Masz prawdopodobnie dwa problemy:
1. Dotyczący wskazań temperatury: Uszkodzony wskaźnik w liczniku (dość mało prawdopodobne), uszkodozny czujnik temeperatury płynu chłodzącego, lub po prostu przerwa na kablu. Łatwo wyeliminować przerwe na kablu lub wskaźnik - wystarczy odłączyć kable od czujnika i zewrzeć z masą. Jeśli wskaźnik temperatury od razu poleci w górę to trzeba winić sam czujnik temp.
2. Jeśli już w kilka minut po odpaleniu masz ciepłą chłodnicę to wskazuje na uszkodzenie termostatu - płyn krąży ciągle w dużym obiegu. Powoduje to niedogrzanie silnika i wzrost spalania.
Możliwe nawet, że wskaźnik, czujnik i kable masz OK, ale z powodu niskich temepratur i zepsutego termostatu silnki nie nagrzewa się powyżej 50 st i dlatego wskazówka temperatury ani drgnie...
1. Dotyczący wskazań temperatury: Uszkodzony wskaźnik w liczniku (dość mało prawdopodobne), uszkodozny czujnik temeperatury płynu chłodzącego, lub po prostu przerwa na kablu. Łatwo wyeliminować przerwe na kablu lub wskaźnik - wystarczy odłączyć kable od czujnika i zewrzeć z masą. Jeśli wskaźnik temperatury od razu poleci w górę to trzeba winić sam czujnik temp.
2. Jeśli już w kilka minut po odpaleniu masz ciepłą chłodnicę to wskazuje na uszkodzenie termostatu - płyn krąży ciągle w dużym obiegu. Powoduje to niedogrzanie silnika i wzrost spalania.
Możliwe nawet, że wskaźnik, czujnik i kable masz OK, ale z powodu niskich temepratur i zepsutego termostatu silnki nie nagrzewa się powyżej 50 st i dlatego wskazówka temperatury ani drgnie...