- Autor: alvaro7
- Kategoria: układ napędowy
Objawem uszkodzenia jest wyczuwalny bardzo słaby dolny zakres obrotów aż do momentu włączenia turbosprężarki, silnik jest "zamulony" mamy wrażenie, że "nie przyspiesza" aż do uzyskania obrotów w granicach 2500. Czasami również pojawia się błąd (samochód z kluczykiem) po odczytaniu błedów przy pomocy narzędzi diagnostycznych opis błędu "wadliwe działanie nastawnika klap wirowych".
Bardzo szybko problem można zdiagnozować po zdjęciu plastikowej górnej osłony silnika - w większości przypadków listwa odpowiadająca za prawidłowe działanie klapek wirowych leży sobie gdzieś na kolektorze a same klapki nie są w ogóle sterowane. Okazuje się, że nie sama listwa jest przyczyną problemu a wadliwie wykonane mocowanie klapek, oraz brak jakiegokolwiek łożyskowania tych elementów. Gdy nas to dotknie pozostaje:
? Wymiana kolektora (dość kosztowna sprawa), lub
? Regeneracja kolektora (opanowana przez m.in. jabolkg z vectraklub.pl), lub
? Poruszanie się autem w takim stanie jak jest (czyli muł).
Komentarze