Szukaj

Szarpanie.
Nissan Almera I Sedan 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000

  • Autor: ~Lothid
  • Kategoria: silnik
Witam.
Mój Nissan ma dziwną przypadłość. Podczas jazdy, gdy obroty są na poziomie ok. 1500 obr/min samochód tak szarpie, że \"wymusza\" dodawanie gazu, bądź wciskanie pedału sprzęgła. Jest tak na każdym biegu, ale gdy trzyma się obroty na poziomie >2000 obr/min jest w porządku.
Napisałem, że to dziwna przypadłość bowiem szukałem trochę w internecie i nie znalazłem takiego problemu. W serwisie Nissana powiedzieli, że trzeba wymienić wtrysk sterujący - lecz absolutnie nic to nie dało. W takim razie polecili wymienić pompę paliwową. Jednak taka zabawa w wymienianie części to droga zabawa i mam nadzieję, że może ktoś wie w czym może być problem.
Często widziałem takie porady do podobnych problemów, więc z góry piszę, że filtr paliwa był wymieniany.
Pozdrawiam

Komentarze

Jeśli masz pedał gazu bez linki (elektr) może być tam problem tak jak było u mnie
Odpowiedz
Mam to samo... przy obrotach ok 1500, gdy puści się pedał gazu czuć szarpnięcie. Obroty jałowe przy wciśnietym sprzęgle są na poziomie 900, po czym po chwili spadają na 600-700.
Odpowiedz
damien_r ma rację, problem z szarpaniem pewnie jest związany z falowaniem obrotów o którym pisałeś, u mnie na 4 przy 1500 nic nie szarpie, powoli się zbiera od tej prędkości, na 5 też dałby radę ale go tak nie katuję, wolnossący diesel powinien bez problemu radzić sobie z niskimi obrotami, a wymianę pompy lub wtrysku trzeba poprzedzić diagnozą u specjalisty a nie w serwisie, panowie na oko coś tam stwierdzają nie badając pompy
Odpowiedz
damien_r
A u mnie nic nie szrpie choć tez jezdze na obrotach powyżej 2000 Gdy jednak przy spadaja ponizej 1500 nic takiego sie nie dzieje Poprostu auto wolniej sie zbiera i tyle ale bez zadnych nieprzyjemnych objawów wiec kolego tadziktadzik nie pisz tu o specyfikacjach silnika Ja nie wiem jaka moze byc tego przyczyna ale pisanie ze \"ja mam to samo i ze tak ma juz byc \" to jakas totalna bzdura
Odpowiedz
tadziktadzik
w moim nissanku mam to samo, myślę że jest to spowodowane po prostu zbyt niskimi obrotami silnika, fabryka zaleca zmianę biegów np z 4 na 5 przy minimalnej prędkości 75km/h, czyli przy obrotach rzędu 1800obr/min i wyższych i wtedy już nie czuć tego szarpania. Zalecam jazdę taką aby obroty nie spadały poniżej 2000. Taka jest specyfika tego silnika i żadna wymiana nic nie poprawi. Stare konstrukcje wolnossące tak mają.
Odpowiedz
Nissan Almera I Sedan