- Autor: ZONQ_MZ
- Kategoria: lpg
Jedynym i bardzo uciążliwym objawem jest gasnący silnik pracujący na LPG podczas jazdy na biegu jałowym. Np w sytuacji kiedy chcemy \"na luzie\" dotoczyć się na czerwone światła lub zmieniany jest bieg. Przyczyną usterki jest zbyt duża ilość powietrza dostająca się do kolektora ssącego przez co mieszanka gazowo powietrzna jest niewłaściwa i w efekcie czego silnik zaczyna szarpać, klekotać jak diesel lub od razu gaśnie. Usunięcie usterki wymaga usunięcia przelotki gumowej idącej od obudowy filtra powietrza i zastąpienia jej wężem gumowym podobnej średnicy i skierowanie dolotu węża w przeciwną stronę do kierunku jazdy (czyli w stronę kabiny). Chodzi o to, aby silnik sam zasysał sobie powietrze, tzn. tylko tyle ile potrzebuje ponieważ jego nadmiar wtłaczany siłą pędu auta powoduje podanie zbyt dużej ilości powietrza.
Komentarze