3 - cylindrowy silnik nie musi pracować głośno.
Miałem Tico, silnik 3-cylindrowy, poj 800cm, przebieg 100 tys, cicha praca, żadnych wycieków, bardzo cichy, brak dolewek oleju.
Mam Agilę, silnik 3-cylindrowy, poj 973cm, przebieg 119 tys, wymieniony rozrząd, trochę mniej chałasuje niż przed wymianą ale dalej bardzo głośny, nie cieknie olej ale zużycie ok 1l na 500km, Jest to najgorszy silnik z jakim miałem do czynienia. Jeździłem, Wartburgiem 900cm z roku 1955, Maluchem 600cm z roku1977, dwoma Maluchami 650cm, Poloneżem 1500cm, Tico 800cm, Suzuki Wagon R+ 1300cm, Fiatem Sedici 1900cm JTD, Agila 1,0.
Były to oczywiście moje prywatne samochody. Nigdy więcej nie kupię już takiego gówna jak OPEL.
witam mam ten sam problem ... niestety jest wada łańcucha rozrzadu - po prostu sie wyciąga piewsza wymiana po 45 tys km teraz czeka mnie następna po 100 pozdr
Witam.
Kupiłem agile 1.2 16V ecotec 2001r 122tyś km. Gdy jest zimna silnik pracuje cicho, a gdy się dobrze nagrzeje klekocze jak diesel(głośno tyka). Najgłośniej było słychać jak wszedłem pod samochód. I mam pytanie: co może być powodem tego głośnego klekotania bądź tykania???
Z góry za pomoc dziękuję.
Pozdrawiam.
trójcylindrowiec ze względu na złe wyrównoważenie mas w układzie korbowo-tłokowym z natury jest hałaśliwy ale odczuwa się to głównie na biegu jałowym, natomiast częstą przypadłością bywa nadmiernie wyciągający się łańcuszek rozrządu, w moim egzemplarzu z 2000r po około 170 tys przebiegu bardzo mocno hałasował ale po wymianie silnik poza biegiem jałowym znowu jest relatywnie cichy
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu