Witam! dwa tygodnie temu kupiłem Opla Corsę 1.0 1998r. właściciel mówił, że samochód gaśnie a po 15 min odpala normalnie. pojechalem do elektryka i wymienił mi przepływomierz i poruszał czujnikiem położenia wału korbowego. auto odpalało bez problemu. po ok 4 dniach okazało się, że znowu jest coś nie tak. gdy rano wyjeżdżałem to odpalał normalnie ale gdy stawałem gdzieś na mieście na ok 30-40 min i potem chciałem odpalić samochód to on kręcił rozrusznikiem ale nie zaskakiwał, i wtedy musiałem czekać 15-20 min i odpalał od razu. ale dzisiaj coś mu odbiło, zgasł no i czekałem 20 min, odpalil normalnie, a po 50m zgasł(zaświeciła się kontrolka przepływomierza i zgasł automatycznie). odczekałem znów jakiś czas, odpalił ale po chwili zaświeciła sie znów ta kontrolka i zgasł. nie wiem co to może być. Czujnik położenia wału korbowego do wymiany czy komputer...? może ktoś z Was miał taki problem ze swoim autem? pomóżcie...
mam corse c z 2002r 1,2 motor . występuje taki problem ze wspomaganiem które jest elektryczne.w lewo stronę skręca bardzo lekko a w prawo ciężej. może spotkał się ktoś z takim zjawiskiem i coś podpowiedział. z góry dziękuje
USTERKA EPS!!
Witam mam taki sam problem:( u mojej Krysi 1.0 12v 97 r .Objawy takie same jak u większosći użytkowników corsinki.Zakupiłem kabel obd2 do opla,aby sprawdzić eps ,ale nie moge się polączyć z sterownikiem eps-u.Wszystkie inne podzespoły odpowiadają bezproblemowo.Może ktoś wie co w pierwszej kolejności należy sprawdzic???
Ja również wiem, dzisiaj udało mi się to naprawić ;) Tekst który mi pomógł był w języku angielskim a że znam ten język raczej dobrze pokusiłem się o naprawę i udało się ;). Jeśli ktoś chciałby tekst w języku angielskim proszę pisać na txbvlde@jadamspam.pl (sorki za alias antyspamowy ale wole nie podawać oryginalnego maila)
Popieram EPS jest do bani.W lewo sciaga a w prawo blokuje jak w traktorze ale po wymianie łozysk w przekladi i likwidacji luzow.Skreca samo w prawo(autopilot);)czujnik trzeba zobaczyć!
Podpinam się pod temat, w mojej corsinie 1.2 problem występuje indentyczny. Sporo czytałem już o kącie skrętu nie mniej jednak prosiłbym kolegę Zibi`ego o rozszerzenie wątku z kalibracją czujnika kątu. z góry wielkie dzięki :)
w lewo wspomaga mocniej niż w prawo - przy wolnej jeździe samochód znosi na lewo - nie jest to wina źle ustawionej zbieżności - po wyjęciu bezpiecznika EPS problemu nie ma.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu