- Autor: ~mib
- Kategoria: układ napędowy
W skrzyni Easytronic nie działa przełączanie biegów lub czasem biegi nie włączają się, pojawia się F na wyświetlaczu. Po ponownym rozruchu jest ok, ale w pewnym momencie czasem pojawi się F przy zmianie biegów. Silniczki krokowe wybieraka Easytronic. Na forach zagranicznych piszą o nich, a czasem także o docisku sprzęgła (także chodzi o silniczek krokowy). Czasem wystarcza przeczyścić, czasem trzeba wymienić. Przebieg naprawy
1. ASO: nie jesteśmy pewni, ale to chyba sterownik wybierania biegów; skoro nie byli pewni, to szukałem "na własną rękę"
2. Mechanicy (pierwsze podejście): słysząc easytronic, automat - reakcja kota na zimną wodę...
3. Mechanicy (drugie podejście): słysząc easytronic i że to jest manualna przekładnia, zaczęli normalnie rozmawiać, ale ponieważ niewielu miało doświadczenie z tą skrzynią, oddałem do kogoś zaufanego
4. Zaufany mechanik: dużo kombinował, ale nie chcę tego komentować, bo w końcu powiedział po długim czasie, że on na elektryce się nie zna... i zabrałem od niego do elektronika (spec polecony przez jeden z autoryzowanych serwisów)
5. Elektronik: diagnoza + wymiana silniczków wybieraka + robocizna = ok. 800zł (2008 rok); czas naprawy 2-3 dni
Podsumowanie:
Masz z tym problem, znajdź elektryka-elektronika zaopatrzonego w sprzęt do diagnostyki aut marki Opel. Niech sprawdzi silniczki wybieraka. Unikaj też elektryków bez sprzętu diagnostycznego, bo nic nie zdziałają w samochodach, gdzie jest komputer, szkoda Waszego czasu :)))))
Komentarze
info@auto-iskra.ru
Thank you very much!
Mam ten sam problem z corsa c ,bardzo proszę o namiar na fachowca który będzie potrafił sobie z tym poradzić z Warszawy lub okolic. sasza2008@interia.eu
jozwa1970 (na)gmail.com
Firma się nazywa autoprog tel. 696141466 - szczerze polecam
Tymczasem zastanawia mnie, kto był tak głupi, by powierzyć prawo do reprezentowania konkretnych koncernów samochodowych facetom, którzy nie mają pojęcia o tym, że w Autoryzowanej Stacji Obsługi Samochodów należy zatrudniać fachowców wszelkich specjalności niezbędnych do usunięcia każdej usterki? Jeśli samochód nie może być naprawiony, powinien być wymieniony na egzemplarz bez wad.
Punkty dealerskie i Autoryzowane Stacje Obsługi wymyślił Henry Ford I na początku ubiegłego stulecia. Prawo do sprzedaży i obsługi jego samochodów mieli tylko doświadczeni mechanicy, którzy uprzednio przeszli pomyślnie próbę na wszystkich stanowiskach przy taśmie produkcyjnej w jego fabryce.
Polski mechanik o automacie:
"panie nie kupuj pan tego, bo to zbyt skomplikowane urządzenie i nikt panu tego nie naprawi!"
Najgłupszy amerykański mechanik naprawia automat w przydrożnym warsztacie przy stacji benzynowej.
Wniosek?:
Polski mechanik jest głupszy od tego najgłupszego z Ameryki.
Moje zdanie?
Automat klasyczny, to prymitywne urządzenie na które składa się:
1. Przekładnia hydrokinetyczna, która w obudowie mieści dwie ułożyskowane turbiny. Ułożyskowane, bo się kręcą. Jedna z nich ma też tak zwane "wolne koło".
2. Mechaniczna skrzynka biegów (planetarna).
3. Zestaw kilku elektrozaworów (ilość zależy od ilości biegów)
4. Komputerek, który tym wszystkim zarządza.
Polski mechanik naprawia toto metodą prób i błędów. Kiedy już wymieni wszystko, co da się wymienić i zainkasuje więcej niż za nową skrzynię biegów, to albo toto działa, albo toto nie działa i trzeba szukać innego mechanika.
Polski mechanik jest zbyt głupi, by znać się na elektronice i nawet jeśli już wymieni wszystko, co trzeba wymienić, to nie potrafi i nie ma ku temu oprogramowania i sprzętu, by komputerek na nowo zaprogramować, a bez tego najlepsza nawet skrzynia automatyczna nie będzie działała prawidłowo.
Opinie o skomplikowanej budowie tego urządzenia powtarzają w massmediach redaktorzy po polonistyce, którzy "fachowcom" wierzą na słowo.
Pytam:
Dlaczego polski mechanik jest tak głupi?
Odpowiadam:
Polski mechanik nie może być mądry, bo w Technikach samochodowych uczą głupi faceci z mgr. inż. przed nazwiskiem. Podobno uczyć idzie ten, kto nie nadaje się do wykonywania swego zawodu, a jak nie sprawdzi się jako nauczyciel, to się go zrobi dyrektorem szkoły, jak się nie sprawdzi na tym stanowisku, to awansuje się go na inspektora, albo nawet na kuratora. W ostateczności może nawet skończyć, jako minister oświaty.
Sterownik podobno naprawiony, uklad wybierajacy biegi podobno tez(przez firme easytronic), samochod nadal nie jezdzi,serwis opla nie moze zaprogramowac sterownika. aejsmund@web.de
z góry serdecznie dziękuję
Niestety mam ten sam problem, moze ktos zna namiary gdzie bym mogla w Lodzi znalezc takiego fachowca, ewentualnie okolice Lodz. Prosze o maila
aejsmund@web.de
http://mapa.targeo.pl/szukaj/Auto-Serwis-Niedzwiecki?print
Proszę o info na maila: lemiz@wp.pl
Proszę o info na prywatnego maila: megasek(małpa)poczta.onet.pl
Proszę o info na prywatnego maila: megasek(małpa)poczta.onet.pl
zdaje sie ze mam podobny problem i nikt nie chce mi tego naprawic.
Mozna na priv: msregs1 (na) gmail.com