Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Adrian
7 lat temu
10
W większości tych problemów pomaga wymiana czujnika temperatury płynu chłodniczego. Uszkodzony czujnik objawia się dużym spalaniem, szarpaniem, gaśnięciem przy dojeździe do punktu np. Świateł. Również wysokimi obrotami które są uciążliwe. U mnie wymiana pomogła, ale na chwilę bo zakupiłem chiński zamiennik. I taka rada, jak coś montować to dobrej firmy. Nie ma co oszczędzać.
witam ja już zrobiłem co się dało uszczelki czujniki silnik krokowy itd. przepatrzyłem całą instalacje nie było przejścia ze sterownika na silnik krokowy i nieraz było dobrze a nieraz wchodził nawet 5tys obr a teraz chodzi jak marzenie
witam w mojej asterce 1.6 8v mam problem a mianowicie , gdy silnik jest zimny wszystko chodzi jak trzeba ale jak sie zagrzeje dajmy na to po 10 km zgaszę go i odpalam na nowo nie równo pracuje silknik , skaczą obroty do poniżej 1000 nawet nie da sie ruszać od razu trzeba poczekać z 5 minut dopóki sie nie ustatkują obroty , wymieniłem swiece silniczek krokowy filtr paliwa, nie mam pojecia co to moze być , pomoże ktoś ?
Ja mam taki problem, że na biegu jałowym aż czuć jak nierówno pracuje silnik. Wydaje mi się, że to mogą być świece, bo nie wymieniałem jeszcze. Dam znać czy to był powód świec.
A u mnie nie trzyma obrotów tylko na zimnym silniku. Wczoraj byłam na komputerze i kompletnie nic nie wyszło. Jest tak źle ze prawie nie mogę odpalić samochodu. Musze go gazować 2- 3 minuty żeby nie zgas. Ma ktoś jakis pomysł?
U mnie w oplu astra 1.6 po wymianie rozrządu też silnik miał bardzo nierówne obroty (za wysokie). Ten sam serwis gdzie wymieniałem rozrząd stwierdził że do wymiany mam silnik krokowy. Nie wierzyłem za bardzo i zacząłem sam szukać przyczyny. Okazało się że miałem nie dokręcony gaźnik. Silnik łapał lewe powietrze. Troche silikonu dało mu radę. chodzi jak zegarek.
pioo ja mam kumpla, co ma wszystkie klucze jakie do wymarzenia, nie jest mechanikiem z zawodu ale ma smykałkę. I lubi się babrać w smarach, i robi to naprawdę dobrze. Komplety kluczy za 500 800 zł, ma. Dla mnie to chore, bo nie prowadzi warsztatu, tylko tak dla siebie i znajomych. Można? Można. Jak Augustów i okolice, to mogę skontaktować. Mi za browara wymienił w Aśce gumy przegubu, ale to dla mnie :) A tak ceny jak uzna, generalnie tanio ale ma problem z czasem. Powiedział woli zrobić dobrze, posiedzieć dłużej, i mieć spokój, niż by ktoś mu 4litery zawracał.
witam. Na wstępie: auto ma nakulane uwaga 415tys. Jak kupiłem przy 412, chodziła jak złoto. Ostatnio coś ma z obrotami. wyjeżdżam, spoko, pyk gaz po kilku metrach (sekwencja, ustawiona na 15 stopni silnika) - reduktor nówka, gaziarz sam mi tak ustawił i dał gwarę na 2 lata. I tak. Dojeżdżam do skrzyżowania, luz, i obroty spadają do 500, i komp reaguje wybijając do 1500, albo nie zdąży i Asia gaśnie. Silnik 1,8 16V. Co jest? Po zmianie reduktora było git. A teraz Aśka od czasu do czasu kręci kilka sekund nim łapnie. A do tej pory z półobrotu. Teraz na zimno z półbobrotu, a po przejażcce grymasi i muszę kręcić dobre kilkia sekund. Jakby bena zeszła z układu. (Bo na benie odpala) Ale jak zimny, wkładam kluczyk, od razu kręce i z buta pali. Więc to nie to. Co mu kurde dolega?
Witam posiadam Astrę F 1.6 na jedno punktowym wtrysku. Od jakiegoś czasu pojawia się brak trzymania obrotów skacze z 1000do 1500 a nawet do 2000. Wymieniłem świece kable są tez do wymiany ale mimo to ma dziwne zachowanie raz chodzi normalnie a raz do du... Coś jeszcze podkrada prąd. Ma ktoś jakąś rade??
Do : witam mam astra 1.4 8v zawsze jak pracował miałem zaburzenia pracy silnika był to filtr powietrza świece bądź kopułka i palec po paru latach ten sam problem świece kopułka palec przewody nowe a problem wciąż może to masa a może cewka przerywa obroty
Przyczyna skoków obrotów (ślizgające się sprzęgło, bardzo możliwe, że niektóre z wcześniej wymienianych(usterek) także miało dodatkowo w tym swój udział)- kompletna wymiana sprzęgła wraz z linką pomogła:) koszt części 340zł (sprzęgło SACHS)- robocizna 130zł.
Uszczelniłem dolot,zaś krokowiec był czysty po wyjęciu, ale na wszelki wypadek go doczyściłem i otwór po nim. Wymieniłem filtr paliwa. Na dniach podmienię cewkę zapłonową w celu wykluczenia jej usterki (pomiary omomierzem po części wykryły nieprawidłowe parametry). jak wymiana cewki nie pomoże wymienię czujnik tepm. w kolektorze czy jak go tam zwą ;)
zaślepiłem egr i na jakiś czas pomogło. ale po wymianie filtra powietrza (wkładka K&N) problem wrócił - przypuszczam nieszczelność układu dolotowego - sprawdze to na dniach. Co do krokowca, to na jałowym jest wszystko ok - nic nie faluje ,wiec na razie wykluczam
Astra F 1.6 8v benzyna C16NZ.
Mam ów problem od jakiegoś czasu. Pojawia się i znika sporadycznie. Przy około 2500-3000 obrotów na 4 biegu silnik jakby wyje i nie ma takiej mocy jak normalnie.
Gdy pierwszy raz pojawił się ten problem (dodatkowo tyczył się także 3go biegu w tym samym zakresie obrotów) - wymieniłem świece, przewody i kopułkę rozdzielacza. Pomogło na dłuższy czas.
Ale problem powrócił znów - więc wyczyściłem EGR, wymieniłem termostat (bo padł), płyn chłodzący, przy okazji rozrząd, pompę wody (na SKF), filtr oleju, no i olej. Sprawdziłem stopień sprężania (mieści się w normie), check engine nic nie wykazał. Naprawa pomogła na jakiś czas.
Problem znów powrócił...
Zaślepię chyba EGR i wymienię filtr paliwa, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu