Szukaj

wolno schodzi na wolne obroty
Opel Astra F Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999

  • Autor: ~Marek_Q
  • Kategoria: silnik
Witam serdecznie.
Silnik dość wolno schodzi na wolne obroty. Po wejściu na ok 3000 obrotów zejście do 1000 zajmuje mu nawet 3-4 sekund. Sytuacja poprawia się po rozgrzaniu silnika ale cały czas jest to powolne schodzenie na właściwe obroty. Nie jest to wina linki od gazu, sprawdziłem bez linki i jest tak samo. Czy może to być wina silniczka krokowego?

Komentarze

A czy można wysypać węgiel i pozostawić puszkę pustą ?? Czy ten filter ma również wpływ na odpowietrzenie zbiornika paliwa, bo mam z tym problem. Ciągle w zbiorniku jest podciśnienie. Opel astra clasic kombi X14NZ z 1999r. Pozdrawiam Proszę o info GG 886644 rafbb@o2.pl
Odpowiedz
To czujnik położenia przepustnicy,jego koszt to ok 70zł.
Odpowiedz
Zaworek sterujący oparami paliwa musi być drożny i nie \"zawieszony\" co często się zdarza jeżeli \"łyknie\" sobie drobin węgla aktywowanego. Należy go zdemontować i podać na wejście (na zdemontowanym) 12V i wówczas można ocenić czy go \"słychać\" powinien wyraźnie \"pstrykać\" po podaniu napięcia jeżeli tak to można go zamontować z powrotem z swoje miejsce. (tlengo(małpa)o2.pl)
Odpowiedz
Oczywiście węgiel wsypujesz z powrotem!!!
Odpowiedz
Demontujesz pochłaniacz par paliwa, znajduje się w przypadku Astry F pod prawym przednim nadkolu (przy słupku drzwiowym) jest to plastikowa puszka. Wychodzą z niej trzy w niektórych modelach dwa przewody elastyczne. Po zdemontowaniu odcinasz dno dobrze idzie brzeszczotem do metalu :-). tylko ostrożnie tak aby Ci się nie wysypał węgiel aktywowany podczas przecinania. Następnie wysypujesz węgiel w bezpieczne miejsce. Wewnątrz demontujesz koło (coś w rodzaju koła rowerowego :-)) od spodu jak i od góry puszki jest gąbka która na 100% uległa zniszczeniu i przez nią przedostają się drobiny węgla które są zasysane do kolektora ssącego poprzez zawór. Wymieniasz tą gąbkę tylko UWAGA!!! musi być olejoodporna i składasz w odwrotnej kolejności. Dno puszki skleiłem silikonem można oczywiście pospawać. Aha przedmuchaj wszystkie przewody wychodzące od tego pochłaniacza. Jak masz pytania to PISZ śmiało tlego(małpa)o2.pl
Powodzenia.

Serwis Życzy sobie za wymianę 450 zł BEZ KOMENTARZA!
Odpowiedz
Witam
Chciałbym się podpiąć pod dany temat, ponieważ borykam się z takim samym problemem (przewód od pochłaniacza był zatkany drobinami węgla). Jeśli można, to prosiłbym o informację jak usprawnić dany pochłaniacz par paliwa. Pozdrawiam
Odpowiedz
Witam
Przyglądnij się zaworowi, który steruje oparami paliwa czy nie jest zablokowany drobinami węgla z pochłaniacza par paliwa. Jeżeli tak to masz do wymiany \"filtr\" -pochłaniacz oparów paliwa. Można go naprawić (serwisy tego nie wykonują) wiadomo lepiej skasować klienta odpowiednio. Jeżeli dalej borykasz się z tym problemem to się odezwij wytłumaczę Ci jak dobrać się do tego pochłaniacza.
Pozdrawiam
Odpowiedz
maxaux2
tak jak myslisz to bedzie krokówka
Odpowiedz
maxaux2
tak jak myslisz to bedzie krokówka
Odpowiedz
Opel Astra F Sedan