- Autor: surfen
- Kategoria: silnik
Silnik zimny (ciepły tym bardziej) uruchamia się bez problemów i przez chwilę działa poprawnie, ale po kilku minutach pracy zaczyna nierówno pracować na biegu jałowym (wachanie obrotów okresowo co ok. 0.5-4s), gaśnie. Po rozgrzaniu do temp. 90 st. wszystko wraca do normy (od ok. 80-85st. już praktycznie nie zauważam falowania). Natomiast gdy wyłączę silnik na ok. 20-60 minut, po ponownym uruchomieniu silnik pracuje jeszcze gorzej niż przy lekko nagrzanym silniku. Innych objawów poza wymienionymi nie zauważyłem.
Kontrolka Check-Engine nie zapala się, brak zarejestrowanych błędów w komputerze. Usterka pojawiła się krótko (ok. miesiąc) po ostatniej wymianie oleju, filtru oleju i powietrza (zapowietrzenie?) - początkowo było to prawie niezauważalne ale wraz z upływem czasu jest coraz gorzej. Niedawno (po pojawieniu się problemu) był wymieniany akumulator, filtr paliwa (była w nim woda), 1 padnięta świeca, ...
Wg licznika przejechane 90000 km.
Jak narazie w kręgu podejrzeń są:
1. sterownik pompy paliwa
2. czujnik temperatury cieczy
3. wtryskiwacze
4. pompa paliwa
Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Średni koszt
przejechania 100 km
23,00 zł
Okazało się że:
1. Rolka rozrządu była lekko wygięta
2. Filtry powietrza i paliwa były zasyfione - wymieniono
3. Przepływomierz i EGR były zasyfione - wyczyszczono
4. uszczelniacz wału (lekkie pocenie się silnika) - wymieniono
Co do punktu 2 to inny mechanik (podobno) wymienił mi je jakieś 10000 temu (po pojawieniu się objawów) i nie miało to wtedy żadnego wpływu. Skoro wymienione to nie brałem ich pod uwagę. Cóż nastepnym razem chyba wymienie sam żeby mieć pewność..