Zajebioza samochodzik 2004 rok kolo 250 tysi przeturlane z butem w podlodze :):) malo sie psulo przwz te 15 lat, moze z 2000zl wydalem. Ale ile gumy sie upalilo i sprzegla i reczny szedl
Co Wy na to? moja corsa 2002 r 1.0 .Rozrząd wymieniany 5 razy i natychmiast jest do wymiany, czyli 6 raz .Mam dość tego auta...Porażka. Acha przebieg 185 tyś.
Do : Mam corse 1.2 twinport Z12XEP przebieg 300tys km łańcuch nie wymieniany, olej co 8 -12tys wymieniany na GM taki sam jak od nowości, przy odpalaniu chwilę klekocze i przestaje. Ale poza tym i tak pracuje głośno. Łańcuch teoretycznie wymienia się co 150tys. Wraz z napinaczem. Ja przyjechałem 300 ale w tym miesiącu auto idzie na warsztat i do wymiany idzie kompletny rozrząd. Rolki, pasek, olej, filtry, napinacz, no i łańcuch.
Auto mam od 6 lat. Zakupione z przebiegiem 190tys. Przy 220założona instalacja gazowa sekwencja.
Do ~marcin: Cześć. Jak Ci sie sprawuje na gazie? Masz butlę w bagażniku czy zamiast koła? Jak duży zbiornik wybrałeś?
Tez jeżdzę taką Corsą 1.2 80KM, zrobiłem prawie 20 tys przez rok, teraz mam 177 tys przebiegu i myśle czy nie założyć gazu (pali mało ale ceny gazu bardzo zachęcają do lpg - tu gdzie mieszkam lpg jest za 0,55? a bezołowiowa 95 kosztuje około 1,25?)
Do : Corsa C '00 1,2 z LPG, założony przy 75tys km, teraz ma 293tys km, czyli przejechane prawie 225tys na LPG, oczywiście sekwencja
Sprawuje się dobrze, o ile silnik nie wykazuje błędów podczas pracy na benzynie. Gdy na benzynie nie pracuje dobrze, wtedy na LPG też dobrze nie będzie.
Jeżdżę tym autem 4 lata, nieco ponad 30 tys km rocznie. Oszczędność w stos do benzyny jest na pewno z 40% jak nie więcej, różnicy w dynamice jazdy nie odczuwam, spalanie w trasie poniżej 7l, w mieście 8 do 9 litrów.
Filtry gazu wymieniam sam, co 10tys km, mam też program ze sterownikiem do obsługi komputera LPG, w sumie odkąd nabyłem auto, ani razu nie byłem w serwisie LPG,
Dwa razy regenerowałem parownik, listwę wtryskiwaczy, też we własnym zakresie i auto jedzie dalej.
Instalka LPG wymaga trochę uwagi, trzeba obserwować pracę silnika, na LPG i na benzynie, jak tylko coś się dzieje, skaczą obroty itd, lepiej od razu reagować i szukać przyczyny,
Ostatnio znika mi olej silnikowy, po części przez przeciek od strony skrzyni biegów,
Trochę dymi przy ruszaniu, pewnie bierze olej
Wcześniej był Castrol 10w40 półsyntetyk, teraz Lotos 10w40 półsyntetyk, tańszy, ale czy lepszy, nie powiedział bym, lepiej gdybym został przy Castrolu.
Chyba zabiorę się za ten przeciek i przy okazji zrobię sprzęgło, choć jeszcze dobre i zobaczymy co dalej, może jeszcze trochę się pojeździ, ze dwa lata
Do wymiany też katalizator, w sumie z 1000 zł trzeba by zainwestować, gdybym wiedział że się opłaci ...
Znam to auto prawie na wylot i trochę żal się z nim teraz rozstawać
Witam , wczoraj właśnie wymieniałem łańcuch w corsie żony. I jeśli mogę coś doradzic to zalecam szybką wymianę rozrządu jeśli na zimnym silniku klekotanie jest głośne. U mnie uszkodzony był napinacz hydrauliczny, i żaden olej by go nie wyleczył ! W tej sytuacji łańcuch ma tak duży luz na zimno, że robi bruzdy w bloku i pokrywie rozrządu, co za tym idzie do oleju dostają się opiłki metalu. Klekocze - wymieniac łańcuch.
Fajnie mieć 3-cylindrowego diesla. Tylko Mobil 1 systematyczna wymiana raz na rok - od nowości samochód w moich rękach. Samochód przejechał 158 tysięcy kilometrów. Klekotanie to cecha tego silnika. Kiedy odbierałem z salonu sprzedawca mówił żeby dodać lekko wkręcić na obroty i klekot ustaje.
Ja mam podobny problem. Klekocze silnik. Pyanie do osób, którym udało się to naprawić TYLKO wymianą oleju. Czy zmiany były od razu? czy tez po jakimś konkretnym przebiegu?
Jaki olej mieliście wczesnej, a jaki pomógł?
Witam chciałbym się zapytać bo też mam podobny problem jak słychać klekotanie łańcucha rozrządu to sama wymiana napinacza rozwiąrze problem czy trzeba wymienić kompletny rozrząd
Witam chciałbym się zapytać bo też mam podobny problem jak słychać klekotanie łańcucha rozrządu to sama wymiana napinacza rozwiąrze problem czy trzeba wymienić kompletny rozrząd
Kolego piotrrr czy robiłeś coś w sprawie tej wymiana oleju na valvoline pomogła na głośno chodzący silnik?Czy ktoś inny może potwierdzić że to faktycznie pomaga?
Kolego piotrrr czy robiłeś coś w sprawie tej wymiana oleju na valvoline pomogła na głośno chodzący silnik?Czy ktoś inny może potwierdzić że to faktycznie pomaga?
Kolego piotrrr czy robiłeś coś w sprawie tej wymiana oleju na valvoline pomogła na głośno chodzący silnik?Czy ktoś inny może potwierdzić że to faktycznie pomaga?
Kolego piotrrr czy robiłeś coś w sprawie tej wymiana oleju na valvoline pomogła na głośno chodzący silnik?Czy ktoś inny może potwierdzić że to faktycznie pomaga?
witam też posiadam corse z 2003r i za klekocze przy odpalaniu na chwilę a pozniej silnik sie wycisza lecz gdy olej po kilkunastu kilometrach sie dobrze rozgrzeje to na wolnych oborotach klekocze jak diesel a na biegu juz nie. Olej mam zalany mobila 10w 40 gdy mialem wczesniej zalanego castrola 10 w 40 bylo jeszcze gorzej wiec juz nie wiem kogo sluchac czy rozrzad jest do wymiany czy ten olej valvoline pomoze-prosze doradzcie
No mój stoi u mechanika, przy dojeżdzaniu do skrzyżowania zapalała mi się lampka oleju , a olej był wymieniony no i chodzi silnik, to wina tych napinaczy , czy rozrządu?
Witam wszystkich. Jestem własnie po wymianie łańcuch rozrządu w silniku 1.0. W mojej ocenie powodem zużycia łańcucha i prowadnic jest dysza smarująca łańcuch. Średnica dyszy to około 1 milimetr. Jeśli ktoś nie wymienia oleju regularnie powoduje to zmniejszenie smarowania i szybkie zużycie elementów rozrządu. Podobny problem dotyczył silników (OPEL 2.2 16V Z22SE ). pozdrawiam
witam posiadam opla corse 1.0 99r rozrzad na lancuszku i wlasnie mi tez klekotal jak diesel.myslalem ze juz bede musial robic caly rozrzad. przeczytalem wlasnie con napisal BEKS i powiem wam ze cale szczescie pomoglo wymienilem olej na VALVOLINE 10W40 I chodzi cichutko a filtr oleju byl tak zawalony ze masakra.za jakis czas wymienie tylko sam filtr oleju dzieki BEKS
Nie wymieniajcie łańcucha! Dobry olej i wymienianie go na czas wystarczą. Za klekotanie odpowiedzialny jest napinacz, który przy nieodpowiednim oleju nie trzyma ciśnienia i powoduje luzy. Wymiana łańcucha i całego układu rozrządu pomoże tylko na chwilę, a tak naprawdę nie jest potrzebna.
Corsą zrobiłem 148 tys. bez grzebania w rozrządzie, co 10 tys. wymieniam olej ( valvoline 10W40 ) i silniczek pracuje jak nowy, porównywałem i takie same silniki pracujące na gorszych olejach potrafią klekotać jak diesle, dobry olej to podstawa!
MAM CORSĘ C 1.0 2006 R -PRZEBIEG 110.000.ŚMIERĆ NAPINACZA W TRASIE.CAŁE SZCZĘŚCIE BYŁ POSTÓJ I JUŻ NIE ODPALIŁ I NIE NAROBIŁ WIĘKSZYCH STRAT.NAPINACZ + WYMIANA 450 ZŁ.+PATENT MECHANIKA -PODKŁADKA(NAKRĘTKA) POD NAPINACZ I O DZIWO JUŻ NIE DZWONI JAK KOSIARKA DO TRAWY.
Corsa C silnik 1,0 silnik słychać strasznie gorzej niż disel. Czasem mam wrażenie że coś obija sie o obudowę silnika. (Fakt jestem kobieta może przesadzam)autko ma przejechane 150 tys. Czy mam rozrząd zrobić. dlaczego stuka??? Proszę o odpowiedz
Posiadam Corsa 1.2 z 2006r łańcuszek zaczął mi klekotać mechanik powiedział ze powinienem co 80 tys wymieniać mam 230 tys i jeszcze nie wymieniałem.Jak radzicie robić czy poczekać??
Do : Mam corse 1.2 twinport Z12XEP przebieg 300tys km łańcuch nie wymieniany, olej co 8 -12tys wymieniany na GM taki sam jak od nowości, przy odpalaniu chwilę klekocze i przestaje. Ale poza tym i tak pracuje głośno. Łańcuch teoretycznie wymienia się co 150tys. Wraz z napinaczem. Ja przyjechałem 300 ale w tym miesiącu auto idzie na warsztat i do wymiany idzie kompletny rozrząd. Rolki, pasek, olej, filtry, napinacz, no i łańcuch.
Auto mam od 6 lat. Zakupione z przebiegiem 190tys. Przy 220założona instalacja gazowa sekwencja.
"on stwierdził że te silniki tak mają" bo tak też jest tego łańcucha się nie wymienia, nawet autoryzowany serwis opla tak by powiedział a że klekocze to wina napinacza, nawet w instrukcji nie ma wzmianki o wymianie tego łańcucha, ten model silnika na łańcuchu po prostu im się nie udał.
Od nowości mam corsę C silnik 1.0 10 xep pierwsze oznaki stukania rozrządu (odgłos diesla) zauważyłem po przejechaniu 45 tys. Postanowiłem udać się do mechanika, ale on stwierdził że te silniki tak mają i nie mam się co martwić. Filtry i oleje wymieniałem co roku i zawsze utrzymywałem poziom oleju na max. Jednak po przejechaniu 185 tys. przeskoczył łańcuszek mechanik stwierdził, że nie opłaca się naprawiać i teraz czekam na nowy silnik. Koszty przekroczą 2000 zł.
Mam to samo,silnik troche hałasuje ,da się przeżyć, w ubiegłym roku byłem na wakacjach i nic sie nie działo,wymieniłem olej i jeżdże dalej,trzeba trzymac wysoki poziom oleju i będzie ok-ten typ tak ma,pozdrawiam wszystkich ``corsiarzy.``
Panowie i Panie ! Moja corsina ma 135 tys. i ten sam problem.Jest to typowa usterka dla tego silniczka,ale nie ma się co przejmować.Właściciele aut z paskami rozrządu tez muszą je wymieniać,a oni są w mniej komfortowej sytuacji niż my,ponieważ te mogą w każdej chwili strzelić.My natomiast możemy być o to spokojni.Dyskomfort dla ucha?Da się przeżyć.Głowa do góry corsiarze :)
Do : kiedys ten klekot silnika zbagatelizowalem. ktoregos dnia pojechalem do pracy a jak chcialem wrocic to juz nie odpalalo auto. nie dzialalo nic. ani z pychu ani na hol. jak przywleklem go do mechanika okazalo sie ze rozrzad przeskoczyl. trzeba bylo wymieniac caly rozrzad. ale co z tego bo tloki pozniej klekotaly i trzeba bylo zrobic remobt silnika. koszty ogromne. teraz poltora roku po tym znowu klekocze. masakra!
mam corse c 1.0, już przy 60 tyś wymieniłem rozrząd, niestety po kolejnych 20 tyś znówm klekotał. Mechanik powiedział, że nie ma co wymieniać bo tak to musi być w tych samochodach. Pojeździłem jeszcze 15 tyś i teraz corsa stoi u mechanika bo nie chce zapalić. Prawdopodobnie przeskoczył łańcuch i zawory się źle otwierają, bo mechznik stweirdził, że jeden cylinder ssie, zamiast sprężać. Mam nadzieję, że skończy się tylko na wymianie łańcucha
Do : corsa b to super fura kupiłem za 1500zł wsadziłem 250 i doprowadziłem ałto do igły sprzedałem za 3400zł super ałto kupiłem c za 2700zl i mam problem z tym ałtem co chwila coś siada
Wymiana rozrządu przy 90 000tyś/km winowajca napinacz,jest on hydrauliczny i nie trzymał ciśnienia.
Koszt naprawy z wymianą (uszczelek,napinacza,łańcucha,ślizgów,simernig wału )
Części 550,robocizna 300zł .
Niepolecam silników z rozrządem łańcuchowym
a ja wymieniłem przy 100 tyś i wogóle się nie opłacało tego robić wystarczy jak utrzymujesz wysoki poziom oleju w silniku i wogóle nie trzeba wymieniać..... słychać będzie łańcuch jak będzie niski poziom oleju....
Ja wymieniałem w Corsie C rozrząd przy 90 tys. bo już głośno stukał. Robiłem to prywatnie z ojcem-mechanikiem. Komplet łańcuch prowadnice łańcucha, napinacz łańcucha oraz komplet uszczelek wyniósł 800zł. Czasowo cała wymiana trwała 7 godzin. Problemem silników 1.0 jest napinacz łańcucha, który napina się przez ciśnienie oleju. Trzeba często wymieniać olej na nowy. Inaczej napinacz się zapycha syfem i przestaje napinać łańcuch - stąd ten klekot jak w diesel.
mnie spotkało podobne zdarzenie, wymieniłam w ASO w Łodzi przy Pabianickiej, zapłaciłam jak za zboże, wymiana trwała 2 tygodnie!!!!!!!!!!!! i nie potrafią złozyć części tych co rozłozyli
teraz korzystam z usług innego mechanika,dobry fachowiec i stosunkowo tani. Odradzam ASO
najlepiej wymień cały rozrząd,ja jeżdziłem z lużnym łańcuchem dobre 3 lata, wymieniłem niedawno po 120 tyś.Trzeba trzymać wysoki poziom oleju w silniku wtedy wszystko dobrze pracuje,najlepiej syntetyk
W ASO tak,ale można pogadać z mechanikami na stronie i wtedy za 100zł wymienią łańcuch + koszt łańcucha jakieś 300zł - Mi w ASO wycenili wymianęnagrzewnicy na prawie 2500zł, podczas gdy mechanik z częścią zrobił mi to prywatnie za 300zł. ASO Opla to zdziercy totalni.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu