Do : Nie lekcewarz tego .Najlepiej przejechać 2 cyfrową liczbę kilometrów . Jesli tego nie zrobisz możesz zajechać silnik. Ja to zlekcewarzyłem , i kosztowało mnie to regenerację wtrysków , ale na tym nie koniec , pójda jeszcze swiece żarowe i ... Palenie się tej lampki z regóły oznacza zapchanie filtra cząsteczk stałych
O dziwo szukanie i szukanie aż się okazało że nie turbo nie regulator turbbo , ale czujnik cisnienia kolektora ssącego daje takie błędy że zapala się kontrolka spalin, i częściej wyłącza wspomaganie - masakra inżynierowie DE
U nas zapalać zaczeła się kontrolka z kranikiem, błędu niby turno lub/i układu kontroli spalin. Juz 2,5 tys wyrzucone a jest coraz gorzej, zapala się teraz auto z kluczem. Turbo "regenerowaNE" siłownik/zawór podciśnienia, zawór/czujnik elektro turbiny i coraz szybciej się zapala. Niestety chińskie druty w instalacji...
Do ~marekwaudio: Czyszczenie sprężarki a właściwie "gruszki" siłownika nic nie pomaga, zmiana czujnika przy turbo też nie, a zmiana czujnika kolektora ssącego OWSZEM, okazuje się że ten sam błąd wywala!
kontrolka emisji spalin lub helikopter czy symbol silnika - świeci mi podczas odpalania, po ok 30 km gaśnie i tak do następnego odpalenia, dzieje się to od jakichś 200km wstecz, teraz auto przejechało na gazie ok 120tkm
Niestety pomaga dopiero wymiana sterownika - 800 używka, przeszło jak ręką odjął a mechanicy wymieniali wszystko za grubą kasę i nic nie pomagało. Sterownik steruje podgrzewaniem sondy lambda.
U mnie też zapaliła się ta kontrolka, przejechałam z nią łącznie 600 km, a w między czasie kilka razy byłam u mechanika. Po przeczyszczeniu przepustnicy kontrolka gaśnie a po jakimś czasie znów się zapala. Denerwujące bardzo czy ktoś wie jak ją zlikwidować??
dzisiaj znajomy mechanik sprawdzal to zjawisko - zapala sie kontrolka silnika i kontrola trakcji - komputer pokazuje bład P0105 "Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego". poprzedni wlasciciel wymienil czujnik 2 lata temu. Znajomy rozkrecil obudowe i okazalo sie, ze czujnik byl osmalony po wyczyszczeniu blad zniknal.
u mnie też pali się kontrolka kasowałem wiele razy błąd ale nie pomogło więc pojechałem do serwisu opla i stwierdzili że mam zepsutą sondę lambda wymienili skasowali błąd zapłaciłem sporo i problem po jakimś czasie pojawił się od nowa poradziłem się kolegi który pracuje w innym salonie i powiedział że bym sie nie martwił tylko dalej śmigał
mialem ten sam problem z tą lampką tylko w dieslu i okazało się ze przy turbinie odkręciło sie ta kulka która otwiera i zamyka turbine .po dokreceniu ten problem znikł a zato pojawił sie nowy obiaw czarne spaliny z rury wydechowej ,byłen na komp.i nic nieznalezli zadnego błędu ,i szukam co to morze byc ze tak dymi.
Tak EGR. Mnie go wyczyścili- i nic. Wymienili- i nic. Więc ponieważ w ASO nie możesz pogadać z mechanikiem pojechałem do obcych i... kontrolka się pali. Co 25 odpaleń gaśnie (bo tak ma ten komp) a ja sobie jeżdżę i nic, a do światełka po prostu się przyzwyczaiłem (próbując zlikwidować to zjawisko wydałem 1700PLN).
u mnie też pali się kontrolka kontroli spalin, tyle że świeci non stop. w salonie powiedzieli mi że na gazie tak może być. puki jeździ ,się nie psuje i ma dobre osiągi to nic z tym nie będę robił. gdzieś czytałem że zawór EGR jest za to odpowiedzialny. przebieg 156tys.km
Do pawelka30: Zrób z tym coś . Jeśli masz sprawny komputer w samochodzie , to wystarczy przejechać 2 cyfrową liczbę kilometrów utrzymując silnik na 2000 obrotów - po około 25 min jazdy powinna zgasnąć . Jeśli tego nie zrobisz .zapchasz filtr , a później trzeba będzie wyłożyć sporo kasy .Bo pójdzie trochę więcej rzeczy
lampka układu kontroli spalin często się zapala i czasami gaśnie,jest to denerwujące dla kierowcy ,dzieje się to niezależnie od przebiegu np.wmiesiącu.Ąuto ma przepieg 110tys.km.słaby punkt w instalacji elektrycznej.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu