Szukaj

Wyłącza się wspomaganie kierownicy EPS.
Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010

  • Autor: ~romuald
  • Kategoria: układ kierowniczy
Przy skrętach wyłancza sie wspomaganie kierownicy i świeci się żółta kontrolka EPS
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 264
Nie wystąpiła: 32

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Te Merivy mają wadę - czujniki skrętu. Wycierają się w nich suwaczki i czujnik do wyrzucenia. Srednio wytrzymują ok 150tyś km. Ja auto robiłem w Gliwicach, w EPS tomauto. Chyba niecałe 500zł płaciłem ale to było poltora roku temu. PRzynajmniej dają na rok gwarancje, bo gdzie nie dzwoniłem to nikt nie dawał gwarancji bo się boją wadliwych części.
Odpowiedz
W czasie jazdy samochodem Opel astra zapala się kontrolka EPS, I samochód spowalnia do 40 km/h. Co robić w takiej sytuacji?
Proszę o odpowiedź
Odpowiedz
Meriva 1,3 diesel z 2008 r. przebieg 195 tyś. Podczas jazdy w mieście wyłączyło się wspomaganie.Po sprawdzeniu wpisów w internecie znalazłem wpis że ktoś dolał do zbiorniczka płynu hamulcowego pod nakrętkę i ustąpiło. Zrobiłem to samo i wszystko gra. to już trzeci dzień i jeżdżę bez problemu.
Odpowiedz
Ja naprawilem wspomaganie w Poznaniu jest firma Elektronic serwis,super fachowcy, wcześniej wysyłałem do Wrocławia ale sobie nie poradzili a ci z Poznania zrobili w 1 dzień, no i ceny mają ok.Polecam
Odpowiedz
Mam pytanie, a jaja była cena naprawy?
Odpowiedz
A podałby Pan adres do Poznania lub nr tel
Odpowiedz
A ja tak mam w upalne i suche lato , wcześniej raz na jakiś czas najczęściej przy parkowaniu a teraz nawet do dziesięciu razy dziennie przy skręcaniu i na prostej drodze ( jeżdżę tylko po mieście ) masakra ☹️
Odpowiedz
słabe ładowanie mozliwy zbyt duzi pobór prądu przez rozrusznik słabe kable łamią sie na mrozie przeważnie ns połączeniu klapy trzeszcząca kierownica to smarowanie esp
Odpowiedz
Przy 222 tys. km włączył się EPS zostawiając Merivę bez wspomagania, co wiadomo jest bardzo niebezpieczne więc mechanik (zaznaczyć trzeba, że sprawdzony i bardzo dobry) sprawdził wszystko z tym problemem związanym i padło hasło: sterownik główny wspomagania więc były dwie alternatywy: kolumna kierownicy bądź naprawa w tym wymiana sterownika na nowy. Oczywiście naprawa polegająca na wymianie starego na nowy sterownik. Jestem z okolic Krakowa więc przy okazji jazdy do Wrocławia zawiozłam kolumnę wraz z kluczykami od auta i w dwie godziny miałam naprawioną kolumnę z dwuletnią gwarancją - koszt: 650 zł i mechanik 200 zł więc w sumie: 850 zł. Polecam więc szukać dobrych mechaników i szukać firmy, która zajmuje się elektroniką samochodową. Tak też skąd biorą się w/w ceny to nie wiem. Poza tym jest to normalna awaria bo z wiekiem auta i przejechanych km oraz uzależnienia czy dużo jeździ się po autostradzie gdzie nie wykonuje się ciągłych skrętów czy też jazda w trybie miejskim to po prostu wycierają się styki elektr. Pozdrawiam wszystkich i życzę mniej awarii.
Odpowiedz
Opel Meriva I