Szukaj

Zmniejszona moc, niskie obroty.
Nissan Micra II 1.0 i 16V 54KM 40kW 1992-2000

  • Autor: roman17
  • Kategoria: układ napędowy
Od wczoraj dzieje się coś niedobrego z moja Micrą. Otóż "gubi" ona obroty. Jest niby normalnie ale od czasu do czasu coś ją tłamsi, obroty na 2-3 sekundy spadają i znów zaskakuje i jedzie normalnie. Przy przejechaniu ok. 50 km sytuacja miała miejsce 3 razy. Najbardziej daje się to odczuć na 3 biegu, który do tej pory był najmocniejszy w moim aucie. Co to może być? Trzymając samochód na luzie też ma miejsce to samo. Pyrka, pyrka na moment "bu, bu, bu" już prawie zgaśnie ale zaskoczy i dalej śmiga. Domyśla się może ktoś co to może być?

Komentarze

Do wczoraj miałem identyczny problem, auto raz wkręcało się po wyżej 3000obr/min a raz blokowało na 2-3000obr/min, u mnie było to spowodowane wadliwym działaniem przepływomierza w przepustnicy (przepływomierz jest elementem stałym przepustnicy), jeżeli auto ma tylko problem wkręcić się powyżej 3000obr/min zalecałbym wymienić przepustnicę na używaną ze sprawnym przepływomierzem. Jeżeli auto gaśnie to zalecam poprawienie lutów wtyczki przepływomierza, w tym celu z bocznej zaślepki zeskrobujemy stary silikon, zdejmujemy dekielek i upewniamy się że jest prawidłowe przejście pomiędzy kostką (3pinowaboczna wkręcona w przepustnicę) a płytką elektroniczną przepływomierza.
Odpowiedz
Ewentualnie jeżeli chcesz mieć pewność że to przepływomierz wariuje to upewnij się że silniczek krokowy prawidłowo się domyka oraz czy jego ring jest prawidłowo założony i nie uszkodzony (silniczek krokowy jest od przodu przepustnicy (od strony wtrysków, do niego jest podpięta z tego co pamiętam 5 czy 6 linowa kostka). W ostateczności obstawiałbym czujnik położenia przepustnicy (wkręcony od strony zaślepki przepływomierza)
Odpowiedz
Czujnik położenia wału. Może powodować później gaśnięcie silnika (czasem pomagało zresetowanie komputera przez zdjęcie na chwilę zacisków akumulatora).
Odpowiedz
Konto usunięte #54928931
znajomy posiadał almere chyba 1.6 2000r jakoś tak, podobny przypadek z obrotami, wymienił przepływomierz za 500zł a okazało sie że kabel jeden który idzie w przepływkę jest złamany. w mojej primerze obroty skakały ponieważ krokowy się zacinał i nie zamykał otworu. Jak nissan to wzystko jasne na AutoCentrum :)
Odpowiedz
wildpolish
nie sposob sie nie zgodzic z lysy1233, moze jeszcze tylko na poczatek podkrecilbym nieco wyzej obroty biegu jalowego i zobaczyl czy nadal bedzie falowac. Na tlamszenie i brak mocy zmiana filtru paliwa i powietrza na dzien dobry zanim zaczniesz sie brac za grubsze rzeczy
Odpowiedz
lysy1233
Ja bym zaczął od umycia przepustnicy, krokowca i przepływomierza, jeśli takowe ustrojstwo posiadasz...
Odpowiedz
Nissan Micra II