Szukaj

po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995

  • Autor: ~Tomek
  • Kategoria: silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza
Dziennik kosztów dla Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
8,9
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra A Hatchback