W środku mam wiecznie zaparowane szyby. Sprawdziłem wentylacje, wymieniłem filtry, próbowałem używać środków anty parujących. Pomaga jedynie uchylone okno.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 79
Nie wystąpiła: 5
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Zawisza
8 lat temu
1
Sprawdźcie jeszcze kapsle w podwoziu. U mnie w astrze G kombi zaczynało parować jak włączałem nawiew na nogi. Jak byłem na przeglądzie diagnosta sprawdzając numery podwozia (znajdują się w nogach u pasażera) stwierdził że gąbka "pod nogami" jest mokra. Postanowiłem sprawdzić skąd owa woda się bierze. Wykręciłem fotel i podniosłem wykładzinę. Okazało się że pod nogami pasażera z przodu była całkiem nasączona wodą, a i z tyłu była trochę nasączona. Okazało się że 2 z 8 kapsli znajdujących się w podwoziu (4 po lewej stronie auta 4 po prawej) puszczał wodę. Jeden z nich był całkiem odetkany a jeden rozszczelniony. Wyczyszczenie i posmarowanie silikonem załatwiło sprawę. Parowała jak puszczałem ciepło na nogi bo kanał nawiewu na "tylne nogi" znajduje się pod ową gąbką. Jak była mokra a kanał robił się ciepły siłą rzeczy parowało. Kapsle można sprawdzić bez zdejmowania wykładziny. Wystarczy wjechać na kanał i zajrzeć od spodu. Kapsle mają około 5cm średnicy 1 z przodu 3 z tyłu tak z lewej i z prawej strony.
Witam , może to co napisze pomoże komuś .Mialem ten problem od lat , nie jeden mechanik myslal co moze byc . Tylko u mnie tak sie dzialo ze przy mechaniku było zawsze ok , nic sie nie dzialo , smieszne ale prawdziwe . A ja po trzech minutach jazdy g... no widzialem , tak mi okna parowały , myslalem juz o jakims pochłaniaczu wilgoci , ale takowego do auta nie ma .
Dzis rozebralem calosc i zaczolem obserwowac co sie dzieje , przy wentylatorze jest taka mala puszka , obudowa malego silnika jak sie zorientowałem , naped jej otwiera lub zamyka klape powietrza znajdujaca sie pod podszybiem , rozebralem dotknolem klapki tej , no i rozlecial sie ten wałek , automatycznie klapka poszła na dół , . Do zeczy bo moze za duzo pisze , ten maly silnik u mnie chodzil non stop poprostu sprzegielko chyba sie rozlecialo , wypiolem wtyczke , bo chodzil czy byl przycisk wcisniety czy nie , non stop dzialal ,. Jest ok . Moze komus pomoge tym spostrzezeniem , oby . Pozdrawiam
Potwierdzam doniesienia o odwrotnym działaniu klapki obiegu zewnętrznego (jako skutek błędnego montarzu). Wystarczy zamienić dwa kabelki we wtyczce silniczka otwierającego klapkę (za schowkiem pasażera).
U mnie masakra. Filtry oba wymienione, wody pod dywanikami nie ma, mechanizm obiegu działa poprawnie, jeśli jest poniżej 5 st. C osuszacz się nie załączy z klimy i wtedy jest katastrofa i do tego stopnia że w samochodzie wożę ściągaczkę do szyb. Co mam jeszcze sprawdzić?! Podsufitka też sucha..
W mojej Astrze G nie ma cięgna do klapki wentylatora a silniczek znajduje się bezpośrednio przy klapce. I ten właśnie się przyciął na obiegu wewnętrznym. Zastanawiam się dlaczego po wyciągnięciu silniczka ten cały czas się obraca i co go powinno wyłączać. Niestety po dołożeniu go do klapki po kilku ruchach zacina się znowu więc po ustawieniu na obiegu zewn.odpiąłem kostkę. Acha i jeszcze pomylone kierunki bo po włączeniu obiegu wewn. klapka ustawia się na zewnętrzny iodwrotnie.
dziękuję panowie problem rozwiązany. Wszyscy którzy pisali o obiegu zamkniętym mieli racje. Zdziwiło mnie to bardzo gdyż kiedyś już raz naprawiałem już ten silniczek. Prawda jest taka że klej w silniczku na którym trzymają się magnesy rozpuszcza się pod wpływem ciepła. Wałek silniczka staje w miejscu i nie otwiera/zamyka klapki obiegu wew. Problem rozwiązałem wypinając wtyczkę od sterownika. Jeżdżę na obiegu otwartym. Pozdrawiam!
Witam! Mam pytanie czy w astrze f ten mechanizm starujacy powietrzem jest w tym samym miejscu co w G? Bo tak mi paruja szyby ze juz mam dosc tego auta?
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.
aro,szarek klima osusza powietrze gdy chłodzi. Jeśli dalej zaparowują to znaczy że masz wilgoć w samochodzie,należy sprawdzić pod dywanikami,bywa,że przecieka z podszybia itp.
Druga Astra (G i H) i problem podobny, nie jest łatwo pozbyć się zaparowania. Auta serwisowane w ASO, filtry wymieniane, kłopot ten sam. Tak klima i ogrzewanie na full pomaga, tak jak seta na wrzody żołądka. Ostra kuracja.
"po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót"
Ja znalazłem kiedyś info na dobrym forum Astry, że po kilku latach Opel/GM przyznał, że były błędnie montowane pewne serie zestawów przycisk/silniczek -- tzn. działały na odwrót (zapalona lampka obiegu zewn. a obieg zewn., zgaszona lampka a obieg wewn.).
Weźcie to pod uwagę :)
A schowek i tak czasem trzeba odkręcić (do 6 śrub typu Turx) żeby wymienić filtr p-pyłkowy...
u mnie zawsze tylko wymieniałem tylko filtr przeciw pyłowy który znajduje się pod prawym schowkiem i potem jest już dobrze dopuki się znowu nie zawali filter
Dokładnie , pod schowkiem jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ... zewnętrzny i wewnętrzny po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót , albo się zacina w pozycji obieg wewnętrzny i szyby muszą parować - nie ma mocnych .
Rada : tak długo naciskać przycisk aby silniczek otworzył obieg zewnętrzny i wyciągnąć kostkę sterującą z silniczka ... i po sprawie .
Różnica w ogrzewaniu tylko przy minus 20 stopniach i to właściwie niewielka , a szyby czyściutkie od momentu odpalenia
Co do piszczących zacisków tylnich kół .. macie racje .. ale sposób jest jeszcze prostszy : raz na miesiąc do myjni ręcznej ...( bezdotykowej ) i poświęcić 2 zł włożyć lance z proszkiem w koło przez otwory w feldze i sruuuu a potem woskiem i jeszcze raz sruuuu :) po kłopocie ...
należy odkręcić schowek i zamknąć pokrywę wentylatora(taka w kształcie kopuły)ja tak zrobiłem i w moim kombiaku nawet tylne szyby nie parują a wcześniej pomagało tylko otwarte okno
Panowie jeśli wam parują szyby, odkręćcie prawy schowek i zobaczcie czy cięgło pokrywy wentylatora ( nadmuch wewnętrzny, lub zewnętrzny) nie wyskoczył z gniazda
tez mi parowaly szyby tej zimy padl mi aku wymienilem wczesniej mialem aku GM 55ah 255a a wymienilem na centra 54ah 520a i od tamtej pory niemam pary nawet na tylnich bocznych szybach a wczesniej doslownie mleko na szybie albo jazda na klimie ale tak czy innaczej para byla na przedniej szybie a po wymianie aku cziplo w polowie predkosc na 2 pary zero
Też miałem ten problem.Wentylacja chodzi na obiegu wewnętrznym chociaż kontrolka diała poprawnie.Trzeba wymienić silniczek sterujący klapką od dmuchawy(zapomniałem fachowej nazwy).
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu