Przy skrętach w prawo z przodu samochodu dochodzą stuki. Nie mogę wyczuć z której strony. Proszę o poradę, co to może być i czy to może być coś poważnego ??!.
Komentarze
~Bronco
14 lat temu
0
Problem rozwiązany. Przy skręcaniu w prawo uszkodzony był lewy przegub. Zaryzykowałem z wymianą ale opłaciło się. Osłona była zerwana więc nie wiem ile czasu jeździłem w takim stanie. Podkreślam że żaden mechanik nie zdecydował się na wymianę przy takich objawach. Może komuś będzie to wskazówką. Pozdrawiam!
To może ja też się wypowiem. Szukam już jakiś czas, a mechanicy bardziej filozofują niż naprawiają. Jestem już głupi. Objaw: stukanie jak kołowrotek - ciężko wyczuć ale raczej lewy przód, głuchy dźwięk. Nasila się (wzrasta częstotliwość stuków i głośność) przy zwiększaniu prędkości, dodawaniu gazu. Na 1 biegu/ruszaniu nie ma, na luzie nie ma, przy hamowaniu silnikiem nie ma, przy hamowaniu nie ma. Dopiero gdy dodaję gazu np na 3-ce, 4-ce, tak przy prędkości ok 50km+ jazdy na wprost jest słyszalne. Przy skręcaniu w prawo to już bardzo mocno słychać cykliczne klepanie z lewej strony. Tylko gdy skręcam obciążając silnik (na niższych obrotach), np. skręcając pod górkę w prawo, 2-3 bieg. Skręcanie w lewo w żaden sposób nic nie puka. Jazda na wprost pod górkę również nasila stukanie. Mam wrażenie że występuje tylko przy odpowiednim obciążeniu osi. Jestem już chory. Tarcze i klocki mam zjechane do wymiany ale czy to może powodować? Przegub? Mechanicy mówią że przegub słychać nawet przy skręcaniu na placu na maksa. Tutaj muszę spełnić pewne warunki żeby było słychać. Proszę o możliwie rzetelne odpowiedzi i z góry dzięki.
Sprawdź poziom płynu do wspomagania (taki czarny pojemnik z nakrętką w lewym górnym rogu komory silnika). Jak gdzieś jest wyciek to w skrajnych skrętach go brakuje i wtedy pompa pracuje na sucho (stuka albo grzechocze). Obserwuj czy pod samochodem (okolice silnika) nie pojawiają się czerwone plamy. Taki kolor ma płyn ATF używany w układzie wspomagania kierownicy. Przeguby to osobny rozdział, ale moje mają 180 000 km i raz były dosmarowywane przy wymianie dolnych manszet. Sprawdz dolne manszety bo lubią pękać i po przegubie.
adi! nie badz taki mądry z tymi przebiegami! Jak na dziś nie ma problemu z jazdą na wprost nie znaczy że może jutro dziewczyna w środku nocy z 200 km. od domu nie zostanie na poboczu z wozem nie do jazdy! no chciałbym zobaczyć Twojego rzęcha w którym tez nic nie robisz ....bo jakoś jeżdzi!!!!! Kiel musisz potrząsnąć szkatułką i dać na ok. 1,5 h wózek mechanikowi!!!! myślę że 150 zet starczy a Ty spokojnie będziesz jechać.
przy ruszaniu na wyprostowanych kolach nie ma problemu. nic sie nie dzieje. nie slychac zadnych pukan, stukow itp. dopiero tak jak napisalam przy skretach w prawo, i to nie zawsze. nie wiem od czego to zalezy.
niema tragedi to mozesz zrobic okolo 20 do40 tys zalezy od jazdy przgub kwalifikuje sie do wymiany gdy zaczyna mocno pukac przy ruszaniu na wyprostowanych kolach
Komentarze