- Autor: ~DjLeo
- Kategoria: silnik
Na starcie jest ok. Po chwili lekkie wyczuwalne szarpniecie podczas jazdy delikatne zamulenie i świeci się kontrolka silnika. Trzeba zwrócić uwagę na dokładnie ten moment szarpnięcia delikatnego i zamulenia po czym natychmiast zapala się kontrolka silnika. Auto zamula pije więcej paliwa i nie chodzi płynnie silnik, falują obroty itp. Jeśli takie objawy to na 99% to uszkodzony zawór EGR. 3 możliwości
- wymiana (zalecana)
- zaślepienie (działa ale pali się kontrolka silnika i emisja spalin przekracza normę i auto nie przejdzie kontroli misiaczków)
- czyszczenie (skuteczne ale krótkotrwałe)
Wymiana:
- odkręcić osłonę silnika
- odpiąć czujnik od zaworu EGR
- odkręcić zawór EGR 2 śruby
- wymienić zawór EGR i przykręcić 2 śruby
- założyć osłonę silnika
Czas 5/10 minut
Dobrze jest wykasować błąd na komputerze ponieważ po wymianie będzie wisiał w pamięci.
Zaleca się wymianę
Średni koszt
przejechania 100 km
35,00 zł
Komentarze