz na benz jak i gazie.Nastepne odpalenie to koszmar.
Mam Vectrę 1.6 16v z 99r z gazem. Miałem to samo - podwyższone obroty i wzrost spalania przynajmniej o dwa literki na 100km to było rok temu i wtedy przyczyną był parownik,przejeździłem na nim 140tys km (na parowniku),po wymianie wszystko wróciło do normy i spalanie i obroty. Ale dwa miesiące temu znów koszmar wrócił, różnych rzeczy się imali mechanicy ale ostatecznie okazało się, że była piepsznięta uszczelka pod głowicą po wymianie około 1,5 tygodnia temu wszystko wróciło do normy oby tak dalej bo te wszystkie magiczne sztuczki mechaniorów kosztowały mnie 1500zł. Pozdrawiam i mam nadzieje koledzy, że w czymś wam pomoże moje doświadczenie.
1.8 16v 1996 podobnie jak wy mam problem z obrotami, z tym że auto ma moc na 3 dobije do 150, wrzucam na luz obroty spadają na 1100- czasem 1500, nowy silniczek krokowy póżniej podmiana na inny bez zmian przepustnica aż błyszczy erg przeczyszczony,pali na wszystkie gary,była podmienina przepływka czujnik powietrza dolot dolot szczelny, nowe wężyki od podciśnienia auto było podpinane pod kompa (kilka razy) brak błędów sonda sprawna w całym zakresie obrotów auto pali na dotyk jeśli ktoś się uporał z podobnym problemem prośba o wskazówki(sensowne)
U mnie jest coś takiego, że na obrotach biegu jałowego chodzi dobrze, ale po dodaniu gazu reaguje z opóźnieniem (wręcz przez moment przygasa). Po wcześniejszych wpisach wygląda, że nie będzie to nic wspólnego z silnikiem krokowym, ale o co chodzi to nie wiem.
Mam identyczny problem. Obroty podnoszą mi się do 1,5 tys. Jest to powiązane zapowietrzającym się układem chłodzenia. gasze swoje autko odkręcam korek od wyrównawczego on żygnie płynem i na 500km jest spokój . Tylko pytanie dlaczego ... zaden mechanik nie wie a nie mam zamiary wpędzać sie w koszta i wymieniac po kolei wszystko... prosze o pomoc co moge zrobić???? co sprawdzić???
ja mam taki sam problem na gazie chodzi super a na benzynie jak dodaje gazu to tak jak by nie palil na wszystkie gary i wchodzi tylko do 4,5tysiaca obrotów a na gazie jest ok obroty do 7tysiecy co to moze byc mala dawka paliwa?????
Witam,
mam problem jak wszyscy, obroty ciagle na 2000tys. Silniczek krokowy wyczyszczony , wszystkie weże dobre a problem zostaje na benzynie jak i na gazie... idzie normalnie oszaleć ;/ co robić dalej?
Tez mam problem z obrotami, wymieniłem sonde labda i dalej jest tak samo. A jesli auto nie ma mocy tak jak u kolegi powyzej to radze wymienic czujnik połozenia wałka rozrządu,koszt 50 zł a różnica szalona.
mam ten sam problem co LUKAS wymieniłem co się da krokowy przepustnice czujnik przepustnicy przepływomierz kable świece i nic dalej lipa podczas jazdy na luzie 1100 do 1500 jak stanę to z chodzi na 900 POMOCY
mam ten sam problem co LUKAS wymieniłem co się da krokowy przepustnice czujnik przepustnicy przepływomierz kable świece i nic dalej lipa podczas jazdy na luzie 1100 do 1500 jak stanę to z chodzi na 900 POMOCY
jam problem z obrotami tzn gdy jadę wrzucam na luz obroty schodzą do 1100 i skaczą na 1500 nie falujaą tylko utrzymują się na 1,5 tyś
nie mylcie z falowaniem np.700-1500
nowy krokowy
czyszczony EGR przepustnica
dolot powietrza szczelny
odpięcie akumulatora na noc nie pomaga
sprawdzone wężyki
podpięty pod kompa - kasowany błąd po starym silniczku, pomogło na 2 godz. jazdy sonda sprawna
auto ma moc w całym zakresie obrotów
rzecz w tym, że gdy stoję w miejscu i silnik się nagrzeje nie ma problemu trzyma 900 problem w tym jak ruszę
P o m o c y
Ja mam ten sam problem. Padł przepływomierz. Zamówiliśmy nowy i autko chodzi normalnie z tym że świeci się lampka usterki i po podłączeniu do komputera wykazuje dalej błąd przepustownicy. Jak długo auto nie chodzi to po włączeniu silnika delikatne parosekundowe falowania obrotomierzem. Zamówiliśmy kolejną przepustownicę - auto skacze z obrotów i nie ma mocy, zamówiliśmy kolejną (urginalną ale używaną) ten sam problem. Teraz to ja już nie wiem czy jest to uszkodzenie przepustownicy czy nie? Aha dodam jeszcze że po wyciągnięciu przepustownicy auto nie faluje i jest OK. Ale jakie są szanse że zamówione 2 nowe i jedna używana od inego dostawcy, są wszystkie zepsute?
w tej kwestii warto podpowiedziec ( sprawdzic kolektor ssacy ) ja mialem pekniety i mialem wahania obrotow po czym po pewnym czasie hamulec zrobil sie sztywny. bylem u trzech mechanikow podejrzewali servo krokowy przeplywomierz sonde swiece przewody, okazalo sie ze glowna przyczyna to ten kolektor.
zapomnialem dodac ze ja tylko wyczyscilem ten filtr (taki szesciakatny, czarny z przodu silnika z dwoma otworami, jak nie wiecie o co chodzi to na google znajdziecie odpowiedz) i pomoglo... teraz silnik ladnie pracuje, nie gasnie...
a bledow w silniku takze nie mialem... wiec zaden mechanik nie znal odpowiedzi na takie zachowanie auta
wymiencie, ewentualnie mozna ale to jak nalezy wyczyscic filtr odmy,inaczej mówiąc separator oleju...
powinno pomoc przy waszych problemach z gasnieciem i wysokich obrotach...
A tak mowie bo mialem identyko problem w swojej viki 2.0 benzyna/gaz... no normalnie to byla masakra zeby jezdzic... obroty skakaly jak chcialy, czyszczenie egr, krokowego nic nie dalo... mechanicy to jeden wielki kanal, bylem u trzech, duzo mowia malo robia ;/
w vektrze b co jakieś pól roku trzeba wyczyścićsilniczek krokowy,umyć w wd40,patyczkami do uszy wytrzeć brud-zobaczycie ile syfu-od tego faluja obroty-gwarantuje ! Uszczelka 8 zł.jeśli to nie pomoże,może to być przepływomierz powietrza,najlepiej na chwile go odłączyć i zobaczyć ja sie auto zachowuje-jak jest ok na odłaczonym-macie usterke.Może być też walnięty czujnik połozenia wałka rozrządu,jednak polecam na początek najtańszą wersje-silnik krokowy wyczyścić ! Prosta sprawa a wiele da! a jak ktoś nie ma pojecia,to diagnosta-podłaczenie pod komputer i bład sam sie pokaże !
JA ROWNIEZ MAM TAKIE OBJAWY JAK PISZECIE. U MNIE JEST TAK , ŻE KIEDY NACISNE SPRZEGŁO I CHE WRZUCIC NA LUZ TO OBROTY SPADAJ DO 500 A POZNIEJ NA 1200 I NA 800 NORMALNIE TRAGEDIA . CZYSCILEM JUZ KROKOWCA EGR ZAWÓR I NIE MA POPRAWY. BYLWM RÓWNIEZ NA PODŁĄCZENIU DO KOMPA I NIE MA ZADNYCH USTEREK W ELEKTRONICE.
Mam ten sam problem. enzynie robi to samoMam gaz, ale na benzynie robi to samo. Czasami jest dpbrze ale t już wyjątek. Na jałowym biegu mam około 1500obr. A czasami to jakbym miał murzyna pod maską, który się bawi i wtedy obroty skaczą od 1000 do 2000 obr. A znowu czsami gaśnie jak nacisnę sprzęgło. Byłem dwa razy u mechanika, czyscił silnik krokowy i poprawił wężyki. Nic nie dało. Byłem u kolejnego mechanika i twierdzi że krokowy do wymiany bo jest zużyty elektronicznie. Czy to możliwe? Czytałem że może temu być też winna jakaś dioda lambda? Nowy krokowy to koło 400zł.... A jak to nie to?
jeżeli masz vectre b 1,8 to silniczek znajduje sie po lewej stronie przepustnicy tuż pod rurą łączącą filtr powietsza z przepusnicą, żeby mieć dobry dostęp do silniczka to trzeba ją odkręcić.
jeżeli obroty się wieszają to najprawdopodobniej jest to krokowy, znajduje się on tuż obok przepustnicy.Trzeba go wykręcić spryskać obficie wd 40 i dobrze wyszorować można do tego użyć szczoteczki do zębów, jeżeli nie pomoże sprawdż przepustnice jeżeli ścianki przepustnicy są brudne wyczyść dokładnie możesz do tego użyć również wd 40 i czystej szmatki.jeżeli przerywa w czasie jazdy sprawdz dokładnie wszystkie wężyki od podciśnienia a przede wszystkim wężyk od elektrozaworu, są to te cieniutkie wężyki jeden znajduje się z tyłu tuż za przepustnicą i dwa po prawej stronie, jeżeli którys z nich się odłączy to zaczyna się szarpanie itp.
Grzesiek KRK jak to nie ma wymiennego silniczka krokowego???? a ja co wymienilem ,wystarczy wykrecic go od przepustnicy,ale to nadal nie pomogło (przeczyscilem przepustnice i silniczek i nic)
W tych silnikach nie ma wymiennego silniczka krokowego wymienia sie cala przepustnice. Na poczatek nalezy przeczyscic przepustnice z syfu(troche pomoze). Jednak na 90% jest to uszkodzenie komputera silnika ktory czesto sie psuje w tych silnikach niestety. Objawy to zla praca na biegu jalowym, szarpanie w okolicach 1500-2000, brak masy na przeplywomierz, brak sterowania na ktorys z wtryskiwaczy. Pozdro
ta usterke z obrotami to maja wszystkie ja mam do tego instalacje gazowa i to jest dopiero obroty niekiedy siegaja nawet 2500. blem u tylu mechanikow i nic po wizycie chwile jest ok. a po jakims czasie to samo.juz niemam pojecia co z tym robic?
U mnie jest to samo i też nie wiem gdzie szukać przyczyny .Niby to krokowy.Posprawdzaj wszystkie wężyki czy nie spadły a takżeten przy klawiaturze z tyłu...
Komentarze
Bali Mojo
U mnie problem przejawia się w ten sposób że po odpaleniu chodzi normalnie. Musze przejechać około 3 km i kiedy zatrzymuje się na światłach to auto gaśnie(traci obroty do zera). Auto mam w gazie, vectra b 1.8 97. Z ciekawości wcisnąłem sprzęgło podczas jazdy 50km/h i auto straciło obroty i zgasło... Jestem kierowcą od 2 lat i to moje pierwsze auto. Jeszcze nic z tym nie robiłem, proszę o pomoc, poradę w tej sprawie.
Pozdrawiam
mam identycznei i we wtorek jade do mechanika jak coś bede wiedział to npisze
Po wyłączeniu silnika i odpalaniu na biegu jałowym obroty rosły ponownie do maximum i silnik "wył", znajomy mechanik doradził odłączyć czujnik podciśnienia, po odłączeniu problem z obrotami zniknął ale jazda moją Viki była dosyć toporna : problem z ruszaniem - brak mocy, szarpanie silnikiem, a po przełączniu na gaz zero reakcji pedał gazu do oporu a samochód zwalnia, ma ktoś jakieś sugestie? bo już całkiem zgłupiałem:/
obrotami jałowymi - duże spalanie benzyny. Wymieniłem wężyki podciśnienia, świece,czyściłem gaźnik itp.
W dniu dzisiejszym 22.04.11 postanowiłem jeszcze raz spróbować opanować ten problem. Wymontowałem silnik krokowy,
przeczyściłem go naftą,założyłem nową uszczelkę (wyciąłem z kartonu bloku technicznego) i posmarowałem
smarem silikonowym z
jednej i drugiej strony, ponadto stwierdziłem że oring gumowy, który uszczelnia silnik krokowy jest
spłaszczony i może przepuszczać fałszywe powietrze. Nie miałem zapasowego więc postanowiłem wyciąć
z kartonu bloku technicznego pierścień średnicą i kształtem jak oring. Wycięty pierścień po posmarowaniu
smarem silikonowym nałożyłem na silnik krokowy i ten stary oring. Zespoliłem dwiema śrubkami silnik
krokowy z elementem regulacyjnym i całość przykręciłem do zespołu przepustnicy używając nowej uszczelki
wykonanej z kartonu bloku technicznego ( na smar silikonowy)
Dzisiaj przejechałem ok. 25 km obroty biegu jałowego za każdym razem po zdjęciu pedału gazu wracału
bardzo szybko na ok. 800 obr/min (jak nowy !!!). Prawdopodobną przyczyną było łapanie fałszywego powietrza na
złączu silnika krokowego. Cieszę się bardzo bo znacznie mi spadnie zużycie benzyny.
Mam nadzieje koledzy, że w czymś wam pomoże moje opisane doświadczenie i życzę powodzenia tym trudnym temacie .
mam problem jak wszyscy, obroty ciagle na 2000tys. Silniczek krokowy wyczyszczony , wszystkie weże dobre a problem zostaje na benzynie jak i na gazie... idzie normalnie oszaleć ;/ co robić dalej?
nie mylcie z falowaniem np.700-1500
nowy krokowy
czyszczony EGR przepustnica
dolot powietrza szczelny
odpięcie akumulatora na noc nie pomaga
sprawdzone wężyki
podpięty pod kompa - kasowany błąd po starym silniczku, pomogło na 2 godz. jazdy sonda sprawna
auto ma moc w całym zakresie obrotów
rzecz w tym, że gdy stoję w miejscu i silnik się nagrzeje nie ma problemu trzyma 900 problem w tym jak ruszę
P o m o c y
a bledow w silniku takze nie mialem... wiec zaden mechanik nie znal odpowiedzi na takie zachowanie auta
powinno pomoc przy waszych problemach z gasnieciem i wysokich obrotach...
A tak mowie bo mialem identyko problem w swojej viki 2.0 benzyna/gaz... no normalnie to byla masakra zeby jezdzic... obroty skakaly jak chcialy, czyszczenie egr, krokowego nic nie dalo... mechanicy to jeden wielki kanal, bylem u trzech, duzo mowia malo robia ;/
przepustnice
recyrkulator spalin
sprawdź czy nie łapie lewego powietrza,szczelność węży od podciśnienia