jak jade na 2 lub 3 na mniejszym gazie okolo 50 do 60 km lub mniej to szarpie tak jakby paliwa nie bylo ale jest bo jak wcisne wiecej gazu i jade szybciej to jest ok .
Komentarze
~michaellll
6 lat temu
32
Witam mam astrę 2 bertone, gdy ruszam są stuki w zawieszeniu, i podczas jazdy przy zmienianiu biegów, nie mam pojęcia co to może być, silnik 1.8 16v, proszę o radę...
Witam u mnie podobny problem auto szarpie najbardziej powyzej 2 tys obrotow jestem po wymianie swiec kabli i cewki zapłonowej ( dwukrotnie bo nowa po 3 miesiącach padła ) i nie wiem co dalej macie jakies pomysły ?
Witam wszystkich posiadam astrę 1,6 16v .Kiedy kupiłem astrę przez dwa miesiące wszystko było ok .Później usterki zaczęły się pokazywać. Egr , pompa paliwa , klima itd.Ale najgorsze był szarpanie .Męczyłem się z tym przez dwa mięsiące .Byłem u mechanika który podłączył astrę pod komputer i nic nie pokazywało .Po jakimś czasie szarpanie było co raz mocniejsze i bardziej denerwujące .Mechanik doszedł po czasie że problem leży po stronie cewki zapłonowej .Po wymianie było wszystko ok ,zero szarpania silnik równo pracował . Cewka jest bardzo droga , więc kupiłem używaną .Nie dawno znowu do samo co jadę autem szarpie .Myślałęm że nie może być do cewka po jak do możliwe że po roku już awaria .Kupiłem świece .Mechanik powiedział że jeśli po wymianie świec nic się nie zmieni do bedzię napewno kupić nową cewkę , nie używaną .Co się okazało jedna cewna .Nie którzy piszą że np.egr .Egr jest to reduktor spalania jeśli masz uszkodzany wiecej pali .Lepiej wymienić, nie zaślepiać .Tak samo uszczelka pod głowicą , jeśli szybko znika ci płyn chłodniczy jest do awaria głowic .Astra jest świetnym autem , koszt naprawy nie jest drogi , ale np .cewka ma swoją cenę .
Witam. Umnie w silniku 1.6 16v 2000r jest to samo. tzn szarpie w mimencie dodania gazu i w momencie odjecia. a przy ok 2tys obrotów tak jakby go ncos blokowało. wymieniłem pół silnika i nic. egr tez mi wymienili i wyczyscili przepustnice. po ok 500 km problem wrócił. zauważyłem jedną rzecz. jak jest ciepło powyżej 8 stopni to po krótkim czasie zapapla sie czek i jest tak jak powinno byc. czyli nie szarpie i moc powraca. a teraz jak temperatura spadła czek nie chce sie zapalic i szarpie przy dodawaniu gazu. masakra. pomocy bo mechanicy mnie zjedzą
Miałem to samo. Astra G 1,4 silnik X14XE 1999r. Wymieniłem filtry paliwa i powietrza,świece, zmieniłem stację benzynową - b.z. Po wymianie modułu zapłonowego jak ręką odjął. Po zwolnieniu na skrzyżowaniu, odchodzę jak orzeł na 3 biegu dodając gazu. Samochód dostał skrzydeł!!!
zawór egr był czyszczony i po przejechaniu 500 km problemy wróciły i raczej mnie tez czeka wymiana zaworu egr .... objawy w moim aucie to: brak mocy , szarpanie przy przyspieszaniu , auto nie chce jechać wiecej niż 120 km/h , głosna praca tłumika (pierdzenie) , śmierdzące spaliny ... spróbuje jeszcze wymoczyć zawór w benzynie ( tylko częśc mechaniczną) bo podobno coś tam pomaga lepiej niż tylko samo czyszczenie
ej..ja wyczyscilem zawor erg zmontowalem na silikonie wysokostopniowym,wymienilem swiece i dalem w piz....d..pokrztusila sie,zadlawila i jej przeszlo...pozdrawiam...1.6 16v 101 km
astra2000 - jeśli nic nie zmienili to niestety od strony przegrody. Bardzo niewygodny dostęp. Teraz mam 1.4 16v i jest przy głowicy - minuta i zdemontowany.
ja to tak mam jak przyspieszam powoli to skacze obrotomierz a jak jade 30 na gogzine i puszcze noge z gazu to szarbie jakby sam dodawal gazu i puszczał
szarpanie silnika przy dodawaniu gazu wymienilem egr problem pozostal cewki zalatwily problem temperatura nagrzewa je brak ich chlodzenia przegrzewaja sie
Witam Miałem problem w mojej astrze g 1.6 16 v 99r. Zaczynała szarpac przy dodoawaniu gazu przy lekko rozgrzenym silniku. A na zimnym prosto z garażu było ok Ale to trwało 2 km Dodaje ze ma na gaz Sekwencja Ale i na gazie było to samo.Okazało się że wymiana cewki zapłonowej rozwiązała problem Pozdrawiam wszystkich
Witam u mnie ten sam problem walczę z nim już miesiąc i nic. Wymieniona uszczelka pod głowicą, nowe świece ngk, przewody bosch, podciśnienia sprawdzone, filtry też. I nadal szarpie na każdym biegu przy równej jeździe a jak tylko dodam gazu to wszystko ok., przyśpiesza i nie szarpie. Komputer podłączany i żadnych błędów nie ma z gazem też wszystko niby ok.
mam podobny problem i po podłaczeniu do komputera pokazywał mi uszkodzenie czujnika wałku rozrzadu , kupiłem nowy czujnik i jest bez zmian i dalej pokazuje awarie czujnika wałka rozrządu , wymieniłem swiece na nowe i dalej to samo tzn zaraz po wymianie było OK , ale to na kilkanascie km wymieniłem znowu swiece na trzy elektrodowe i dopiero nastapiła lekka poprawa wspomne ze robiłem wszystko jak pisali koledzy wczesniej i dalej nie wiem co jest , moze ma ktos inne propozycje bardzo prosze o pomoc bo kasy brak , a problem dalej jest
witam ponownie ja już uporałem się z problemem, na początku odłączyłem EGR od zasilania i dało to skutek ale na krótki czas, po przejechaniu 200 km problem powoli powrócił szarpał ale mniej i czasami gasł na biegu jałowym. Następnie próbowałem zaślepić EGR ale zawór musi być sprawny i niestety nie wyszło, poza tym w silnikach bezynowych zaślepienie EGR powoduje ze komputer pokazuje błąd i nadal jest problem który z czasem narasta czyli w skrócie nie polecam zaślepianie EGR. Zaślepienie EGR jest skuteczne w 100% tylko w dizlu. Sprawdzałem też ceny nowego zaworu i cena jest różna od 350 zł do 750zł w zależności od firmy produkującej zamiennik, orginał tylko serwis. Kupiłem używany niby w stanie dobrym ale był nie wiele lepszym od mojego, w końcu dowiedziałem się ze można wyczyścić stary i będzie działać dalej przez jakiś czas jak długo to nie wiem ale spróbowałem i po 3 dniowej kompieli zaworu w rozpuszczalniku wysuszyłem i założyłem ponownie i jak narazie dział bez żadnego problemu. pozdro
witam mam opla astra 1,6 16v 2002 r. mam podobny problem do waszego przy ruszaniu szarpie, czasem podczas jazdy. wymieniłem świece zapłonowe i cewkę ale problem nie znikną. przeczytałem wasze wypowiedzi i odłączyłem zawór EGR jak narazie wszystko jest ok. Mam zamiar wymienić ten zawór na nowy ale tylko na orginalny bo zamiennik po jakimś czasie nie działa prawidłowo i problem powraca. Będę informować o przebiegu naprawy !!!
Mam podobną sytuację z Astrą 1,4 16V 2001r na kompie wyskoczył błąd potencjometru gazu ale go wymieniłem i dalej jest słabo póżniej błąd przepustnicy ale wyczyściłem, byłem u gazowników twierdza że jest ok a autkiem mi szarpie i świeci sie kontrolka serwisowa :( pomocy bo mi sie kaska kończy na podłączanie za każym razem do kompa
mam podobny problem z moja astra 1,6-16V wymieniłem już cewkę zapłonową dalej szarpało kolega powiedział ze miał coś takiego przy swoim i wymienił czujnik temp. kłopot znikł u niego a w moim przypadku przepaśc mysle ze u mnie tez padł zawór ERG bo gdy go odłączyłem to autko smigało jak nowe. mysle ze to jest to ale nie jestem pewien może ktoś doradzi?????
Ja mialem identyczna sytuacje wymiana swiec nic nie dala.Pojechalem na komputer i gosc mowi ze nie ma zadnych bledow i nic nie widzi.Zostawilem samochod na dluzej u niego i doszedl do tego ze to zawor egr (czy co takiego podobno zwizane z ekologią)nowy kosztuje kilkaset zl wiec zrobil obejscie na tego co jest popsuty i autko smiga i wszystko jest ok
witam.mam dokladnie ten sam problem.opel astra2 rocznik 99, 1,6 16v benzyna...wpadlismy na pomysl wymiany swiec, ale nie pomoglo.teraz jest pomysl sprawdzic moduł zapłonowy,ale to wszystko intuicja....prosze o pomoc!
Komentarze